Peters hermione la fayette

De kanonnen ziet daar zeer mooi uit, Peter - en 0.6mm zal geen mens ziet -selfs al weet hij daarvan. Ik ben tochg blij dat jij de broekings aangebring hebt. Dit maakt net de plaatje mooi volledig! :)

Ik zou de insteeklopen monteren, en toen kwam ik erachter dat ze eigenlijk veel te ver uit de romp staken, dus ik heb al mijn geplaatste roerstokje er weer uit gerommeld, een stukje van de bevestiging afgehaald, en de roerstokjes weer vastgeplakt.

Bekijk bijlage 487038

Na terugplaatsing zitten de kanons er nu zo in

Bekijk bijlage 487039

Bekijk bijlage 487040

En nog even een foto van bovenaf gezien, Bekijk bijlage 487041

Het is te zien dat ze nog niet helemaal gelijk zitten, maar veel meer als 0,6 millimeter scheelt het niet meer, dus ik ben zo tevreden.
Ook heb ik besloten om de broekingstouwen er toch aan te zetten, er mist toch iets als ze er niet opkomen :rolleyes:
in het echt stonden ze echt niet precies gelijk. we proberen te netjes te werken. bij de 7p van mij staan ze echt niet hetzelfde.:yes:

De kanons heb ik voorzien van tappenplaten,en broekingen, en de ogen voor de talies zitten er ook op, en ze zijn op het geschutsdek geplaatst

DSCN4869.JPG

En toen dacht ik het volgende dek te plaatsen, alleen aangezien Artesania een belachelijke hoeveelheid ijzerwerk in de kit gestopt heeft, ga ik ook dat aanpassen.
van Admiraal @*Hans* had ik al eens een pakketje roosters gekocht, en daar ben ik eerst maar eens mee bezig gegaan.
Ik moet zeggen, als ze een keer in elkaar zitten zijn het hele mooie roosters, alleen de eerste drie getande plankjes was ik veel te ruw mee. die verpulverden bijna in mijn vingers, als je dat een keer in de peiling hebt dan kun je er iets moois van maken, en als je dan voor het begin de beschrijving even gelezen hebt dan kan het ook in een keer goed gaan.
Ik ben zelf zo een figuur die eerst begint te rotzooien, en de beschrijving pas leest als het niet helemaal correct lijkt.
Aan de rechterkant van de foto kun je zien welke roosters Artesania op het dik wou leggen.

DSCN4871.JPG

Na het in elkaar zetten van de roostertjes, het ik ze van boven, en van onder twee maal in de vernis gezet, om het hele kwetsbare van de roostertjes af te halen, en toen zagen ze er zo uit.

DSCN4873.JPG

Na het schuren zien ze er zo uit. nog niet helemaal perfect, maar ik ben redelijk tevreden.
Nu nog een soortement kozijntje maken, en een gat in het dek maken, om ze daarin te plaatsen.

DSCN4880.JPG

Dat ziet er beter uit Peter:thumbsup: je hebt een goede keuze gemaakt :)

Net vandag zeg iemand op SOS dat alle bouwdoos roosters uit schaal groot is en bene breekt de zeelui se voorland is! :) Waarop de uwe antwoord hom dat hij klaarblijklik noch niet de Admiraal se roosters geziet hebben.

Net vandag zeg iemand op SOS dat alle bouwdoos roosters uit schaal groot is en bene breekt de zeelui se voorland is!

Heinrich, mijn vriend, dat klopt ook bij een hoop bouwdozen, van mij mag je deze foto's aan hem laten zien hoor, ik wil ze zelf ook wel even plaatsen in je verslag van de Willem Barents??

Misschien kan je het metalen rooster de middelste roosters verwijderen, de zogenaamde “sinkholes” opvullen met wat second lijm, de lijm besprenkelen als hij nog nat is met soda bakpoeder, daarna mooi glad schuren, je nieuwe houten roosters mooi pas maken, daarna het metalen frame eventjes mooi schilderen, na het drogen je roosters definitief terug plaatsen, en ik denk dat je op deze manier een paar hele mooie dek roosters kunt maken.
Gewoon maar een ideetje, de vrijheid ligt natuurlijk helemaal bij jou hoe te doen.

De houten roosters ogen veel beter. Ook als je het metaal schildert lijkt het mij er niet natuurlijk uit te gaan zien. Goede keuze dus.
En inderdaad zat ik ook aan het idee te denken om ze in de metalen rand te leggen. Maar dat zal wel een geknutsel worden. Succes!

Werken is een heel groot woord voor mijn knutselwerkjes Koos hoor :):):)

Die roostertjes had ik met een figuurzaag vrij vlot uit de metalen rand Ton, maar om het houten roostertje daarin te leggen, dat leek helemaal nergens op.
De verhouding waren volledig zoek toen ik dat probeerde:oops::oops:
Het was het proberen waard denk ik. Dus het wordt hout, is eigenlijk toch ook wel mooier.
Ik zie er graag nog wel een fotootje van, maar dat komt vast wel.

Back