Valt wel mee
Mwoah, zal wel een lading oude solo pro's zijn dan denk ik, want de nieuwere hebben ook minder servo problemen.
Overigens gaan die dingen best gemakkelijk stuk. Ze zijn niet erg beschermd tegen zand e.d. en als je eens hard crasht gaan ze vrij gemakkelijk stuk en kunnen ze helaas niet meer in de juiste stand gezet worden voor wat betreft de uitslagen.
Heb je wel gekeken naar hoe alle linkages zitten en de fly bar links bijv.?
Mmm, ik heb een ouder model Solo Pro 1, en ik verbaas me erover hoe lang hij heel blijft. Heb hem een aantal keer bijna van de muur moeten krabben maar geen onoverkomelijke schade gehad.
Twee keer heb ik nu de main shaft moeten vervangen omdat de feather shaft (het binnendeel waar je de blades omheen zet) daar gebroken was. Ik heb ook een nieuwe canopy klaarliggen voor als de oude het definitief begeeft, zitten wat scheurtjes in. Verder had ik een berg andere onderdelen aangeschaft, waardoor het hier verguisde landingsgestel, linkage rod set, tail boom met motor, blades, tailblade, main frame... het ligt er allemaal nog...
Ik zeker nu ongeveer 50 keer een accu leeggevlogen, heb redelijke controle (kan netjes landen op een ikea kinderkrukje) en ik ben begonnen met de grapple and hook. Heeft iemand dit al geprobeerd?
http://www.heli-grapple.com/
Ten eerste: Je krijgt op een gladde vloer enorm last van grond effect.
(ik heb als oplossing een groot kussen van een poef op de grond gelegd met het target erop, daardoor minder grondeffect, maar wel het probleem dat je grotere kans op chrashes hebt omdat je grapple of skids aan het kussen blijven hangen)
Ten tweede: de grapple gaat als een bezetene heen en weer. Ik heb hem bevestigd na een aantal keer proberen me een aantal tussenstukjes direct onder de main gear. Gebruik je de tussenstukjes niet, dan zijn de bewegingen beperkt en heb je kans dat de grapple je bij een landing een kant op duwt waardoor de heli wegschiet. (de haard in, bij voorkeur

)
Ik word een beetje nerveus van dat gewiebel maar volgens mij de heli ook.
Ik ben het eens met de bewering dat de heli het lekkerst vliegt aan het eind van de batterij. Dan is hij minder nerveus. Misschien zou het voor de fabrikant een idee zijn om het main gear iets zwaarder te maken of een andere tandwielverhouding te geven, van de andere kant is het aan het begin van de batterij makkelijker om met een dot throttle nog even even over een obstakel heen te vliegen.
Vliegen buiten, bij rustig weer, vind ik het leukst. Het is alleen moeilijk om de gang naar voren op gang te brengen. Buiten vlieg ik met de full-rate controls maar zelfs dan is hij vooruit nogal mak, todat je hem door een mooie, ruime bocht trekt en dan gaat hij als een speer (bocht naar rechts werkt het best). Heeft iemand hier een verklaring voor?
Mijn theorie is dat wanneer je door een bocht gaat, er in principe over zowel de pitch-as als de roll-as een resulterende kracht wordt uitgeoefend die wordt opgeteld (als een vector dan natuurlijk). Klopt dit en vertonen andere helis dit gedrag ook? Is het specifiek voor FP heli's
Ten slotte: Ik vraag me af wat het volgende is. Ik zit te dubben tussen een ingewikkeldere indoor helicopter (Walkera 4G6) of een outdoor helicopter, waarbij de KDS450S me geschikt lijkt. Heeft zo'n Walkera veel ruimte nodig om tot zijn recht te komen? Is buiten vliegen dan beter?