Royal Caroline 1749 - Kitbashing - Werfregister

Dank voor de vele lovende woorden, emoticons, het klikken op de leukknop, het bezoekje en de interesse in mijn creatieve uitspatting. :thumbsup:

Dag 587: 10/07/2022 1u00

Touwrolletjes in diverse diameters gemaakt en over de korvijnagels voor de hoofdmast gehangen.

20220713_172106.jpg

Veel modelbouwplezier,

de puntjes op de i
Dank voor de mooie woorden, inderdaad, nog 4 items op mijn lijstje, (oeps, denk net nog aan een 5e :) )
Die zullen de komende weken 1 voor 1 langs komen.
De zelf-opgelegde doelstelling is 8/08, precies 2 jaar bouwtijd.

Heel erg mooi pronkstuk!
Dank je Peter, mijn "pièce de résistance" :) (of toch tot ik de Soleil Royal afwerk, binnen een jaar of 10 :oops: )

Mooie bouwstijl hoor, tis alsof je zo aan dek kan stappen. Mooie verweerde grijstinten op het dek bv.

Freek

Mooie bouwstijl hoor, tis alsof je zo aan dek kan stappen. Mooie verweerde grijstinten op het dek bv.
Dank voor het compliment.
Ik bedacht me deze namiddag hetzelfde, net of je aan boord van een 18e eeuws schip stapt.
Ik moet je echter ontgoochelen wat die verweerde grijstinten van het dek betreft.
Het dek van dit Koninklijk jacht ligt er gelikt en als nagelnieuw bij.
De grijstinten die je ziet zijn schaduwen en onscherptes veroorzaakt door de touwen die in beeld passeren bij deze bijna-macrofoto.
Maar ik ben blij dat het je zo kan bekoren. :)

En dan komt eindelijk het mailtje waar ik meer dan 7 maanden op gewacht heb: de lantaarns zijn klaar.

De lantaarns uit de kit zijn beduidend beter dan de lantaarns die meestal in kits bijgeleverd worden, maar wijken in vorm toch nogal af van de tekeningen in AotS.
Ter illustratie, de tekening op pagina 70 in Aots, de tekening bij de kit, met linksonder de kitonderdelen, en rechtsonder de 3D-geprinte lantaarns.
Ik heb er meteen een 4e laten bij printen. Dit is de "admirals lantern" die achteraan de grote mars bevestigd is bij elk Engels schip waar een admiraal aan boord is.
Wanneer de koning aan boord van zijn jacht was, moest er ook telkens een admiraal aanwezig zijn.
plan_13b.jpg
IMGP5359.JPG
IMGP5357.JPG

Veel modelbouwplezier,

Dank voor de leuke reacties. :thumbsup:

ik ziet uit na de lantaarns gemonteerd
U vraagt, wij draaien. :)

Dag 590: 20/07/2022 1u45

Steun onderaan de zijlantaarns gemaakt van 0,6 mm messingdraad en gezwart met patina zwart.

Het raamgedeelte van de lantaarn met glanzende vernis ingestreken en de rest geschilderd met goudverf.
IMGP5365.JPG

De 2 bovenste steunen van de centrale lantaarn gemaakt van messing 0,3 mm en gezwart.

0,4 mm gaatjes geboord in het potdeksel van het hakkebord, en de centrale lantaarn geplaatst.
IMGP5362.JPG
IMGP5363.JPG

Veel modelbouwplezier,

Back