multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
jah mss dan wel verder gaan maar moest er een club zijn zou het tog ook makkelijker zijn voor bv. als er iets aan scheeld zeker als ik verder gaa met moeilijkere vliegtuigen dan zou het tog wel handig zijn moesten er mensen in de buurt zijn die er iets vanaf weten :p

zal eens kijken voor een losse set :d
bedankt voor de argumenten !

Laatst bewerkt:
Zelf vlieg ik ook stickmode 2, ik heb voor de EZ* wel het richtingsroer op de rechterstick gezet, dat stapt wat makkelijker over op rolroerkisten.

Zelf vlieg ik ook stickmode 2, ik heb voor de EZ* wel het richtingsroer op de rechterstick gezet, dat stapt wat makkelijker over op rolroerkisten.

Dat is de manier die hier het meeste gebruikt wordt. Hoofd bochten functie op rechts bij mode 2 maakt idd de overstap van richtingsroer naar rolroer iets makkelijker.
Hoe men het overal anders doet is mij niet bekend.

Wel speel ik met dit soort kistjes nu vaak met de combiswitch. Als je die hebt kun je evenetueel het richtingsroer via beide sticks besturen. Dit doe ik trouwens ook bij modellen als de swift waar alleen maar rolroeren op zitten. Via de combi switch zet ik dan de roelroeren op beide sticks.

Ik vlieg m'n Easy ook met gas links en hoogte-richting rechts.
Dus mode 2 vermoed ik?
Al ik een 4 kanaalskist zou kopen, zou ik dan best rol of richting rechts zetten?

Dus mode 2 vermoed ik?
Al ik een 4 kanaalskist zou kopen, zou ik dan best rol of richting rechts zetten?
Als je gas links en roer/hoogte rechts zitten, dan heet dat volgens de internets Mode 4. 8O

Nl30689.jpg

Dus mode 2 vermoed ik?

Zoals Theo al aangaf: belangrijkste bochten functie op dezelfde stick houden, 4-kanaalskist dus rollen rechts, richting links. Zo heb ik het ook geleerd, er komt dan een stickbeweging bij.

Theo: heb inderdaad ook een tijdje "moeten" lessen met EZ* en combiswitch! Overstappen op rollen was hierna een eitje.

Moet een easystar zich zelf kunnen vooruit duwen met standaard motor? Als ik de mijne neerleg dan kan hij zichzelf niet vooruit duwen. Is dit normaal? Heb wel men kabel van men regelaar naar de motor in 3stukken aan elkaar gezet (standaard kabel was te kort, nadien draaide hij in tegen klokwijzer zin, dus terug ergens open moeten knippen!).

Als ik ooit een andere motor wil steken, hoe krijg ik dan het beste deze kist terug open? Of is dit niet meer mogelijk?

Met de standaard motor gaat dat op gras echt niet lukken hoor!

Voor het vervangen van de motor zou ik de romp niet open snijden. Door met een hobby mesje met een rechthoekig steek mesje erin (een soort bijteltje) kan je de motor rondom los steken.

Nou, vanavond dan toch maar de sprong in het diepe gewaagd. Na een paar keer gewoon gooien en uitzweven om het zwaartepunt te bepalen en de accu te verplaatsen zodat alles mooi recht bleef maar een aantal keer gewoon proberen te vliegen. Maar zodra ik met de motor gas geef, trek de EZ behoorlijk naar rechts. Zelfs met bijtrimmen van het roer is-ie niet recht te krijgen. Ik heb gecontroleerd of vleugels, staart en roeren recht zaten en daar was niets mis mee.

Advies, hints, tips, trucs???? :? ;)
Eventjes een grondige inspectie uitgevoerd. Het lijkt erop dat behalve de menselijke fout met overijverige duim :oops: ook de symmetrie van de EZ niet helemaal goed is. De staart (de vleugel waar het hoogteroer op zit) staat, van achter gezien, aan de rechterkant iets hoger dan de linkerkant. Het verschil is bijna 7mm. Kan dit de oorzaak zijn van het naar rechts trekken?

jah mss dan wel verder gaan maar moest er een club zijn zou het tog ook makkelijker zijn voor bv. als er iets aan scheeld zeker als ik verder gaa met moeilijkere vliegtuigen dan zou het tog wel handig zijn moesten er mensen in de buurt zijn die er iets vanaf weten :p

zal eens kijken voor een losse set :d
bedankt voor de argumenten !

Begin eerst eens met de makkelijke vliegtuigen i.p.v. allemaal beren op de weg te zien in de verre toekomst.

Je kunt op 3 manieren beginnen:

Goedkoop + doodlopende weg: Uit China komen tegenwoordig vliegtuigjes met zender en lader en alles erop en eraan. Mag ik een link geven? Kijk hier bijvoorbeeld: RADIOGRAFISCH SPEELGOED: AUTO, BOOT, VLIEGTUIG OF TANK, ... .
Voor onder de honderd euro heb jij een vliegtuigje. Maar... je kunt vrijwel zeker niets hergebruiken in een volgend vliegtuig. De afstandsbediening is bijvoorbeeld infrarood (niet doen) of 27Mc. De ontvanger en motorregelaar zijn in één stuk dus niet los. Je kunt vliegen, maar je kunt dit ding niet uitbreiden of onderdelen hergebruiken.

Semi-goedkoop + opwaardering niet uitsluiten:
Zoek een vliegtuig uit China met zender en ontvanger die je kunt hergebruiken. De iets betere Chinese modellen gebruiken een 'echte' losse ontvanger en regelaar. Hier kun beter mee vliegen en je kunt langzaam de onderdelen vervangen of hergebruiken.
Let op: soms zijn deze dingen 27MC, of 40Mhz. Daar wil je niet mee verder gaan. Ook is de bijgeleverde zender natuurlijk het goedkoopste van het goedkoopste.
Let er vooral op dat zo'n ding een losse ontvanger heeft. Dat geeft al aan dat het systeem één stapje boven het speelgoed staat.
Voorbeeld: Er zijn complete helicoptertjes te koop, zender, lader, heli: Vliegen voor onder de 100 euro. Check 4RC.NL , daar heb ik ze zien staan. Maar die dingen komen uit China, je vindt ze overal.
Let op die losse ontvanger, kijk of je een losse speedcontroller kunt herkennen. Bepaal wat je volgende (opwaardeer)stappen kunnen zijn.

Goed+duur: Meteen een MX-12, kun je jaren mee vooruit, en een Easystar en een Lipo+lader. Je bent zó 400-500 euro verder. Maar dan heb je een basis waarmee je jaren vooruit kunt. Je kunt dan in kleine stapjes gaan opwaarderen en je kunt veel dingen hergebruiken in volgende vliegtuigen.

Goed+duur: Meteen een MX-12, kun je jaren mee vooruit, en een Easystar en een Lipo+lader. Je bent zó 400-500 euro verder. Maar dan heb je een basis waarmee je jaren vooruit kunt. Je kunt dan in kleine stapjes gaan opwaarderen en je kunt veel dingen hergebruiken in volgende vliegtuigen.

Ik ben het helemaal eens met je betoog eens hoor, maar bovenstaande zal ook wel in China gemaakt zijn.......

Eventjes een grondige inspectie uitgevoerd. Het lijkt erop dat behalve de menselijke fout met overijverige duim :oops: ook de symmetrie van de EZ niet helemaal goed is. De staart (de vleugel waar het hoogteroer op zit) staat, van achter gezien, aan de rechterkant iets hoger dan de linkerkant. Het verschil is bijna 7mm. Kan dit de oorzaak zijn van het naar rechts trekken?

De mijne is inmiddels zo krom dat ik zowel hoogte als richtingsroer niet meer plat heb. Dus op de zender staat alles in het midden (niet trimmen) en de roeren heb ik los gemaakt en het hoogte roer beetje up en het richtings roer naar rechts (2 a 3mm). Alles vliegt recht nu. Nou ja, tot de volgende crash waarschijnlijk.

Ben er inmiddels ook achter waarom ik mensen steeds hoor klagen over de ontbrekende timer op de mx12. Op flinke hoogte lipo leeg en een redelijke schuiver moeten maken omdat ik hem niet meer kon optrekken. Weer zo'n woooooow moment :D

Laatst bewerkt:
Ik ben het helemaal eens met je betoog eens hoor, maar bovenstaande zal ook wel in China gemaakt zijn.......

Ik ook zolang je een ace piloot bent die nooit crashed. Majaa, die hebben meestal geen EZ :D

Dus jaren vooruit kunnen is misschien een beetje "wishfull thinking". De mijne ziet er na een paar weken uit als een toestel van Onur Air. :rolleyes:

Van de andere kant, de meeste dingen kan ik nog wel gebruiken, kapot kristal, kromme lipo en een permax motor heb ik alvast reserve :D

De mijne ziet er na een paar weken uit als een toestel van Onur Air. :rolleyes:
Die van mij heeft de neus wat meer in de wind geslagen. De voorkant is wat krommer geworden door een mooie nose-in (de grond). :? ;) :lol: En de vleugels gaan, na vele buitelingen door wat minder gecontroleerde landingen, heel soepen in- en uit elkaar. :cool: Maar er is progressie. :yes:

Met wat heet water krijg je de neus wel weer recht of hou je hem liever zo? Kan je wel zien dat er is gevlogen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back