P-80 Shooting Star RBC-kits turbine conversion

2A4CABCD-2A69-494D-9ECB-8E1373F46187.jpeg

Schuren schuren een nog eens schuren.
 
Yep hier gaat eerst 0.49 gr doek op en eerst. de staart uitrichten en en na het glassen pas vastlijmen .
Dan moeten hier daarna de fairings voor stabilo en kielvlak erop.

Weet iemand of er een brandwerende verf c.q. Spuitbus bestaat om in de staart de binnenkant de bescherming tegen eventuele hitte????
BVM heeft verf potje heat shield
A83C97DC-57F6-4E94-BB2F-79E44A6F44E9.jpeg
F156ABDB-C614-4BDC-850A-BA5F93A11216.jpeg
 
Genoeg balsa jets omgebouwd tot turbine kist.
Gewoon het balsa bij en achter de turbine met glitsa ..vloerenlak impregneren.
Eigenlijk om het mogelijk te maken, om zelf plakkend aluminium tape, op het balsa te plakken.
Dat aluminium tape is voldoende om flame outs en wat ander vlamsoortige spontaniteiten tegen te houden.
Nog nooit brandschade gehad, terwijl in de experimenteer tijd, het nodige op dit vlak aan de orde was.
 
Genoeg balsa jets omgebouwd tot turbine kist.
Gewoon het balsa bij en achter de turbine met glitsa ..vloerenlak impregneren.
Eigenlijk om het mogelijk te maken, om zelf plakkend aluminium tape, op het balsa te plakken.
Dat aluminium tape is voldoende om flame outs en wat ander vlamsoortige spontaniteiten tegen te houden.
Nog nooit brandschade gehad, terwijl in de experimenteer tijd, het nodige op dit vlak aan de orde was.
Goed om te horen ,bedankt voor deze tip.
 
8F728788-9C1C-4698-9B11-DC8C45690149.jpeg
33614C4E-197A-408B-8766-AD442E7E113F.jpeg
B4329ED2-6CF6-4B7C-9154-CAA23EF8CF3B.jpeg
64183BD7-F068-42CB-9C90-AEE076B72814.jpeg
3FC2AEEB-1E10-407B-A516-21E9A09E5BF5.jpeg
2E7F9B0D-2000-4DCE-8D86-324DE1C5C4CE.jpeg

Hier zie je een balkje wat ook de wanden van het middelste hoofdspant extra stevigheid geeft.
De tank heb ik op de rug nog een beetje hoger gemaakt omdat er wat volume verloren gaat bij de wiel uitsparingen.
Achterkant van de tank nog iets meer ruimte gemaakt voor de luchtdoorlating vanaf de inlaat.
 

Bijlagen

  • 79F5D9BB-06F4-43E9-A783-CBDC3CED61EF.jpeg
    79F5D9BB-06F4-43E9-A783-CBDC3CED61EF.jpeg
    202 KB · Weergaven: 98
E2A66A51-2D93-4B53-836B-2E06AE76E083.jpeg


De turbine steunen heb ik toch maar demontabel gemaakt. Ze zitten goed opgesloten en 4 servo schroefjes is voldoende.
Ook de pijpbevestiging zit hierop vast.
Voor als je je Grumania pijp er nog ooit uit wil krijgen. Die komt namelijk uit de Flex Jet Pro. De vliegende gewassen grindtegel werd tie genoemd tijden de maiden vluchten. Niet echt een makkelijke kist maar dat komt later.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag had ik er zin an en heb de huishoudfolie meegenomen naar de bouwtafel.
E751F022-C413-49EE-9C9B-E877F14D45EE.jpeg

Speciaal Fokkertape en voor de outline van de deling en dan de folie strakgetrokken over de bovenste helft.
CE589FAE-BD6A-4FB5-8713-42D654F60AB0.jpeg


Met papier mallen 2x de glasdoek en 2x de aramide doek uitgeknipt voor boven en onderkant.
5DA28BFF-2467-469D-B8FF-D1AE83503804.jpeg

6DA7E921-F4ED-4CA6-BA75-7D910E4E0901.jpeg
1A517CA7-D1D2-4ADC-A19B-40CC96AEEF1A.jpeg
45F19709-40A1-4AA4-9365-C3EF2D13B03F.jpeg

Het aramide band is voor rondom de “lijmnaad” als de tank zover is om de twee helften aan elkaar te zetten.

7354612E-FE26-48A6-B70A-A4C3D22D1029.jpeg
 
Back
Top