openpilot info draad

Zal misschien per soort verschillen maar in die van mij zit nog een papiertje waar op staat dat de buzzer pas onder de 3,2 V per cel begint.
Het is niet anders.

The low voltage alarm can be turned off or set to a range between 2.70v to 3.8v in 0.10v steps at the press of a button. The audio alarm buzzer is loud and can be heard some distance

Ik heb gewoon de telemetry, altijd op de zender aparte cel en totale spanning realtime en gaat piepen wanneer er een cel op 3.2V komt.

Zo en zo vlieg ik altijd op tijd gemiddeld 6 minuten en dan heb ik nog zat over.

Wat bedoel jij met bovenstaande?
Ingebouwd in de zender of ook los?
Kun je ook gegevens via de telemetrypoort van het OP board af halen?
Zijn daar nog mogelijkheden? Ben maar een leek!
Ton

Bedankt voor de tip.
Is besteld en kan hier voorlopig wel wat mee.

Overigens de tipgevers van het Quanum setje ook bedankt want dat is ook een leuke set.
Nu even niet in voorraad.
Dan kan ik ook de stroom in de lucht meten.
Mooi voor de vliegtuigjes.
Dan lijkt mij die losse antenne wel makkelijk anders zit je weer met zo'n vaste lengte.
Ton

Vliegt de + stand anders dan de x stand van het O P cc board ?
Is de controle van een van beide beter of stabieler of beter stuurbaar?
Wat zijn de praktijk ervaringen met bovengenoemd board.
Alvast bedankt.
Ton

Ton,

ik heb zelf maanden lang mn quad als + gevlogen.Toen ik zo ver gevorderd was dat ik vliegensvlug voorwaarts kon vliegen,ben ik overgestapt op de X configuratie.

Reden?Eigenlijk twee.

1-Bij een X heb je bij een voorwaarts vlucht een beter aerodynamische karakter.(heeft te maken met de voorste props die buitenwaarts tegen de wind in draaien en de twee achterste props die in het midden tegen de wind in draaien)
Dit zorgt voor betere efficientie van de props en een gebalanceerde quad.

2-Bij het filmen en fotograferen heb je niet steeds een arm in beeld als je voorwaarts nickt.

Nadeel van een X:je hebt niet echt duidelijk een voorkant op je toestel terwijl je bij een + een arm hebt die je duidelijk kan zien.

Tot zover mijn verhaal.

Een duidelijk verhaal daar kan ik wat mee.
Gelukkig is de software makkelijk aan te passen en het huidige rode armpje te kleuren.
Bordje verdraaien en klaar denk ik.
2 oranje pingpongballen en de stand is weer te zien.
Gaan we t.z.t. een keer uitproberen.
Bedankt
Ton

Aangezien er hier veel mensen in het bezit zijn van een OpenPilot bordje, stel ik hier maar even de vraag. Ik ben opzoek naar een OpenPilot bordje. Wil je er één verkopen dan hoor ik het graag via PB (ik ben bereid je er een hele goeie prijs voor te betalen)

EDITE: Niet meer nodig, heb besloten om op de volgende zending bij http://www.opstore.eu te wachten

Laatst bewerkt:
@Helmuteke,
Nou dan blijft het lekker in de kast toch..
En jij vind €95,00 lachwekkend????

Zelfs een bod van 125 euro vind hij nog te kort, wil waarschijnlijk snel rijk worden van zijn mede hobbyisten.
Nou van mij mag hij ook lekker in zijn kast blijven liggen ;)

Laatst bewerkt:
Weet het even niet meer.
Ik wilde mijn quad naar de X mode zetten.
Alles gewijzigd en bij het proberen wobbelde hij als een gek.
Tja tot ik zag dat ik uiteraard ook het board een kwartslag moest draaien.
Oke dat weet ik voor de volgende keer.
Dat draaien heb ik nu niet gedaan.
Dus ik wilde de software voor de + mode er weer op zetten en nu ziet hij mijn zender niet meer.
Voor een Futaba zender moet ik hem bij de Hardware settings op PPM zetten toch.
Of moet hij nu toch op PWM.
Ik heb beide geprobeerd maar de zender blijft niet te zien.
Dat had ik een keer eerder ook al maar weet niet meer waardoor dat weer opgelost is.
Wie weet raad
Ton

Is geen verkeerde tip maar heeft niets uitgehaald.
Beter een tip dan geen tip!

Omdat ik geen computer freak ben volg ik dus trouw het filmpje in de OP Wiki.
http://wiki.openpilot.org/display/Doc/CopterControl+Board+Setup
Daar wordt 1 belangrijke stap gemakshalve over geslagen.
De persoon in het filmpje had deze stap waarschijnlijk al een keer eerder gemaakt.
Als je opnieuw vers begint of zoals ik heb zitten twijfelen dan moet je in de Hardware setting van het GCS de Receiver type op PWM zetten.
Je moet dan om te kunnen saven ook spanning via de accu op de Quad zetten en dan pas saven.
Op deze manier wordt die Receiver type pas opgeslagen.
Maak niet zoals ik verwarring met PPM en PWM.
Voor mij Futaba moet dit op PWM staan en opgeslagen worden.
Uitleg hierover op
Receiver & Transmitter options - Documentation - OpenPilot Wiki

Pfft weer een aantal uurtjes aan het kloten geweest en nu draait mijn quad in de X mode.
In de kamer doet hij het goed dus als er ooit een keer mooi weer komt kan ik een keer naar buiten.
Ton

Laatst bewerkt:
Hoi Harold,
De stabiliteit is al getest (+ mode) en perfect bevonden.
Ik ben wel nieuwsgierig naar jou vorderingen.
Hoe ver ben je heb je al gevlogen en wat zijn jou bevindingen.
Misschien ook een fotootje.
Ton

Hoi Harold,
De stabiliteit is al getest (+ mode) en perfect bevonden.
Ik ben wel nieuwsgierig naar jou vorderingen.
Hoe ver ben je heb je al gevlogen en wat zijn jou bevindingen.
Misschien ook een fotootje.
Ton

Alleen nog maar even binnen getest en dat ging goed. Buiten wordt de komende dagen niks met die wind hier aan de kust. Dus maar begonnen met een OSD set en camera te monteren.

Back