Naze32 icm Multiwii GUI

En hier leggen ze het verschil tussen RC rate en PID rates uit: http://www.multiwii.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=1346
Met rc rate pas je de rotatie rate liniear aan.
Wat ik doe is standaard op 1.5 zetten op alle multis en dan met R/P rate verder spelen totdat het lekker aanvoelt. Ik vind het zeer mooie feature van de multiwii dat ze dit gescheiden hebben en dat je ook expo op de fc kan instellen. Hiermee hoef ik niet verschillende modellen voor verschillende multis te hebben op mijn zender.

Allen, vraagje of iemand dit weet, zie ik iets over het hoofd? de heading van de naze32 acro rev5 blijft veranderen.

Al gedaan:
FW opnieuw laden
Calibratie meerdere keren
Op andere plekken bekeken.
Andere USB kabel.
Geen noemenswaardige crashes, hooguit wat hardere landingen in gras, maar geen props kapot of iets dergelijks.

De echte heading is 330 Graden.

Onderstaande zie ik in multiwii/baseflight ondanks dat ik niet aan de quadx zit. Dus alles is statisch en toch verandert de heading. De heading gaat overigens niet rond, maar blijft zo tussen de 300 en 40 graden lopen.

Iemand een tip?

baseflight1.jpg

baseflight2.jpg

Baseflight blinkt uit in eenvoud:
Probeer die eens?

De heading hoort stabiel te zijn
Is het niet gewoon de pids die nog niet goed staan? Onstabiele quad dus?

Baseflight geeft precies zelfde probleem maar kon ik geen screenshot van maken, pids maakt toch niet uit als hij op een buro of tafel staat? Screenshots hierboven zijn binnen paar minuten op buro zonder dat ik eraan zit

Nu je het zegt:
Als je hem aansluit op baseflight wijkt hij vanzelf een kant uit op het scherm:
Met vliegen merk ik daar niks van
Vast een bug

Dan houden we het daar voorlopig maar op :-) dan nu met de pids verder experminteren, die zie je in screenshots niet omdat ik met profiles werk en default profile afblijf als referentie.

Nee nog niet. Vond het al zo vreemd, gisteravond tricopter proberen in te stellen, maar wilde niet armen :)

Maar eens een berichtje sturen naar de winkel

Allen, vraagje of iemand dit weet, zie ik iets over het hoofd? de heading van de naze32 acro rev5 blijft veranderen.

Al gedaan:
FW opnieuw laden
Calibratie meerdere keren
Op andere plekken bekeken.
Andere USB kabel.
Geen noemenswaardige crashes, hooguit wat hardere landingen in gras, maar geen props kapot of iets dergelijks.

De echte heading is 330 Graden.

Onderstaande zie ik in multiwii/baseflight ondanks dat ik niet aan de quadx zit. Dus alles is statisch en toch verandert de heading. De heading gaat overigens niet rond, maar blijft zo tussen de 300 en 40 graden lopen.

Iemand een tip?

Lijkt me normaal hoor, je hebt immers een ACRO en die heeft geen compass. Wat je merkt is het trage driften van je gyro's, tijdens een vlucht merk je daar niks van.

Ook na calibratie is er een zichtbare afwijking op het scherm

Tikje voor tikje draait de quad maR niet fysiek [emoji57]

Ook na calibratie is er een zichtbare afwijking op het scherm

Tikje voor tikje draait de quad maR niet fysiek [emoji57]
Na calibratie weet de fc wat de afwijking is en wordt het tijdens het vliegen bij gecorrigeert. Gyro calibratie wordt iedere keer dat je de lipo insteekt automatisch gedaan.

Wat is juist?

Ik ben me nu al enkele weken met mijn acro bordje op studie
En had graag in de korte toekomst wat willen gaan solderen .
Nu op de github vind ik voor serial rx
Als aansluiting +_ en signaal op 4(respectievelijk ruder)
Op de baseflight staat dan weer
+_ en signaal op 1 (respectievelijk aileron )
Ik wil een graupner 16 hott in sumD aansluiten op het bordje
Om zo ook weer zo weinig mogelijk bedrading te gebruiken en deze dan ook zonder pennen direct op het bordje solderen
Nu twijfel ik natuurlijk misschien heb ik net wat te veel gelezen :(
In de wiki van Maarten heb ik het nog niet terug gevonden

Back