Ogar, monster in de lucht...of...

Wie heeft er vandaag de dag nou nog stoterstangen??? Kom nou, zeg... :rolleyes:

Tsjaa....dat was in '89 (bouwjaar van dat ding) al ouderwets maar de Guzzi rijder leeft nu eenmaal in een andere tijd.

Hij had later een V10 Centauro, die had wél hoog liggende nokkenassen en flink meer vermogen en stuurde wel echt goed en makkelijk, maar zat even zo goed vol met Italiaanse dommigheden wat hem volgens mijn vader 'karakter' gaf......

316039064_5702715473109486_2860560820767885816_n.jpg
Zij krijgt er volgende maand een vriendinnetje bij...

418948067_855615909902235_1845177503468130225_n.jpg

Welk type Duc is dit?
Ik zit stiekem naar een nieuwe motor te kijken.
1x op een Duc gereden, klinkt heel raar als ie stilstaat maar rijdt goed.
Een MV Agusta zou mijn wens zijn maar een Duc is ook een optie.

GJ

Welk type Duc is dit?
'91/'92 900 SuperSport. Oud beestje.
Je vind ze (in cosmetisch minder mooie conditie) al gauw voor rond de 3~4 mille privé, of voor een beetje meer bij een dealurt of zo.
Zijn er (relatief voor Ducati begrippen) behoorlijk veel van gebouwd, meen iets van 50.000 van dit model, van '91 tot '97 of zo.

Gek genoeg wordt voor de '89/'90 versie, die eigenlijk de mindere fiets was (door velen verfoeide Weber carburateurs, Marzocchi M1R voorvork, en beduidend minder aandacht besteed aan het ontwerp van het kuipwerk) vaak een fors hogere prijs gevraagd. Is wel veel zeldzamer.

1x op een Duc gereden, klinkt heel raar als ie stilstaat maar rijdt goed.
De oudere types klinken inderdaad wat apart, de koningsassers vanwege de konische tandwielen in de nokkenas aandrijving, en de "Pantah" blokken (alles met riemen tot ongeveer het jaar 2000) vanwege de droge koppeling die soms érg rumoerig kan zijn als ie in vrijloop stationair draait. In de jaren 90 zijn ze geleidelijk overgestapt op natte koppelingen.

Laatst bewerkt:
En hoe ver off topic kan het nog gaan? Van aparte vliegtuigen naar motorfietsen, naar verliefd worden op de dienstmeid en inmiddels zijn we bij een polyamoreuse relatie met 2 dames van 1 familie......mán......the Sky is the Limit!!!

Ah....zitten we toch weer in een vliegtuig :banana:

En hoe ver off topic kan het nog gaan? Van aparte vliegtuigen naar motorfietsen, naar verliefd worden op de dienstmeid en inmiddels zijn we bij een polyamoreuse relatie met 2 dames van 1 familie......mán......the Sky is the Limit!!!

Ah....zitten we toch weer in een vliegtuig :banana:
The sky is't the limit ,we play in it .

Vroegah
Ik gebruikte enkel dd keihin carburateurs van Honda CBR motorfietsen . Deed zelf cilinderkop bewerking en komplete motor aanpassingen . 8 klepper 1,4 onderblok, andere kop pas gemaakt voor het onderblok .zwaardere klepperen ,poorten,kamers geflowd en geoptimaliseerd .klepzetelhoeken aangepast . 280 graden symmetrische nokkenas met 11 mm lift speciaal door schrick laten maken .krukas afgedraaid en gebalanceerd ,drijfstangen gelijk aan elkaar gemaakt qua gewicht . Zuigers de kragen aangepast en gelijk op gewicht gemaakt . Teflon coating op de zuigers. Oliepomp geoptimaliseerd in de passingen zodat de oliedruk beter is bij warme motor . Externe oliekoeler . Kompessie van 12 op 1 . Enkel Ron 98 en hoger was bruikbaar . Versnellingsbak met gelijke stappen in elke versnelling .
Top was maar 235 km/h in een vw polo 2 van 600kg . Die ook qua remmen en ophanging totaal was aangepakt .

Het resultaat zie het slechte filmpje van toendertijdse telefoons . Het begint in zijn 3 bij 80 en stopt ergens ook in de drie bij 180. Toerenteller stopt bij 7000 ,maar luister eens naar de motor .

580 euro vraagt ie ervoor.
Daar koop ik de mallenset van de extreem grote Ogar voor en dan kan ik er 100 bouwen.

GJ

Daar koop ik de mallenset van de extreem grote Ogar voor en dan kan ik er 100 bouwen.

Ja, wat er allemaal al niet kan . . . :hammer:

Misschien is het geen koopje, maar voor zover ik kan zien voor de liefhebben wel de mogelijkheid om er eentje te verkrijgen, elektro, en in goede staat.

Maar het hoeft niet hè, it's a free country, zeg ik altijd maar.

jan.

Back