Peters hermione la fayette

De afgelopen weken ben ik met de spiegel van de Hermione aan het rommelen geweest, en die ziet er op dit moment zo uit.

DSCN4826.JPG

DSCN4828.JPG

DSCN4830.JPG

DSCN4835.JPG

Er zitten een paar onvolkomen heden in, en nog een paar beschadigingetjes dus het meubelreparatiesetje moet er nog even bijkomen,
Het lijkt vanuit de verte een klein beetje op de achterkant van de replica, en dat waas de bedoeling.
Helemaal precies de replica wordt ze niet, want dan had ik het pakket veel verder moeten verbouwen en veel meer studie van 'l Hermione moeten doen. Alleen dat boek over de Hermione was me veel te duur om aan te schaffen, dus ga ik wat uit van de foto's van de replica.

Alles met alles toch een mooie spiegel geworden, die zeker gezien mag worden.

Ik kan mij voorstellen dat je daar ‘even’ mee bezig bent geweest: al die rondingen en lijsten. Het resultaat mag gezien worden. Netjes hoor!
Gr. Peter

@Jaques Bedankt Koos, ik ben zelf ook heel tevreden met het resultaat, maar het ging niet zonder slag of stoot, moet ik zeggen.:rolleyes::rolleyes:

@P Voogt Ja dat kun je wel zeggen, hier was niet veel recht aan deze spiegel, maar een strijkijzer doet wonderen :):)

@TIMBERWOLF bedankt voor het compliment Tim

@Heinrich En zo is het maar net mijn vriend, dan zijn zelfs de poezen happy.

@Ptèr Bedankt voor het compliment Peter, Al deze complimenten doet mij deugd.:):)

Aangezien het wat rustiger op het forum lijkt te zijn, even een kleine update van mijn. Ik ben in de foto's van de replica tegengekomen dat er wel degelijk luiken in de kuil liggen dus aan de hand van die foto's en de bouwbeschrijving van de nieuwe versie van de Hermione van Artesania Latina, heb ik dus een paar luikjes in elkaar gefrummeld,

DSCN4839.JPG

En op het schip geplaatst zien ze er zo uit. Tevens heb ik op een kanon de broeking gemonteerd, voor de beeldvorming heb ik er ook een kanon zonder broeking bijgezet, en dit ter goedkeuring aangedragen bij de Admiraal.
Gezien de afmetingen van het rolpaard 19mm lang, en 9 mm breed ( zonder wielen ) vonden wij het allebeide mooier om de kanons zonder talies en broeking uit te voeren in de kuil, voornamelijk omdat het in dit formaat al heel snel rommelig gaat worden, en als het volgende dek en de bijboten geplaatst zijn, zie je er bijna niks meer van

Kijk en oordeel zelf

DSCN4843.JPG

Mijn vriend dit is zeer goed om weer een update van de Hermione te ziet. Vir mijk lijk beide opsies met de rolpaarden en kanonnen ewe goed, maar natuurlijk is daar nou net . De prentje kan uitreraard anders uitziet as daar meer kanonnen geplaast is. Ik denk jij moet maar vir Marijke luister! :)

Tja als je ze straks toch niet meer ziet, zou het een beetje zonde van alle moeite zijn.
Luiken zijn mooi, misschien dat je met een kraspen of mesje voorzichtig een paar planken kan simuleren, zou in mijn ogen een mooie aanvulling zijn. Oogjes en ringen heb je mooi gemaakt!!

Ik denk jij moet maar vir Marijke luister!
Ik denk dat jij weer wijze woorden gesproken hebt Heinrich, ik zal naar Marijke luisteren, en daar komt nog bij dat ze bijna niet te zien zijn, als alles erin staat.

@boris279 Een paar planken simuleren zou inderdaad nog een optie zijn, maar hier is een foto van hoe het er ongeveer uit gaat zien, De rand van de kuil krijgt nog een plank er bij langs, en dan komt in elke hoek ook nog een trap te staan, dus er is heel weinig van te zien.
Hier ook een foto van de luiken op de replica

DSCN4845.JPG

Luiken-3.jpg

De stander die nu onder de bijboten staat, die moet nog wat aangepast worden, maar dit is dan ongeveer het beeld.

Heel goed bezig Peter. Heb altijd bewondering voor de mensen die iets maken vanaf scratch. Ook de kleine ringen vind ik bijzonder. Het kanon met de broeking spreekt mij wel aan. Maar als je er toch niet meer van ziet dan is het misschien zonde van het werk.

"Kitbashing" dus,

Nou, de paar veranderingetjes die ik hier aan dit scheepje maak kun je bijna geen Bashing noemen hoor Herman, dat is een veel te groot woord voor die paar kleine dingetjes.
Als ik echt aan het bashen was geweest, dan had ik ook de lengte, hoogte, en breedte aan moeten passen, want die verhoudingen lijken ook nergens op.
Ik hou het liever op verbeteringetjes om ontwerp knoeierij te maskeren

Ik zou de insteeklopen monteren, en toen kwam ik erachter dat ze eigenlijk veel te ver uit de romp staken, dus ik heb al mijn geplaatste roerstokje er weer uit gerommeld, een stukje van de bevestiging afgehaald, en de roerstokjes weer vastgeplakt.

DSCN4851.JPG

Na terugplaatsing zitten de kanons er nu zo in

DSCN4854.JPG

DSCN4855.JPG

En nog even een foto van bovenaf gezien,
DSCN4857.JPG

Het is te zien dat ze nog niet helemaal gelijk zitten, maar veel meer als 0,6 millimeter scheelt het niet meer, dus ik ben zo tevreden.
Ook heb ik besloten om de broekingstouwen er toch aan te zetten, er mist toch iets als ze er niet opkomen :rolleyes:

Back