Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Mugen ECO opnieuw opgebouwd op een SNR carbon bodemplaat :p

394970_231768073568866_100002070240024_518755_698249054_n.jpg
 
Wow nice :)
Wat heeft dit buiten het gewicht nog als voordeel...

Ben net ook aan de eco bezig, beetje aant finetunen en andere body tapen :)
 
Wow nice :)
Wat heeft dit buiten het gewicht nog als voordeel...

Ben net ook aan de eco bezig, beetje aant finetunen en andere body tapen :)

Grootste voordeel? Het ziet er UBERcool uit! En alleen dat al rechtvaardigt het volledig;)

Mogelijke nadelen: Hoger CG, te stijf?
 
voordeel : zit geen gat meer in bij spur ...en is stuk lichter
of je dat gaat merken , denk het niet. Vond het meer een hebbe hebbe ding

CRD is bezig met wraps voor mijn nitro en eco , dus bodies duurt nog ff
 
dacht dat het een AlphaCar 1/8 BL 150A S/L 4274SL Motor was, 2000KV ? nie kurtjeu ?

Klopt.
Zeer soepel en power genoeg :D.

Heb buiten die body nog een mooie body, maar als ik no nitro meerijdt zal het met deze body zijn.

Dat carbon chassis is echt wel vet!
 
Question!!

Ik kan voor een schappelijk prijsje een NEU 1515 1/Y (2200kv) met de smooth-can aanschaffen.
Nu rijd ik zelf met de Castle variant en vroeg ik me af of het uberhaupt wel iets verschil zal uitmaken? Ik neem aan dat er weinig tot geen verschil zal zijn maar er word altijd groots gepraat over de "echte" NEU motors dus daarom deze vraag...
 
Ja heel veel verschil.
ik gebruik zelf een een 1512 smoothcan op m'n MBX en die wordt niet eens heet.
Zeker i.c.m. een Tekin RX8 ESC is het een heel erg soepele combo. Geen sensor meer nodig. Met een Castle MMM ESC is ie nog steeds vele malen soepeler dan een Castle.
 
Duidelijk!

Edit: het verschil op lage snelheid is duidelijk te zien maar is het de investering waard om een motor te kopen met hetzelfde aantal KV's? Bij het racen zal de snelheid wat hoger zijn!
Temps zullen lager zijn, wellicht wat meer gearing opties, smoother throttle response, wellicht gecontroleerder remmen?
 
Laatst bewerkt:
Ik merk er weinig van als ik eerlijk ben. Maar ik kan ook niet 1op1 vergelijken.

Neu 1512 2050kv
CC 1512 1800kv
Neu 1515 2200kv
CC 1518 1800kv

Heb nog wel de Flux CC 2200kv maar die past niet in mijn buggy zonder aanpassingen.
 
Mijn Castle 1515 2200Kv werd nog best heet in mijn Slash 4x4 en had echt een Castle fan nodig (vanwege de overtray) De Neu 1512 en 1509 die ik er in heb geprobeerd werden niet meer dan warm.
De Neu 1515 H (met ingebouwd fan) wordt in mijn 4 kilo zware RC8 SC conversie nauwelijks lauwwarm. De 1512 S is in mijn Slice (3 kilo rijgewicht) wel eens bijna 60 graden geweest. De 1512 F wordt niet eens lauw en de 1509 F is wel eens 50 graden geweest.
Dat met relatief zware vertandingen voor offroad zoals 23/44 voor de RC8, 19/46 voor de Mugen MBX. 22/56 voor de Slice en 21/52 voor de Slash 4x4.
 
Back
Top