jah mss dan wel verder gaan maar moest er een club zijn zou het tog ook makkelijker zijn voor bv. als er iets aan scheeld zeker als ik verder gaa met moeilijkere vliegtuigen dan zou het tog wel handig zijn moesten er mensen in de buurt zijn die er iets vanaf weten
zal eens kijken voor een losse set :d
bedankt voor de argumenten !
Begin eerst eens met de makkelijke vliegtuigen i.p.v. allemaal beren op de weg te zien in de verre toekomst.
Je kunt op 3 manieren beginnen:
Goedkoop + doodlopende weg: Uit China komen tegenwoordig vliegtuigjes met zender en lader en alles erop en eraan. Mag ik een link geven? Kijk hier bijvoorbeeld:
RADIOGRAFISCH SPEELGOED: AUTO, BOOT, VLIEGTUIG OF TANK, ... .
Voor onder de honderd euro heb jij een vliegtuigje. Maar... je kunt vrijwel zeker niets hergebruiken in een volgend vliegtuig. De afstandsbediening is bijvoorbeeld infrarood (niet doen) of 27Mc. De ontvanger en motorregelaar zijn in één stuk dus niet los. Je kunt vliegen, maar je kunt dit ding niet uitbreiden of onderdelen hergebruiken.
Semi-goedkoop + opwaardering niet uitsluiten:
Zoek een vliegtuig uit China met zender en ontvanger die je kunt hergebruiken. De iets betere Chinese modellen gebruiken een 'echte' losse ontvanger en regelaar. Hier kun beter mee vliegen en je kunt langzaam de onderdelen vervangen of hergebruiken.
Let op: soms zijn deze dingen 27MC, of 40Mhz. Daar wil je niet mee verder gaan. Ook is de bijgeleverde zender natuurlijk het goedkoopste van het goedkoopste.
Let er vooral op dat zo'n ding een losse ontvanger heeft. Dat geeft al aan dat het systeem één stapje boven het speelgoed staat.
Voorbeeld: Er zijn complete helicoptertjes te koop, zender, lader, heli: Vliegen voor onder de 100 euro. Check
4RC.NL , daar heb ik ze zien staan. Maar die dingen komen uit China, je vindt ze overal.
Let op die losse ontvanger, kijk of je een losse speedcontroller kunt herkennen. Bepaal wat je volgende (opwaardeer)stappen kunnen zijn.
Goed+duur: Meteen een MX-12, kun je jaren mee vooruit, en een Easystar en een Lipo+lader. Je bent zó 400-500 euro verder. Maar dan heb je een basis waarmee je jaren vooruit kunt. Je kunt dan in kleine stapjes gaan opwaarderen en je kunt veel dingen hergebruiken in volgende vliegtuigen.