Regelgeving commerciële vluchten RPAS (luchtfotografie en -video) ???

Is gewoon mijn ervaring van een lange tijd. Gaat niet alleen om RC winkels. Een goede winkel vinden met goed personeel en advies wordt gewoon steeds moeilijker. Concurrentie is moordend met de online winkels.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je generaliserende gedrag, alsmede het gedrag van Ed waarin hij altijd probeert de ander onderuit te halen met misleidende feiten of halve waarheden is hetgeen waar ik moeite mee heb.

Pardon? Halve waarheden? Ik woon in nl, klik een drone op jouw site net zoals alle nederlanders ook kunnen. Zonder waarschuwingen over het gebruik in welke vorm dan ook.
Ed,
De store waar jij op doelt is een internationale, en dus geen specifiek Nederlandse, store. Ik heb daar idd niet PER LAND iets over wetgeving staan.

Net alsof ze in het buitenland wel over mensen mogen vliegen. Daar is het wel veilig???

Jij hebt die site om te verkopen. Verkopen doe je om geld te verdienen. En daar is helemaal niets mis mee, maar ga het niet ontkennen en een ander betichten dat hij liegt.

Je praatjes lullen je hier niet uit. Je waarschuwt niemand bij aankoop om niet boven publiek te vliegen. Geen enkele webshop doet dat.

Nu lul ik weer. Het is wel goed.

Ik ben even bij Aldert, hij levert mij geregeld wat spulletjes. Hij heeft een leuk voorbeeld uit de praktijk.
De drone waarmee dit is gefilmd heeft hij aan gewerkt. Bij 1 minuut begint het tenenkrommend.
Op Zondag wordt hij gebeld. Ze hadden schade. Ze vlogen onder een groot gebouw dat op palen boven het water staat. De drone begon vreemd te doen dat lag natuurlijk aan de drone en met geluk crashte hij niet in het water maar net op de kant. Of hij hem even repareren kon maar wel gelijk.

Aldert repareert de drone. Nieuwe propellers nieuwe buis en wat bedrading. Hij spreekt ze ook aan op hun filmpje en benadrukt om absoluut niet meer boven mensen te gaan vliegen. Dat zouden ze niet meer doen, ze waren wel geschrokken van de crash.

Direct na de reparatie rijden ze door naar Apeldoorn om dit filmpje te maken.

Hij heeft ze nooit weer gezien.

Resume. Niemand waarschuwt kopers. Als je het wel doet kost het je handel.

Gelul Ed. Wat wil je nou niet begrijpen van het feit dat ik er specifiek een NL store voor heb?

Daar betaalt men mij juist voor het advies en de begeleiding.

Wat een gelul zeg...

gaat doen etc....
Gelul.

Kortom,
Zoals ik al zei: GELUL

Dat is dus onjuist en daarmee GELUL zoals ik nu al diverse malen herhaald heb.

Gelul Ed.
Mijn nl shop os ...

Gelul Ed. Wat wil...

Mag het iets professioneler alsjeblieft?

Om even aan te geven. Gelezen op een ander forum. "Norbert, je hebt meer domeinnamen dan propellers op je drone".
Er wordt over regelgeving gesproken op 1 van die sites. Alle andere niet. Je hebt ze louter voor commercieel gewin, ook de site waar je wel over regelgeving praat.
Het gaat om geld verdienen. Daarin ben jij geen uitzondering. En er wordt gemeld of verzwegen wat het beste uit komt voor de verkoop. DAARIN BEN JIJ GEEN UITZONDERING!

...Er wordt over regelgeving gesproken op 1 van die sites...

Eindelijk!
Eindelijk geef je toe dat je eigen stelling, aannames en beschuldigingen gebaseerd zijn op halve waarheden!

En ja,
Natuurlijk zijn mijn bedrijven geënt op het genereren van winst (na belasting). Wees blij, anders had je met recht reden om te zeiken Ed. Te zeiken dat jij voor mij belasting zou betalen om mij te spekken.
Dat hoef je nu niet.

Gaan we dan nu eindelijk weer ontopic?

Ik las dat men de indruk heeft dat er niet meer commercieel op basis van projectontheffing gevlogen mag worden.
Dat is onjuist.
Tot 1 juli 2015 kan en mag dat mits je de ISCA en het flight exam positief hebt afgerond.

Ed, de store waar jij op doelt is een internationale, en dus geen specifiek Nederlandse, store. Ik heb daar idd niet PER LAND iets over wetgeving staan.
Op mijn Nederlandse store heb ik wel eea staan. Nog sterker, die is er specifiek voor bedoelt ;)
:thumbsup:

Ter info: YouTube biedt ook de mogelijkheid om video's te "rapporteren" omwille van hun inhoud, wat in flagrante gevallen uiteindelijk tot verwijderen van de video of de account kan leiden. Geen idee echter hoe YouTube zal/zou reageren op "flagrante inbreuken op wetgeving op gebruik van drones in NL" zoals in dit geval. Ik doe alvast mijn duit in het (rapporterings-) zakje.
Is denk ik de ver van mijn bed show voor Youtube, niet te doen per land. En dan zouden ze ook veel 1:1 auto- en motor-filmpes moet verwijderen. Bovendien, via het commentaar dat zo iemand krijgt, verspreid je alsnog kennis en inzicht. Ik zou zulke filmpjes daarom niet rapporteren.

En er is niets misgegaan, dus kun je er van uit gaan dat hij weet waar hij mee bezig is, dus is het veilig! (waarschijnlijk is hij een ingenieur)

Dat is wel heel erg kort door de bocht. Het is niet fout gegaan, dus was het veilig. Ik reed pas op een 80 km weg toen 2 auto's bij een inhaalmanoeuvre van 1 van hen bumper aan bumper tot stilstand kwamen. Geen ongeluk, dus was inhalen veilig:confused:.

En, het hebben van een ingenieurstitel betekent nog niet dat je dan geen fouten maakt hoor. Ik ken er tenminste ééntje......

Nu lul ik weer. Het is wel goed.

Ik ben even bij Aldert, hij levert mij geregeld wat spulletjes. Hij heeft een leuk voorbeeld uit de praktijk.
De drone waarmee dit is gefilmd heeft hij aan gewerkt. Bij 1 minuut begint het tenenkrommend.
Op Zondag wordt hij gebeld. Ze hadden schade. Ze vlogen onder een groot gebouw dat op palen boven het water staat. De drone begon vreemd te doen dat lag natuurlijk aan de drone en met geluk crashte hij niet in het water maar net op de kant. Of hij hem even repareren kon maar wel gelijk.

Aldert repareert de drone. Nieuwe propellers nieuwe buis en wat bedrading. Hij spreekt ze ook aan op hun filmpje en benadrukt om absoluut niet meer boven mensen te gaan vliegen. Dat zouden ze niet meer doen, ze waren wel geschrokken van de crash.

Direct na de reparatie rijden ze door naar Apeldoorn om dit filmpje te maken.

Hij heeft ze nooit weer gezien.

Resume. Niemand waarschuwt kopers. Als je het wel doet kost het je handel.
En de titel is:

WAT MOET JE ABSOLUUT NIET DOEN MET JE MULTICOPTER (part 1)

En:

WAT MOET JE ABSOLUUT NIET DOEN MET JE MULTICOPTER (part 2)

[emoji16]

Back