Ik denk dat ze het kunststof van het landingsgestel of hebben verbeterd, of het zijn vooral de witte varianten die sneuvelen, omdat het glow in the dark plastic minder sterk is.
En met draaiende rotor een overstekende stoel raken, ja, dat kan verkeerd aflopen. Je schijnt die kop trouwens nog te kunnen repareren door een gat te boren waar die pennetjes zaten, en een vervangende pin door dat gat te schuiven. Op Youtube staan een paar filmpjes met uitleg.
En wat betreft het duikgedrag, inderdaad gas terug, of de stick iets minder naar voren en je vangt hem soepel af. Met een beetje doseren kun je zo zelfs een vrijwel onbeperkt aantal snelle bochten rechtsom vliegen zonder hoogte te verliezen.
Vandaag voor het eerst weer eens even binnen gevlogen, omdat voor mijn gevoel er minder voorwaartse snelheid was bij mijn Pro. Ook kostte het meer moeite om tegen een licht vlaagje wind te komen. Dus binnen even gehoverd, om de trims te checken. De heli bleek inderdaad wat achteruit te kruipen met trim een paar tandjes naar voren. Ik pas meestal de linkjes zo aan dat hij met trim neutraal stil hangt, en dan geef ik buiten een tikje of 3 a 4 naar voren, dan heb je iets meer voorwaartse snelheid, mocht er een vlaagje wind komen. Blijkbaar is bij het opnieuw plaatsen van de rotorkop op as (zie een paar berichten terug) de stand van de swashplate een fractie veranderd, waardoor de trims niet meer klopten. Dus even de linkjes aangepast aan de nieuwe situatie, en weer een perfecte "hands off" hover, kon hem zo gerust een seconde of 20 laten hangen, terwijl ik het testen op zolder deed, waar door de aanwezigheid van een strijkplank etc niet echt veel vrije ruimte is.
Wat me trouwens ook opviel, is dat buiten vliegen wel degelijk helpt om je controle te verbeteren. Ik was gestopt met binnen vliegen omdat ik het risico iets te raken te groot vond met een FP, maar ik dacht dat je van buiten in de ruimte vliegen niet veel zou leren. Maar het hoveren op een kleine ruimte binnen ging toch een stuk beter dan voordat ik naar buiten ging. Geen over-correctie meer als de heli naar de kastenwand dreigde af te drijven, en kwam hij wat te dicht bij het verlaagde plafond, dan nam ik rustig wat gas terug. Dus ondanks het buiten schijnbaar simpele circuitjes vliegen, verbeter je je stick gevoel toch ongemerkt een stuk.