Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat ben ik met je eens
maar dat is niet ideaal om tedoen met een hoogdekker
oke de biglift wel maar niet de trainer van joop
Ben ik niet helemaal met je eens. Met mijn Regenboog (Phoenix Rainbow=Graupner Kadett) was ook prima bij windkracht 6 à 7 prima te vliegen. Leuke is dan dat je "achteruit" kunt vliegen. 8) :lol: Belangrijkste is dat je niet te wild stuurt/corrigeert en een beetje gas erop houden. De extra voorwaartse snelheid wordt gecompenseerd door de wind maar het vliegt een stuk stabieler in de laatste meters. :yes:

Ben ik niet helemaal met je eens. Met mijn Regenboog (Phoenix Rainbow=Graupner Kadett) was ook prima bij windkracht 6 à 7 prima te vliegen. Leuke is dan dat je "achteruit" kunt vliegen. 8) :lol: Belangrijkste is dat je niet te wild stuurt/corrigeert en een beetje gas erop houden. De extra voorwaartse snelheid wordt gecompenseerd door de wind maar het vliegt een stuk stabieler in de laatste meters. :yes:

jep dat wel
maar mij ervaring (met calmato hoogdekker) is dat hij niet naar de grond wil en maar lift blijft houden tot effe de windt weg valt en dan valt ie neer

Even een update vanaf den autobahn, we zijn dus weer onderweg naar Nederland. Gisteren superweer gehad bij 23 graden.... verbrande kopf :cry: In de avond lekker pintjes gedronken en heerlik gegeten. Hotel was ook perfect. De show zelf was ook mooi, alles vloog achter elkaar door. De beurs die erbij is is wel redelijk. Vandaag waren alle vluchten wegens de regen afgelast, beetje miezerregen) dus nog maar eens de beurs over. Bierkraampjes waren ook dicht dus maar besloten om naar huis te gaan. Grlukkig gisteren een topdag gehad.... dat maakt het hele weekend goed :yes:

Joop vliegt met een Charter. Ik weet even niet zo 123 of hij ook ailerons erop heeft zitten, maar...

Met harde wind valt prima te vliegen met een Charter. Een Charter heeft in tegenstelling tot een Calmato een grotere V stelling. Dus blijft hij beter 'hangen' en zal hij niet snel wegglijden bij te weinig snelheid.

Vergt daarintegen wel de nodige stuurkunst. Maar, daar ging het geloof ik juist om; met harde wind leer je wel goed sturen en je toestel in bedwang houden.

Nadeel van harde wind is dat het landen 'makkelijker' gaat met een snel toestel en een langzaamtoestel eerder tegen de grond gedrukt wordt als je te langzaam gaat.

Affijn, Joop kennende houd hij zijn boeltje wel heel :)

Even een update vanaf den autobahn, we zijn dus weer onderweg naar Nederland. Gisteren superweer gehad bij 23 graden.... verbrande kopf :cry: In de avond lekker pintjes gedronken en heerlik gegeten. Hotel was ook perfect. De show zelf was ook mooi, alles vloog achter elkaar door. De beurs die erbij is is wel redelijk. Vandaag waren alle vluchten wegens de regen afgelast, beetje miezerregen) dus nog maar eens de beurs over. Bierkraampjes waren ook dicht dus maar besloten om naar huis te gaan. Grlukkig gisteren een topdag gehad.... dat maakt het hele weekend goed :yes:

:thumbsup:

Joop vliegt met een Charter. Ik weet even niet zo 123 of hij ook ailerons erop heeft zitten, maar...

Met harde wind valt prima te vliegen met een Charter. Een Charter heeft in tegenstelling tot een Calmato een grotere V stelling. Dus blijft hij beter 'hangen' en zal hij niet snel wegglijden bij te weinig snelheid.

Vergt daarintegen wel de nodige stuurkunst. Maar, daar ging het geloof ik juist om; met harde wind leer je wel goed sturen en je toestel in bedwang houden.

Nadeel van harde wind is dat het landen 'makkelijker' gaat met een snel toestel en een langzaamtoestel eerder tegen de grond gedrukt wordt als je te langzaam gaat.

Affijn, Joop kennende houd hij zijn boeltje wel heel :)

wind vliegen kan leuk zijn , de dogfighter kan rustig met wk 6 vliegen , maar leuker en mooier vliegen is toch wel met wk 0 tot 3 .

ben nu druk met de laatste knutsel uurtjes aan de nitro dogfighter met 4cc osmax fx , eerst maar is kijken hoe en hoe snel of langzaam hij vliegt ten opzichte van elektro .

mocht dit naar mijn zin zijn , dan ligt de volgende nieuwe dogfighter klaar om daar een snel 3,5cc pilonrace blokje in te bouwen met achterruitlaat en reso mooi in het midden op zijn dak ;)

de testdogfighter net voorzien van blanke lak laagjes , zodat de evt vettigheid makkelijk te verwijderen is en niet in het piepschuim trekt .

verbrande nitro zal iig niet invreten op het piepschuim .

drukjes hier ;)

foto anders is het niet gebeurd

de dogfighter is rtf , straks nog ff afstellen in de tuin .

vliegklaargewicht is 10 gram zwaarder dan de electro setup , dus dat valt mee .

morgen maar ff'kes een maiden houden :p

ook gaat de simprop highspeed mee , moet ook maar ff gemaidend worden .

dogF003.jpg

dogF002.jpg

dogF001-1.jpg

ziet er strak uit. mooi gedaan:worship:
ben benieuw hoe hij vliegt

drukjes hier ;)

foto anders is het niet gebeurd

de dogfighter is rtf , straks nog ff afstellen in de tuin .

vliegklaargewicht is 10 gram zwaarder dan de electro setup , dus dat valt mee .

morgen maar ff'kes een maiden houden :p

ook gaat de simprop highspeed mee , moet ook maar ff gemaidend worden .

ziet er strak uit. mooi gedaan:worship:
ben benieuw hoe hij vliegt

ik ook ;)

vliegen zal hij wel doen , alleen starten is lastiger omdat de brandstofmotor veel minder toeren maakt , de osmax maakt zo'n 19.000 toeren .

ik had net een 10x5 prop erop , zo even een kleinere prop testen en kijken of hij dan meer op toert

hij heeft opzich wel genoeg trekkracht , ik moet de vlieger echt wel goed tegenhouden .

we zien het morgen allemaal wel ;)

Zo terug van het veld eerst jef af gezet, maar moeder de vrouw belde of ze mee eten, :( (dus mis ik lekkere dingen) dus weer mee naar oudelijke woning, nou goed het veld: daar stond een lekker windje recht over het veld, dus gunstig.
Een stuk of 6 landingen gemaakt tegen de wind in natuurlijk moest wel redelijk met de richtings roer werken maar mooie landingen gemaakt ZONDER BROKKEN:yes: ook marco was even aanwezig om te vliegen met een eletro vlieg beest deze liet ook alles heel. :D

...nou goed het veld: daar stond een lekker windje recht over het veld, dus gunstig.
Een stuk of 6 landingen gemaakt tegen de wind in natuurlijk moest wel redelijk met de richtings roer werken maar mooie landingen gemaakt ZONDER BROKKEN:yes: ook marco was even aanwezig om te vliegen met een eletro vlieg beest deze liet ook alles heel. :D
Goed bezig. :thumbsup: Tijd voor oefenen met schaalvliegen maar dan Gorby Style. :mrgreen:

Joop je bent lekker bezig :yes:

Hier wat foto's van Prowing, was echt gaaf daar. Vette modellen en leuk om eens te zien hoe een bepaalde kist vliegt. We hebben wel van alles wat gezien :yes:
@ Vinni: De S-Bach is echt een superkist :yes:

DSC01642.jpg

DSC01643.jpg

DSC01644.jpg

DSC01645.jpg

DSC01648.jpg

DSC01649.jpg

DSC01650.jpg

DSC01652.jpg

DSC01654.jpg

DSC01656.jpg

DSC01658.jpg

DSC01659.jpg

DSC01660.jpg

DSC01661.jpg

DSC01662.jpg

DSC01663.jpg

DSC01664.jpg

DSC01665.jpg

DSC01669.jpg

DSC01675.jpg

DSC01676.jpg

DSC01677.jpg

DSC01678.jpg

Is altijd goed ,beetje schaal vliegen.
Volgas recht omhoog en dan alle knuppels in de hoek, HEERLIJK!

precies , pleurt daarom ff die baja in een hoek en kom lekker vliegen ;)

phils ; zag er goed uit , vette kisten daar :p

hadden ze geen dogfighters van multiplex ? :shock: , zag alleen grote kisten ;)

Nope, foampies verboden :mrgreen:

Wel hadden ze F5B kisten... kijk daar maar eens naar op youtube, echt iets voor jou 8O :hammer:

Zoiets dus

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed om tehoren dat de sbach goed vliegt
Ben ook erg benieuwd hoe hij vliegt
Heb er zin in morgen
En de beurs?
Kan ik er een leuke vlieger scoren als vervanging voor de inspire?
Of kan ik m'n geld thuis laten
Kom net terug van bevrijdingspop
Was erg gezellie alleen erg koud

@ Sleur: grote op het veld was iets van 3,2 meter. Die andere is idd kleiner en stond op de stand van Graupner. Vloog ook goed maar het neuswieltje brak tijdens de vlucht af :hammer: Volgens mij is hij leverbaar nu. Leuk spul hadden ze daar.

@ Vinnie: Als je een vlieger wilt kopen daar moet je zeker je geld meenemen, genoeg keuze in diverse formaten :yes: Wij zijn al tot de conclusie gekomen dat alles met een span onder de 3 meter niet vliegt :mrgreen: :rolling: Ben al aan het sparen voor de Krill... de eerste euro heb ik al :hammer: :wink:
Even zonder gekheid: genoeg te koop daar, zowel de vliegers als alle andere benodigdheden :yes:

@ Sleur: grote op het veld was iets van 3,2 meter. Die andere is idd kleiner en stond op de stand van Graupner. Vloog ook goed maar het neuswieltje brak tijdens de vlucht af :hammer: Volgens mij is hij leverbaar nu. Leuk spul hadden ze daar.
Hmmmm, dan toch maar mijn mooie A0 tekeningen van en 2,4m Monsun in de computer zetten en vergroten naar 3,2m. Ziet er echt bruut uit. :yes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back