Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zit met verbazing te kijken.
Dit noemde men een duizendpoot, de naam is afgeleid van de echte duizendpoot waarvan het lichaam ook uit segmenten bestaat en er aldus een beetje op lijkt. De duizendpoot die inderdaad aan de woeling van de boegspriet is bevestigd is voornamelijk om de belijning van de stagzeilen (kluivers, jager, stagfok) te leiden naar de belegpunten.
2 samengestelde blokken gemaakt ( 6 schijven) uit notenhout 2 x 3 mm, 17 mm lang, voor tegen de woeling van de boegspriet.
Bekijk bijlage 486220
voor mij ook,de term voorstengestagzeilstag is nieuw voor mij...??
Ik dacht al zoiets, met als opmerking dat het 'voorstengestagzeil' de kluiver zal zijn. Voor de fokkemast heb je 3 soorten stagzeilen; jager, kluivers en stagfok. Je hebt wel een grootstengestagzeil, die vaak aan de loze grootstengenstag word gezet. Maar buiten deze vaak verwarrende namen ben je goed bezig met het tuigenvoor mij ook,
het is een samentrekking van de stag waar het voorstengestagzeil aan bevestigd wordt. Als dat de taak van de loze voorstengestag was, dat zal dat misschien wel de correcte term zijn.