Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nu heb ik een vraag; is er iemand die ervaring heeft met het opbrengen van deze kleeffolie? Ik zou graag gebruik maken van de methode waarbij je eerst zeepsop aanbrengt en dan de folie. Vervolgens zou dan de water/zeep oplossing tussen de folie wegperst moeten worden. Ik vraag mij af of de folie daarna nog wel goed kleeft.
Hallo maarten,Hi Ger, Orastick heb ik regelmatig gebruikt, echter nooit met zeepsop. Ik vraag mij af of dat werkt op abachi. Zeepsop lijkt mij meer een methode voor gladde oppervlakken of oppervlakken die zijn voorbehandeld met porienfuller, ik kan ernaast zitten. Ik verwerk het dus feitelijk als oracover. Zowel oracover als orastick hebben op vol ingedekte vleugels de neiging tot blaasvorming. Met een paar speldenprikjes is dat op te lossen. Oracal 751C (de folie die Tangent gebruikt) geeft geen blaasvorming. De dikkere folie van Topflite trouwens ook niet. Met Orastick is in ieder geval ook een mooi resultaat te behalen.
Bedankt voor dit advies; Ik heb al de nodige waarschuwingen gezien in de diverse fora. Instelhoeken van 3 graden zijn inderdaad geen uitzondering. Ik heb speciaal voor dit "geval" een instelhoekmeter gekocht.Voordat je de verbinding van het stabilo definitief maakt is het wel verstandig om het instelhoekverschil vast na te meten.
Je moet er niet op vertrouwen dat de aanvorming op de romp wel goed zal zijn. Vaak is dat niet het geval, ook niet bij de gerenommeerde fabrikanten. Mijn DG600 van Tangent had ene instelhoekverschil fabriek af van 2,8 graden dan is de kist bijna onvliegbaar. Een B4 vliegt lekker met een instelhoekverschil van 0,5 tot 0,75 graden. Groter wil je zeker niet, de kist kan dan wegvallen over een vleugel bij langzaam gevlogen bochten.
Succes en groeten, Maarten
Bij de echte kist wordt het roer van binnen uit aangestuurd. Ik heb nog geen voorbeelden gezien waar dit op een degelijke wijze is opgelost in het model.
Hallo Arjen,oh....dus in mijn Minimoa heb ik het niet degelijk opgelost....:rolling:
]
Nog even een vraag aan de ervaren forum gebruikers..
Ik kan geen foto's meet toevoegen aan mijn album. Wat te doen?
Een nieuw album aan maken?
De capaciteit verhogen?
Foto's verwijderen?
Of zijn er andere methoden op foto's te uploaden?
groet ger
Bedankt!; Ga ik doen....toch vreemd..deze beperking..JA er zijn andere methoden.
Zelf plaats ik foto's in Photobucket .......
Hallo Arjen, ik zal eens bekijken wat het betekend om "vriend van het forum" te worden! bedankt voor de tip.Die beperking is er niet als je "vriend van het modelbouwforum" wordt.
Dit forum is geen commercieel project, de eigenaar moet gewoon betalen voor de server en het dataverkeer. Vandaar![]()