Royal Caroline 1749 - Kitbashing - Werfregister

Dank voor alle leuke reacties :thumbsup:

Dag 294: 4/08/2021 0u45

De geschilderde ornamentjes aan de spiegel gelijmd met SLO-Zap.

Al de spantjes in de sloep gelijmd met houtlijm.
IMGP4876.JPG

Veel modelbouwplezier,

Dank aan alle volgers en voor de leuke reacties.:thumbsup:

Dag 297: 10/08/2021 0u30

2 latjes van 0,5 x 1 mm langs het plankenvloertje gelegd met een naaldpuntje CA-lijm en de basis voor de zitplaats van de eregasten en het eindschot geplaatst met houtlijm.

Dag 298: 11/08/2021 1u35

Afgebroken splintertje tegen de kiel hersteld.
voor
IMGP4884.JPG

na
IMGP4887.JPG

Erezitbank bekleed met noten latjes van 0,5 mm dik.

Steunlat voor de zitbanken: 2 noten latjes 1 x 1 mm op maat gesneden, geweekt, en na in vorm drogen met CA-lijm aangestipt.

5 voetbalken op de onderste latjes geplaatst met CA-lijm.

2 blokjes 1,5 x 4 x 4,5 mm op de centrale grondplank gelijmd, gaatjes van 0,8 mm er in geboord en in elk een oogbout van gezwart messing geplaatst.

5 roeierszitbanken geplaatst in noten 1 x 4 mm.
IMGP4888.JPG

Veel modelbouwplezier,

Dank aan alle volgers en voor de leuke reacties.:thumbsup:

Dag 297: 10/08/2021 0u30

2 latjes van 0,5 x 1 mm langs het plankenvloertje gelegd met een naaldpuntje CA-lijm en de basis voor de zitplaats van de eregasten en het eindschot geplaatst met houtlijm.

Dag 298: 11/08/2021 1u35

Afgebroken splintertje tegen de kiel hersteld.
voorBekijk bijlage 453203
naBekijk bijlage 453204

Erezitbank bekleed met noten latjes van 0,5 mm dik.

Steunlat voor de zitbanken: 2 noten latjes 1 x 1 mm op maat gesneden, geweekt, en na in vorm drogen met CA-lijm aangestipt.

5 voetbalken op de onderste latjes geplaatst met CA-lijm.

2 blokjes 1,5 x 4 x 4,5 mm op de centrale grondplank gelijmd, gaatjes van 0,8 mm er in geboord en in elk een oogbout van gezwart messing geplaatst.

5 roeierszitbanken geplaatst in noten 1 x 4 mm.
Bekijk bijlage 453206

Veel modelbouwplezier,
Dat wordt een mooi sloep, Herby. Een deja-vu naar al dat priegelwerk aan zo’n klein bootje.
Gr. Peter

Hallo Herby!

Ik heb je bouwverslag over een periode van 2 dagen van voor tot achter gelezen. Indrukwekkend, inspirerend en leerzaam. Zo ben ik mijzelf al lezend bewust geworden dat ook ik aan een lichte vorm van procrastinatie lijd. Ik gebruik de perioden van uitstelgedrag dan maar om weer in de documentatie te duiken want (zoals een bekende Hollandse voetballer ooit zei) "Elk nadeel heeft zijn voordeel".

Ga zo voort, je verslagen worden zeer gewaardeerd!

Hallo Lou,

Dank voor de mooie woorden :)
Na mijn modelbouw carrière begonnen te zijn met plastic vliegtuigjes, was de Cutty Sark het eerste schip dat ik ooit gemaakt heb (Revell). Ik heb het schip ook 2x bezocht (voor de brand).
Ik heb dus een beetje een speciale band met deze dame, en zie dan ook uit naar je vorderingen.

Zoals ik elders op dit Forum al schreef, ben ik tot eind september druk met andere activiteiten. Daarna start ik weer met het produceren van houtkrullen en stof (uche, uche!) en plaats ik af en toe een update. ToutDeLou!

Dag 302: 16/08/2021 1u15
Dolboorden samengesteld uit stukjes noten 2 x 3 mm en 1 x 2 mm.

Een noten lat 2 x 2 mm met de soldeerbout voorgebogen en onder de kiel gelijmd.

De zitbanken voor de roerganger gemaakt van noten 1 x 5 mm.

En toen de lijm voldoende gedroogd was heb ik binnen en buiten alles (behalve de sierband) met Danish Oil ingestreken.
IMGP4895.JPG
IMGP4896.JPG

Veel modelbouwplezier :)

Heb je dat rooster op de voorplecht zelf bedacht? Of staat dat zo op de tekening?

Dat komt uit AotS :)
Panart toont daar het laserstukje multiplex van bijna 2mm, beplankt met 0,5mm noten.
Is best wel uitzonderlijk en alhoewel het wel voorkomt het rooster op voor- en achterplecht is deze toch meestal gesloten en word gebruikt als opbergruimte, vandaar mijn vraag.

Back