Royal Caroline 1749 - Kitbashing - Werfregister

Ik wil nog 1 detail(tje) toevoegen. rara :)
Wie het raadt wint een gratis voettocht naar Scherpenheuvel :rofl:

Hoef het niet te raden of te winnen, ik woon al op Scherpenheuvel :rofl::rofl:

8F35DAA8-F15E-41B3-B478-407F9396A521.jpeg

Maar buiten dat, het wordt wel een stukje eye candy hoor, heel mooi !!

Bij 31° kan je inderdaad best een "korte" wandeling maken :)

Bij gebrek aan andere gegadigden, zal ik maar een tip van de sluier oplichten.

2 leeuwenkopjes gefreest ( 3,5 x 4 mm), bijgevijld/geschuurd en goudkleurig geschilderd.
Bekijk bijlage 504885

Veel modelbouwplezier,
Da's een behoorlijke tip van de sluier Herby, kan bijna niet anders als dat ze op de nokken van de kraanbalken komen...? (als het zo is, dan mag je de prijs aan iemand anders geven ;))

Vandaag precies 2 jaar geleden begon ik met dit model.
530 modelbouwdagen en 856 uren modelbouwplezier later (zonder het bestuderen van het model) is dit het resultaat.
IMGP8491.JPG
IMGP8494.JPG
IMGP8504.JPG
IMGP8505.JPG
IMGP8513.JPG

Uit de vele zeer gewaardeerde reacties heb ik begrepen dat dit bouwverslag jullie heeft kunnen boeien.
Mijn onmetelijke dank hiervoor aan allen die mooie woorden schreven, op de leukknop drukten, of even langskwamen om bij te lezen.

Het volgende project, waar ik al even aan begonnen was toen ik op het bestelde boek Anatomy of the Ship Royal Caroline, moest wachten, is geen historisch zeilschip, maar de DKM Bismarck.
Het bouwverslag is dan ook hier te vinden: Trumpeter 1/200 DKM Bismarck - R/C-conversie - werfregister | ModelbouwForum.nl
En de problemen en hopelijk de oplossing voor het realistisch laten bewegen van de geschutstorens zal hier voornamelijk besproken worden: Hoe kan ik een servo 280 graden laten draaien | ModelbouwForum.nl

Hopelijk mag ik jullie daar ook begroeten, en kan ik jullie evenzeer boeien met dit historische schip, met een bescheiden mast, maar zonder zeilen. :)

Absoluut schitterend. Heel gaaf om te volgen. Lekker druk met lijnen wat het realisme sterk ten goede komt wat mij betreft, naast natuurlijk de detaillering en hoge niveau van afwerking. Ik krijg gewoon zin om zelf te bouwen, hoewel dat waarschijnlijk op een deceptie uitloopt, ha ha.

Freek

Gefeliciteerd met het resultaat Herman! Het was zeer plezierig en leerzaam om mee te lezen. Dank daarvoor. Ben benieuwd in september om het schip echt te bekijken

Absoluut een stukje eye candy wat je daar hebt gemaakt, gefeliciteerd met het behaalde resultaat!!

Dear Herby. This one i will write in English to make sure the message comes across correct. What you have achieved with the RC is unbelievable. The level of detail - especially with regards to the rigging - is simply mind-boggling. Therefore, all the messages of congratulations that you have received are more than well deserved - I can only add mine to that. But theere is something else I would like to add and that is the enjoyment with which you have built this ship. It was clear that you relished every moment of the build and that is what our hobby is all about. Once more, a big, hats-off to you! :worship::worship::worship:

Wie kan de dingen beter verwoorden dan onze Heinrich, helemaal eens. Ik schreef eerder wat een prachtschip dit is geworden maar realiseerde me pas later dat het verslag dat je hebt gemaakt eigenlijk het meeste indruk om me heeft gemaakt.

Back