Nederlands historisch zeilschip, het schip van de Ruyter, de 7 Provinciën

Hier een voorbeeld hoe dat op gebouwen gedaan wordt:
Kerk Lisse.jpg

Maar waarom die scharniertjes nou zo vreemd schuin op die deurtjes zitten is mij niet echt duidelijk.

Deze en andere antwoorden zijn al gegeven ja. Die scharniertjes zitten inderdaad zo om de deur 'goed' te kunnen laten draaien. Anderzijds staan ze ook zo getekend ;).

De kopse voorkant van de gallerij en het dak. Ja *Hans* ik zat ook te denken aan 2 of 3 rechte stukjes, al is het HZ wel voorzien van een rond lopend potdeksel dak.
Maar goed ik heb daar nog even voor.

Ik ga het torentje zeker proberen (ik wil zien hoe dat er uit ziet) met koperplaatjes. En dank voor het voorbeeld Hans.

Maar dat wordt pas vanaf zondag denk ik. Ik ben nu een nieuw (18") zaagtafelblad aan het monteren op mijn tafelzaag. Das nogal een klusje.
Hier een voorbeeld van hoe het eruit komt te zien. De oude was net zo breed als het onderstel.

OPTtablesaw-18.png

Even off topic, ik zit voor mijn normale werk in koperen dakbedekking. Als je de natuur haar gang laat gaan duurt het tegenwoordig ruim 60 tot 100 jaar voordat koper groen wordt. In een zout klimaat gaat dat sneller, maar voor je een stabiel kopergroen hebt ben je ook vele jaren verder.

Even off topic, ik zit voor mijn normale werk in koperen dakbedekking. Als je de natuur haar gang laat gaan duurt het tegenwoordig ruim 60 tot 100 jaar voordat koper groen wordt. In een zout klimaat gaat dat sneller, maar voor je een stabiel kopergroen hebt ben je ook vele jaren verder.
Bedankt Hans. Daar hebben we wat aan. Ik heb de koperkleur daarom ook niet zo intens gemaakt als de kerktoren. Laat het lekker zo.

Op een verslag van een Rus had hij het koper gepatineerd door de koperplaatjes in te wrijven met nat zout. Daarna plaatste hij het schip in een grote plastic zak. En daar zette hij ook een bord met een laagje ammoniak naast. Zak dicht binden en 24 uur laten staan. Resultaat was een groene laag op het koper. Als je dit doet zou ik het wel niet in huis doen.

Back