Project MONT 5000

Met deze vleugelbelasting wordt het ontspannen zweven! Succes met de maiden.

Ik ben niet gehaast.
Ga gewoon een mooie (droge) dag afwachten.
Dan ga ik naar het terrein en monteer ik eens alle componenten.
Nogmaals alles testen en vervolgens een fotoshoot van de nieuwkomer.
Hier kan ik hem wegens plaatsgebrek in mijn mancave moeilijk in elkaar steken.
Geen nood, dit ritueel zal plaatsvinden op ons terrein in Pottes.
Ik kijk er naar uit.
Wordt vervolgd.
 
:thumbsup: Mijn Ventus 2ax van 5 meter gaat minstens 11 kg wegen.:D

Het profiel van je ventus vereist waarschijnlijk wat belasting.
Is, denk ik toch, iets om wat snelheid te halen.
Wat mijn project betreft.
De vleugel van de Austria Elefant nagebouwd en op een eenvoudige romp geïmplementeerd.
Sauter4 profiel benadert het N60 profiel van de Austria.
Totaal gewicht is ongeveer van de zelfde orde als van de Austria van Fotor.
De paar 100gr betekent een meerwaarde voor wat betreft de stevigheid.
De maiden zal ons wel iets wijzer maken, denk ik.
Ik heb er redelijk vertrouwen in.
Zou normaal geen probleem mogen zijn.
 
Met dit mooi en droog weer even de beesten buiten laten.

upload_2022-3-23_19-36-38.jpeg


Hij oogt elegant.

upload_2022-3-23_19-37-41.jpeg


Nog wat zaken uittesten en controleren is geen overbodige luxe.

upload_2022-3-23_19-38-55.jpeg


De volgende maal wordt het menens.

upload_2022-3-23_19-40-23.jpeg


Ik ben benieuwd.
 
Geduld wordt beloont.

upload_2022-7-21_22-34-33.jpeg


Eerst nog een fotshoot met zijn broertje.

upload_2022-7-21_22-36-2.jpeg


Om vervolgens met behulp van een Wilga het hemelruim te betreden.

upload_2022-7-21_22-38-42.jpeg


Vereist nog wat finetuning zoals copensatie Elevator / Flaps.
Uitslag elevator.en diferentieel.
Maar dit komt voor mekaar.

upload_2022-7-21_22-41-16.jpeg


Landing smetteloos.
 
Back
Top