Rijders/Vliegers/DJ's omgeving Zaandam (Deel 9)

Op de foto's lijkt het er op dat jouw dekvloeren van anhydriet zijn ipv zand/cement.
Anhydriet vind het niet fijn om langdurig met vocht in contact te zijn (wordt zacht/"verzeept").
In een heel enkel geval wordt er ook wel eens gekozen om anhydriet ook in de badkamer toe te passen en dan zouden je tegels wel eens los kunnen komen te liggen.
Even met de sleutelbos op de tegels tikken om te kijken of het hol klinkt.
Eén enkele tegel is geen probleem, maar als de helft los ligt kun je nu nog claimen.

Vloeren zijn nog hard, ook de tegels klinken nog solide en niet hol.

Als het een anhydriet vloer is, moet ik dan nog ergens speciaal op letten? De vloer is zeker niet verzeept, lijkt op gewoon zand cement. Eea makkelijk te herkennen?

Ik snap dat door de gipsen component de vloer niet geschikt is om veel en langdurig vochtig te bevatten maar stel dat dat het geval is? Zoals gezegd lijkt alles kneppelhard.

Anhydriet is een gipsachtige verbinding die niet goed overweg kan met een langdurige blootstelling aan vocht.
Het drogen duurt ook langer dan een vloer van zand/cement omdat de structuur veel dichter is. Dus die twee weken drogen is helemaal niet zo gek.

Anhydriet wordt heel uitzonderlijk toegepast in badkamers (wel vaker in de WC) omdat het slecht met vocht overweg kan, maar het is niet verboden.
Je zou dat kunnen navragen bij de aannemer.
Mocht er toch anhydriet in de badkamer zijn toegepast en het heeft weken/maanden gelekt, dan is de kans groot dat de tegels loskomen.

Voor de andere ruimten is het veel minder kritisch.
Als het na het drogen nog hard is en niet kruimelig, is er niets aan de hand.

Oh ja:
Zand/cement is grijs van kleur en anhydriet grauw-wit.

Thnx. Voor mijn gevoel is het zeker niet grauw-wit. Lijkt in mijn beleving duidelijk zand/cement. Maar in ieder geval is het niet kruimelig ofzo. In de douche klinken de tegels prima en zit alles muurvast.

En toch ziet het er op de foto's uit dat het een anhydrietvloer is.

Wat dan nog helemaal niets over de vloer van de badkamer zegt!
Na vragen en/of een voorbehoud bij de verzekering?

Staat echt dag Phil ;)

Vandaag is dus duidelijk niet je dag... beetje je laatste post aanpassen :mrgreen:

Screenshot_2014-11-20-12-07-39_zps7flzx9mu.jpg

Back