Ik begin een beetje radeloos begin te worden van een probleem met mijn naze32, kan iemand mij helpen?
De specs van mijn miniquad
- ZMR250 glasvezel frame
- RCX/ZMR 1804 2400kv motoren
- 10A ESCs met simonk
- 5030 gemfan props
- Naze32 Acro
- 3S 2200mah
- 2.4ghz 9x receiver met 9x radio
Dit is het probleem:
Na batterij aansluiten vliegt de quad perfect level.
Na een paar minuten vliegen wordt de drift naar achteren op de quad steeds meer, in zowel angle mode als acro modus. Het probleem wordt sneller erger als ik hard en argressief vlieg. Wanneer ik de sticks centered hou dan krijgt hij in angle modus steeds meer een grotere hoek naar achteren, in acro modus wordt de snelheid waarmee hij naar achteren draait sneller. Omdat het probleem zich ook in acro modus voordoet kan ik denk ik de accelerometer wegstrepen?
Dis-armen en opnieuw armen verhelpt het probleem niet, batterij aan en uit wél.
Omdat het probleem zich verergerd bij harder vliegen zou je denken aan vibratie problemen, daarom de volgende zaken geprobeerd:
- Motors en props gebalanceerd, zo goed als mogelijk, maar hoe weet ik nu wat goed genoeg is?
- Initieel de Naze32 op nylon standoff gemonteerd, daarna met rubber in het frame gemonteerd en nu met zelfkleven foam gemonteerd. Dit laatste lijkt wel iets te veranderen in het probleem, soms wordt de drift bijvoorbeeld iets minder maar het probleem is nog duidelijk aanwezig.
Raw sensor data:
Gyro: na vliegen en wanneer de drift aanwezig is zonder batt te disconnecten
de X as -0.24 en -0.49 aan
de Y as tussen 0 en 0.24 aan
de Z as tussen -0.24 en -0.49 aan
Acc
x 0.01
y -0.01
z 0.98
- middelpunt van de RX staan op 1500, ook nadat ik heb gevlogen en de drift aanwezig is.
- Accelerometers zijn gecalibreerd
- Quad is in balans
Pids:
- pid sowieso de P van 4 naar 2
- Level PID P langzaam verhoogd en I ook
Verder heb ik met de settings gespeeld:
- looptime van 3500 naar 3000 en 2800
- acc_lpf_factor naar 100
- gyro_lpf van 40 naar 20 en weer naar 98
maar hiervan heb ik het idee dat dit meer lapmiddelen zijn die niet nodig moeten zijn
Hoe kom ik erachter wat nu precies het probleem is?
Ik heb denk ik al 20 uur aan uren erin zitten om dit probleem op te lossen en ik kom maar niet verder ...boehoe!
De specs van mijn miniquad
- ZMR250 glasvezel frame
- RCX/ZMR 1804 2400kv motoren
- 10A ESCs met simonk
- 5030 gemfan props
- Naze32 Acro
- 3S 2200mah
- 2.4ghz 9x receiver met 9x radio
Dit is het probleem:
Na batterij aansluiten vliegt de quad perfect level.
Na een paar minuten vliegen wordt de drift naar achteren op de quad steeds meer, in zowel angle mode als acro modus. Het probleem wordt sneller erger als ik hard en argressief vlieg. Wanneer ik de sticks centered hou dan krijgt hij in angle modus steeds meer een grotere hoek naar achteren, in acro modus wordt de snelheid waarmee hij naar achteren draait sneller. Omdat het probleem zich ook in acro modus voordoet kan ik denk ik de accelerometer wegstrepen?
Dis-armen en opnieuw armen verhelpt het probleem niet, batterij aan en uit wél.
Omdat het probleem zich verergerd bij harder vliegen zou je denken aan vibratie problemen, daarom de volgende zaken geprobeerd:
- Motors en props gebalanceerd, zo goed als mogelijk, maar hoe weet ik nu wat goed genoeg is?
- Initieel de Naze32 op nylon standoff gemonteerd, daarna met rubber in het frame gemonteerd en nu met zelfkleven foam gemonteerd. Dit laatste lijkt wel iets te veranderen in het probleem, soms wordt de drift bijvoorbeeld iets minder maar het probleem is nog duidelijk aanwezig.
Raw sensor data:
Gyro: na vliegen en wanneer de drift aanwezig is zonder batt te disconnecten
de X as -0.24 en -0.49 aan
de Y as tussen 0 en 0.24 aan
de Z as tussen -0.24 en -0.49 aan
Acc
x 0.01
y -0.01
z 0.98
- middelpunt van de RX staan op 1500, ook nadat ik heb gevlogen en de drift aanwezig is.
- Accelerometers zijn gecalibreerd
- Quad is in balans
Pids:
- pid sowieso de P van 4 naar 2
- Level PID P langzaam verhoogd en I ook
Verder heb ik met de settings gespeeld:
- looptime van 3500 naar 3000 en 2800
- acc_lpf_factor naar 100
- gyro_lpf van 40 naar 20 en weer naar 98
maar hiervan heb ik het idee dat dit meer lapmiddelen zijn die niet nodig moeten zijn
Hoe kom ik erachter wat nu precies het probleem is?
Ik heb denk ik al 20 uur aan uren erin zitten om dit probleem op te lossen en ik kom maar niet verder ...boehoe!