Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoi Herman. Ik ben wel benieuwd naar hoe dat er uit ziet.Ik kreeg net bericht van de glashandel dat de op maat bestelde, UV-verlijmde vitrine klaar is.
Ik kan dus best de Arduino (zie mijn bouwverslag van de Bismarck) aan de kant leggen, en de laatste details aanbrengen.
Veel modelbouwplezier,
Foto volgt ongetwijfeldHoi Herman. Ik ben wel benieuwd naar hoe dat er uit ziet.
Heb zelf vitrines gemaakt met glas in houten latten met sponning (veel reken en paswerk, maar strak) alsmede plexiglas verlijmd met chloroform (aan binnen en buitenzijde afgedekt).
Dat ziet er strak uit, Herman. Wat is de dikte van het glas?Speciaal voor Peter ( @P Voogt )
Het glas van de vitrine is binnen.
Bekijk bijlage 500945
Nu nog de op 1 meter ingekorte grenen plank voorzien van het halfronde profiel dat de basis van het glas omrandt en een laagje vernis en de vitrine is klaar.
Veel modelobouwplezier,
4 mm, dikker zou het te zwaar worden.Wat is de dikte van het glas?
heb zelf vitrines met plexiglas, is lichter maar lastig verwerkbaar.gelijmd met kleurloze lijm en houten latten.4 mm, dikker zou het te zwaar worden.
Eénmaal op zijn plaats komt er niets meer aan maar we hebben de gewoonte om 1 x per jaar de glazen stolp af te nemen en binnen en buiten te reinigen want er komt toch wel een waas op.
Dat wordt dus voorzichtig optillen met de handen zo dicht mogelijk tegen de kanten zodat er niet te veel druk op het vlak gezet wordt.
De afmetingen van het glas zijn 95 x 72 x 35 cm. Zo hou ik rondom een paar cm over rond het model.
Mvg,