multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn easy vandaag totalloss gevlogen. Men staart is volledig afgebroken (enkel het gedeelte waar je richtingsroer opzit). Dus van de week een nieuwe zien te halen. Ik moet wel zeggen, het vliegen begint heel goed te gaan, zelfs bij wind, loopings zijn er ook mee mogelijk (standaard motor). Enkel in het landen ben ik geen held.

Mijn easy vandaag totalloss gevlogen. Men staart is volledig afgebroken (enkel het gedeelte waar je richtingsroer opzit). Dus van de week een nieuwe zien te halen. Ik moet wel zeggen, het vliegen begint heel goed te gaan, zelfs bij wind, loopings zijn er ook mee mogelijk (standaard motor). Enkel in het landen ben ik geen held.

oej dat is minder :(
wel handig dat je gewoon een nieuwe koopt voor 55 euro en de electronica gewoon kan overplaatsen :)

niels

Ergens ooit op een forum gelezen dat ze in de staart twee carbon staafjes schoven om zo te voorkomen dat de staart af kon breken.

Niels, plaats eens een foto van je kapotte easystar, misschien is hij nog te repareren. indien niet dan hou ik mij aanbevolen voor de resten.

je kunt voor 20 euro een nieuwe romp of stabilo bestellen. Dus je hoeft sowieso niet je hele easy star te vervangen.

Heb het kunnen oplossen. Heb de staart volledig doorprikt met tandenstokertjes en deze dan vast gelijmd.
Deze morgen eens gaan testen, en vliegt terug als nieuw :D. Enkel gaat hij nu steeds uit zichzelf gaan klimmen, maar met wat bij trimmem komt dit wel goed.
Ben vandaag trouwens voor het eerst echt heel hoog gegaan. hij was maar een stipje meer. En een perfecte landing nadien.
Is echt een heel leuk en beresterk beginners toestel. Hoop dat ik snel men twinjet van de kast mag halen.

woensdag nog even gevlogen met de easystar en hierbij nog wat foto's:

bild2019ck5.jpg

bild2024qd6.jpg

op 8 cellen 1100 ni-cd zijn zelfs grondstarts op gras mogelijk:
bild1974my0.jpg

en met het landingsgestel;letje in de lucht:
bild1975jo3.jpg

hangt er van af welke regelaar er in zit, als je toch de motor wilt vervangen, koop dan gewoon een losse EZ met andere motor

Ben van plan om mijn easy uit te voeren met een flycamone2, heeft hier iemand ervaring mee? Of enkele montage tips?

Ook krijgt deze een brushless motor en 4900mah lipo, om zo wat meer gewicht te kunnen dragen en bij wat meer wind te kunnen vliegen.

Ben van plan om mijn easy uit te voeren met een flycamone2, heeft hier iemand ervaring mee? Of enkele montage tips?

Ook krijgt deze een brushless motor en 4900mah lipo, om zo wat meer gewicht te kunnen dragen en bij wat meer wind te kunnen vliegen.

4900 Mah!!!!!! is helemaal niet nodig. 2200 Mah (180 gram) lipo en de camere (50 a 60 gram) maken hem al zwaar genoeg. Daar kun je al mee in een fikse storm vliegen als je er een aanrdijving van 150 watt+ erin stopt..

4900mah lipo hoeveel weegt die?

Met 2200-2500mah vlieg je zo 30 minuten brushless.

Met zon zwaare accu+ ook nog eens camera wordt de boel wel erg zwaar.
Kan je beter voor je trex blijven gebruiken denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back