M.l.v.Doesburg
PH-SAM
Wat een blok lipo.......
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wat een blok lipo.......
Mijn huidige quickie weegt 1500gr.
En mij lijken die 123 cellen ook wel een optie te moeten zijn... Als je die max als bv 4S/2P mag gebruiken. vermogen is dan idd ineens beperkt. dus motor en prop maken dan wat minder uit...
?vermogen is dan idd ineens beperkt. dus motor en prop maken dan wat minder uit...
niet a maar Ah@ Nando:
Ik bedoelde dat door je accucapacitijd vast te leggen de vermogens indirect ook kunt beperken. Je hebt maar zoveel A ter beschikking.
Ik denk dat je met een optimaal verbruikte 3s1p je de quicky's er al uit vliegt...Wat duurt heat? 6 minuten? Wat dus ongeveer 44A geeft wat je kunt trekken om de race uit te kunnen vliegen, en iets van 520 Watt oplevert.
50C ga je er toch niet uit trekken, want dan haal je de finisch niet... Dan heb je nog geen 1.5 min motorloop.....
Dan kun je eventueel met de motoren nog wel wat doen, maar is er een simpel gecreeerde beperking.
Als dit allemaal klopt, betekent dat dus dat je al haast naar 4S3P zou moeten gaan om de 760W te halen. En om de kilowatt te halen dus naar 4S4P!!!!
makkelijk onder de 100 euro voor alles...Of het nu 123 cellen of lipo's worden, goedkoop zal het niet zijn als je die hoge vermogens nastreeft.
Een vlucht duurt ongeveer 2min. (bij brandstof), ik ga er van uit dat dat ook met electro zoiets zal zijn. Als we langzamer gaan vliegen is het ook minder leuk.
Als je dat even terug rekend naar 1KW en 2min vliegttijd, dan is je verbruik maar 33W/uur. Dus dat vermogen valt wel mee.
Het is wel handig om flink wat overcapaciteit te hebben. Gaat je accu langer mee.
Je betaalt voor energie, dus wel kW*h (kiloWatt gedurende een uur)... Van watt/uur mag je eigelijk niet spreken (dat KWh uit je huis dus ook niet) ...
Is een vermogentoename van 33,3 Watt per uur. 33.3Watt*uur = 12000joule... maargoed 33,3W/uur ...