Welke stekkers je ook gebruikt, ik zou niet zo'n 'verloopstukje' gebruiken, maar gewoon de plus van de ene accu in de min van de andere steken, en dan de overgebleven plus en min op je regelaar aansluiten.
elke stekker extra is een extra overgangsweerstand, een extra kans op iets wat los kan en extra gewicht. Daarbij is het overbodig.
Waar je even over na kunt denken, is de anti-vonk oplossing. Als je de Spin 99 of die Turnigy zonder oplossing daarvoor gebruikt, zul je elke keer als je de handel aansluit een forse pets te horen en te zien krijgen. De condensatoren op de regelaar laden zich dan snel op.
Die pets kan voor je regelaar of accu's geen kwaad, maar je stekkertjes smelten er letterlijk langzaam door weg, zonder oplossing zul je ze na enige tijd moeten vervangen.
De meest eenvoudige oplossing is om ergens een klein weerstandje (5 ohm ofzo) neer te zetten, bv. aan de plus van een accu. Je kunt dan de hele handel aansluiten, doet eerst de min, en dan voordat je de plus inplugged hou je de stekker van de regelaar even tegen het weerstandje. De condensatoren worden dan via dat weerstandje geladen, wat de stroom beperkt en zorgt dat er geen *pets* is. Direct erna plug je de stekker daadwerkelijk in.
Ikzelf heb dat opgelost door aan de regelaar aan de plus een 2mm goudcontactje met weerstandje te zetten, en aan al mijn accu's een extra aansluitinkje te maken met 2mm goudcontacten.
Ik sluit dus eerst de min aan, dan het 2mm goudcontactje en dan de plus. Op die manier heb ik ook geen *pets*.