Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb me prima vermaakt met die dikke ouwe Poolse dame ............
Ik zit op mijn handen en zip mijn lips .
![]()
Daar heb ik geen last meer van met die benzine-ombouw. Is eigenlijk zelden dat ik aan de naalden moet komen.Dat vond ik zelf altijd lastige dingen als je de motor nog snel even af wilde stellen.
Nu is snel afstellen niet zo veilig natuurlijk, maar ik deed dat wel regelmatig als hij bijvoorbeeld veel te arm stond.
Snel even de vinger op de carburateur en een paar slingers rijker zetten.
Dat scheelde soms weer een keertje starten.![]()
Beetje late reactie, las dit nu pas;Verder bleek ik een programmeer-issue te hebben met de koppeling tussen gasklep en brandstoftoevoer: Blijkbaar is in de Taranis de servo looptijd gekoppeld aan de volle servo-weg, en volgt niet een eventueel gereduceerde servo-weg.
Ik had 1,2 seconden vertraging op het gas (en dus óók op de brandstoftoevoer, want volgens mijn boerenverstand moet dat wel synchroon lopen, nietwaar?
Nu staat om mechanische redenen de gasservo op 75%, en dan blijkt dus de looptijd te reduceren naar 0,9 seconden (75/100 x 1,2).
Dan komt de brandstoftoevoer (waarvan de "weg" wél op 100% staat) er dus 0,3 seconden achteraan, en krijgt de motor nét even te weinig brandstof als de gasklep al wel vol open staat maar de brandstoftoevoer daar nog achteraan moet komen.
Dus de looptijd van de brandstoftoevoer naar 0,9 sec gezet, en OMG wat loopt het torretje nu lief...
Dat is, héél kort door de bocht genomen, een beetje het idee.Beetje late reactie, las dit nu pas;
Als je het om draait, dus de brandstof toevoer voor laat lopen op de gasklepstand, krijg je dan geen "acceleratie pomp "effect waardoor de motor (nog) beter op pakt?
Kijk eens wat er hier uit de appelboom is gevallen,Ze vallen haast als appels uit de bomen, lijkt het wel... Heb denk ik 3 advertenties gezien in de afgelopen anderhalve week.
Dank, ze ziet er idd goed uit.Pull-pull op rudder is geprobeerd, gaat hoogstwaarschijnlijk niet goed werken.
Mooie kist om te zien!
Het is echt een .25
Je kunt de stuurkabels niet rechtsstreeks opspannen, die moeten via een soort van "z-geleiding" van het cockpit-dek naar het niveau van die staartboom geleid worden, en dat wordt een nachtmerrie om aan te leggen, en een drama om spelingvrij te krijgen.Waarom werkt pull-pull niet?
Zelf geprobeerd, maar...?
Moet willen, maar handstart, en weinig vermogen.Motor is echt een .25,volgens mij een FP, propje zat er op, en verkeerd gemonteerd.
Als daar geen spanten en balken zitten is dat te zwak.Wiel zit met twee aluminium hoekplaten aan de cockpit bodem geschroefd, die in de romp zit verlijmd.
Dat kan dus niet, want daar zit het wiel...Rudder servo wil ik in de cockpit bodemplaat zetten, dan is het een rechte lijn naar het roer, dus zou moeten werken.
Maar, zoals gezegd, ze gaat in de wacht, ik meld als ik verder ga!