Dag 174: 06/03/2021 3u15
Nu de verf goed droog is zijn een aantal verticale lijntjes zichtbaar. Na licht schuren blijken het houtvezels te zijn die iets opgezet zijn. De ganse schoorsteen dus licht opgeschuurd en van een 2e laagje verf, aangevuld met Vallejo Model Air 71.077 Wood, voorzien.
De nodige gaten gefreesd en gevijld met vierkante en ronde sleutelvijlen in het onderdek van het bakdek, en de fokkemast uitgelijnd.
Voor het uitlijnen van de masten meet ik eerst de helling ten opzichte van de waterlijn op. Dan span ik een koord op die helling op de muur achter de werkplek. Als ik dan het model evenwijdig met de muur opstel kan ik langs de mast naar het koord kijken en zien of de helling klopt.
Sierlijstje uit noten 1 x 1 mm geplaatst tegen de binnenkant van de verschansing onder het bakdek, in het verlengde van de kwartronde boog.
De 2 ontbrekende kikkers hier met 2 messing pinnetjes onder geplaatst.
Hoofddek en binnenverschansing volledig in de Danish Oil gezet en nagewreven met een zachte doek. De breeuwnaden komen nu weer zeer mooi maar niet te opvallend uit.
Bits, “messenger” en schoorsteen gemonteerd.
Spanten rijkelijk met houtlijm ingestreken. Onderplaat van het bakdek in de klemmen.
Veel lees- en modelbouwplezier