Nieuwe Walkera V120d02S v2

Bij RC Holland hebben ze nog 4 stuks van het frame op voorraad (zie link in mijn post). Bijbehorende skids hebben ze eventueel ook.

Ik heb hem uiteindelijk laten schieten aangezien de V120 nu prima vliegt. Mocht m'n frame ooit sneuvelen.... wie weet

heeft iemand de carbin fiber blades al eens geprobeerd op de v120?

Vriend van me heeft al wel een set Real's carbon fiber blades op de 130x geplaatst, en dat bevalt hem erg goed.
Zag dat xtreme namelijk ook bladen heeft voor de v120.

Ooit een keer van iemand gezien dat de v120 lucht gaat bokken. De conclusie was dat de bladen te stijf zijn en dat de heli kennelijk bladen wenst die iets flexen.
Of dat echt zo is weer ik niet, de stock-bladen voldoen gewoon goed.

oke dan laat ik ze liggen.

ook met de stock bladen bockt de v120 wel wat hoog, beetje afhankelijk van de wind natuurlijk ;)

Ik gok dat dat inherent is aan een kleine heli.

De V120 bokt inderdaad best flink bij windvlagen, maar het went.

Ook zijwind vindt de V120 overigens absoluut niet prettig ben ik al wel achter. Bij wind(vlagen) hoef je niet te proberen langzame compacte cirkels te vliegen, zodra je met de zijkant in de wind draait blijft er weinig van je cirkel over ;-) Het zelfde geld voor statische piro's.

Gevlogen piro's en lange bochten gaan op zich wel prima als er maar wat mee snelheid in zit.

Je leert in ieder geval wel hoe je moet corrigeren als het waait ;-)

Wat me nog meer opviel is dat de V120 niet heel makkelijk inverted rolt. Omdat dit in de sim al best aardig gaat laatst stiekem eens geprobeerd op wat grotere hoogte, maar full right aileron leek meer op zijwaarts naar de grond duiken dus moest al snel weer terug corrigeren.

Ik heb op m'n receiver de ele/aile gain op ca 30% staan en ele/aile ext op 50%, wellicht dat ik die laatste nog eens wat op moet schroeven?

Dan heb je dus in je Tx je end points voor aileron hoger dan 100% gezet in plaats van ele/ail ext. te verhogen neem ik aan?

Ik zal eens kijken wat welk effect heeft op het vlieggedrag. End points aanpassen of ele.ail ext opschroeven zou in principe hetzelfde resultaat moeten hebben.

Alleen schroef je op de Rx natuurlijk beiden tegelijk op en in de zender per kanaal.

Dat is wel interessant om eens te vergelijken/proberen/wat mee te rommelen.

nou vliegen met 1 vast blad aan de tail gaat niet hoor met de v120.

Ik ben dus een pinnetje kwijt wat een tail blade grip vast zet aan het armpje van de slider.
beetje lastig te zien op de foto.

weet iemand bij welke set qua onderdelen dit in zit?
een los pinnetje is niet te bestellen wat ik zo heb ge-googled.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ja dat snap ik .. onderdelen overal wel.

maar zitten deze pennetjes bijvoorbeeld bij de Tail steering set in of niet? .. op de plaatjes of beschrijvingen staat het nergens bij

1x pin Nr: 67 aub ..

HM-V120D02S-Z-15 wil ik best bestellen, maar dan moet ik wel zeker weten of die pin er bij in zit.

van de main shaft heb ik niks, heb eigenlijk geen spare parts liggen voor de v120.

Ik heb dat onderdeel volgens mij thuis liggen, kan straks/vanavond wel even kijken voor je.

Edit: als ik naar het plaatje van David kijk zit dat pinnetje er toch al in?

Goh dat mijn v120 nog vloog gisteren.

Net vrijloop gear in elkaar gezet.
Dus ik denk, kijk ook even naar die a gear... Lol, niks van over

re4agypy.jpg

Back