Nederlands historisch zeilschip, het schip van de Ruyter, de 7 Provinciën

Dat kan ik alleen maar beamen Heinrich.

Het klusje is zover geklaard.
Hij is binnen 0,02mm haaks. Zowel blad als fence. Nieuwe snaar er gelijk op. We kunnen weer.

20210220_133147.jpg

Ik geef toe een complete leek te zijn op het gebied van Hollandsche Scheepen uit den Gouden eeuw, maar ik zou verwachten dat de gepotdekselde delen van de erkers bekleed zouden zijn als de verschansing erboven, namelijk een bovenliggende plank overlapt de onderliggende. Zoals je het nu uitgevoerd hebt zal aflopend hemelwater eerder in de naden dringen dan er als bij pannen aflopen.

Wel strak uitgevoerd :)

Ik vind het ook altijd een beetje lastig om iemand te attenderen op dit soort kleine vergissinkjes.
Met veel inspanning, puntje van de tong uit de mond tot op de millimeter nauwkeurig iets maken, komt er zo'n eigenwijs vertellen dat het verkeerd om zit.....:p

Nee wat Hans. Dit is niks daardie om reg te stel nie, Nouw nie zo stupoid soos die kapitein (yours truly) wat n gat deur sy eige schip se romp schiet nie!

Ik vind het ook altijd een beetje lastig om iemand te attenderen op dit soort kleine vergissinkjes.
Met veel inspanning, puntje van de tong uit de mond tot op de millimeter nauwkeurig iets maken, komt er zo'n eigenwijs vertellen dat het verkeerd om zit.....:p

Nou een fout is een fout hoor. Niks eigenwijs aan vind ik. :thumbsup:

De vorige post was de stand van gisteren. Vandaag de ronding. 2 facetjes.

Ik heb een blokje gemaakt en daar twee facetkanten op geschuurd. Daar ga ik de stukjes op plakken.
20210223_154559.jpg

Dit is de ruwe. Dat gaat overnacht drogen en dan morgen beter in vorm maken, het vlakke stuk korter, het geheel is nu nog te lang.

20210223_161055.jpg

Als er nu iemand gaat zeggen 3 facetkanten zou 'fijner,mooier,beter' zijn

dan kun je de p.. op. :) ;)

Het zal nu binnen ook veel droger blijven Hans als het regent :rofl: maar ja, het knaagt wel zeg.... hoe zou het er uiteindelijk uit gaan zien met die dr......??

Nee hoor het blijft een geintje, het ziet er zo hartstikke mooi uit :worship::worship:

Back