Nieuwe Walkera V120d02S v2

Gisteren de V120 nog eens goed aangekeken en wat blijkt: de cone gear aan de main gear zijde is toch kapot :mad:

Deze mist echter geen tanden, maar is in de lengte gescheurd.

:rolling:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
He david, weer terug of was je altijd nog wel aan t mee lezen ;-)

Floris, gewoon niet zo vaak prakken dat ding :p
Ik heb tot nu toe nog nergens last van en doe er ook geen onderhoud aan.

Af en toe lezen ;-), kijken of er al iets veranderd was.
En is echt geen rommel heb er ooit eens 1 vervangen daarna nooit meer :-)

En hoe bevalt de CA500

aha oke ;)

De v120 is ook prima bij mij, geen problemen mee.

De Atom is gewoon zwaar verslavend haha, er komt nooit meer een micro bij.
De Warp staat nog steeds op m'n verlanglijstje, wie weet volgend jaar eens.
't vliegen met een 500 size heeft een hoop veranderd, en zeker nu de atom eigenlijk gewoon super strak vliegt :D

...

Floris, gewoon niet zo vaak prakken dat ding :p
Ik heb tot nu toe nog nergens last van en doe er ook geen onderhoud aan.

Ik doe m'n best Sven ;-)

Dat was ook al weer even geleden gelukkig en, gezien dat het vreemde gedrag al aanwezig was voor ik hem afgelopen week in de heg prakte én dat ook mede de reden was van de "crash", vraag ik me ook af of het tandwiel niet vooraf al kapot was.

Ik heb ook al een keer een tandwiel gehad dat het bij de eerste de beste vlucht spontaan begaf (ook dat was volgens mij in de lengte gescheurd).

Ik heb het tandwiel inmiddels vervangen maar nog niet gevlogen.

Bij het vervangen ook meteen de andere 2 cone gears een keer vervangen (die had Ik toch nog genoeg ;-)) en de tt shaft eens goed aangekeken om deze ook uit te sluiten. Daar was niks raars aan te ontdekken.

oke mooi, proberen maar weer.

maar gezien jou probleem moet dat 't bijna wel zijn.
Kan in ieder geval niks met je lipo te maken hebben gezien de aandrijving altijd evenredig is aan elkaar.

Toch blijft het vreemd dat ik met de originele lipo voor m'n gevoel het probleem niet had.

En als ik dan naar het verschil in snelheid/vermogen bij bijvoorbeeld pitch pumps kijk zijn de turnigy's nu al een stuk minder. Vandaar mijn vermoeden dat het aan de lipo's lag.

We zullen zien wat er gebeurd als ik hem weer de lucht in jaag.

theoretisch kan het echt niet.
Praktisch overigens ook niet, de tail blijft op dezelfde manier aangedreven, zit niks geen electronica meer tussen.

de turnigy's zijn ook niet optimaal meer bij mij, maarja dat was ook wel te verwachten voor 3 euro per accu'tje.
ik kan er nog prima mee vliegen.

aansluiten was niet zo lastig hoor, maar ik vond iets op het internet over binden ...
maarja het zal ook weer eens niet in 1x werken bij mij ...

lampje op het bordje brand constant en heeft volgens mij wel contact met de futaba, maar het ledje op de print van de walkera blijft maar knipperen en geen contact.

jep,

maar zodra ik de zender aan zet en dan de heli... gaat gelijk het lampje op het bordje al continu branden, en lampje op de walkera blijft maar knipperen en het enige wat ik krijg is 3 bliepjes. Doe precies zoals de instructies en de filmpjes...

Edit: weer de zoveelste rommel wat walkera verkoopt.

Laatst bewerkt:
al gedaan, zoals word beschreven via het elevator kanaal.

Waar ik bang voor ben is dat ik de ontvanger software moet updaten van de walkera ... en ja daar heb je weer zo'n update kastje voor nodig a 15 euro ...

iets anders zou ik niet kunnen bedenken, maarja wat is de garantie dat het dan wel werkt.

Wellicht de moeite waard om eens te controleren of alle draden van de meegeleverde kabels op dezelfde plek zitten als bij afbeeldingen die je online kan vinden?

Verder neem ik aan dat de WK-RXF-01 als het ware "bind" met de walkera rx.

Bij mij wil de Tx héél af en toe niet binden met de walkera Rx, als ik dan de tx uit zet en weer aan bind deze wel, maar andersom (zoals het eigenlijk hoort) niet.

Wie weet eens proberen de stekker zie van je throttle aansluiting naar de WK-RXF-01 loopt los te halen en weer aan te sluiten terwijl de lipo aan de heli hangt zodat de WK-RXF-01 (in dit geval als het ware de Transmitter) later spanning krijgt dan de Rx van de heli?

Edit: in de manual staat het volgende

Receiver LED indicator: Quick flashing indicates the reception of a new signal
Het lijkt er dus op dat de Rx wel signaal ontvangt maar het binden tussen WK-RXF-01 en de Rx gewoon niet goed gaat. Dit zou er op kunnen duiden dat er toch nog een fixed ID in staat.

Misschien toch nog een keer de fixed id cancellation proberen.

Edit 2: Ik weet niet of je op 1 of andere manier de productie datum van je heli kan achterhalen. De update om de Rx compatible te maken met de Futaba adapter stamt van 15 november 2013. Dus als je heli daarna gemaakt is lijkt me de firmware van de Rx niet het probleem te zijn.

Mocht deze nodig zijn dan is bij Banggood is de programmer met adapter wat voordeliger dan € 15,-

Walkera UP02 Adapter Update Tool + Walkera UP02 Upgrade Tool USB - ?10.67

Edit 3:

SKU109914.5.jpg

Als ik dat zo lees is het niet helemaal duidelijk of je de "match button" al in moet drukken terwijl je de lipo aansluit of daarna pas.

Bovendien hebben ze het over "till the red indicator flash quickly to slowly, then will be light on". Wat doet vermoeden dat je de button ingedrukt moet houden tot de led langzamer gaat knipperen.

Beiden de moeite waard om te proberen lijkt me, ook al gaat het in het filmpje wat anders.

Laatst bewerkt:
dankje floris,

ik zal het eens proberen.
ik heb al wel tot 2x toe de methode met de bind-plug uitgevoerd om de fixed id te verwijderen.
Op filmpjes van youtube zie ik namelijk dat bij goed functioneren zowel de led van de print als van de heli continu branden.

Back