Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Geen idee, mss wel als ik eens een mbx6T op de kop kan tikken.
Oh nee wacht, heb nog ene. Liggen (ale, 90% :p).

Bijna klaar voor het nieuwe seizoen!! Alleen nog een transponder aanschaffen en klaar is hond...

p1000514xt.jpg

By dikkehond at 2012-03-11

p1000515d.jpg

By dikkehond at 2012-03-11

Laatst bewerkt:
Uh... nou ben ik effe de weg kwijt, toch weer een TEKNO?
Trouwens dr is dit jaar een Brushless wedstrijdje vlak bij jouw in de buurt geloof ik,
Anfahrt zur Rennstrecke
Vlakbij Kleve!
Het is idd weer de Tekno, ik heb een paar keer gereden met het Mugen chassis icm RCmonster kit alleen viel het behoorlijk tegen...
Kortom: goed geprobeerd, alleen de Tekno reed 10x fijner!

Netjes DH, kampioenswagentje :yes:
Spanks brother!

Dh, wat zijt ge van plan met die bumper vooraan :)
Mocht ik toevallig ergens tekort komen bij een jump dan bespaar ik me weer een hoop gevloek en getier! ;)

Idd, kampioenswagentje ;-)
Haha, heb je helemaal gelijk in!;)

Alleen nog kijken of je de LiPo kunt omdraaien misschien, dan zit het balancer bord achteraan zodat niet alle klappen daarop komen.

Mijn Tekno ziet er ook zo uit, ben benieuwd hoe die rijd *hoopt op goed weer zaterdag*.

Als je je lagers om zeep wilt helpen wel ja.
Door de extender komen er meer krachten op de lagers te staan ook de hefboom werking op de hub is groter. Dus niet echt een aanrader.

Dan vervang je ze toch wat vaker, dat zijn de kosten niet echt. of je koopt sterkere keramische lagers. Ik zie het probleem niet echt....

Ik heb op mijn nieuw baan het plan op gevat om een 6t te gaan scoren (goede reviews en ze zijn gewoon zo sexy...) Ik zat te denken aan een t8/rx8 combo met Y windingen maar ik kan even niet vinden welke truggy sized motoren die hebben... Iemand die info toevallig bij de hand??

Zijn er upgrades die meteen worden aan geraden? (die skidplates lijken mij bijv wel nuttig) Bumper is iig aan het begin ook niet noodzakelijk een slechte lijkt me zo? Maar is er verder nog iets? Zelfde natuurlijk voor spares, voor mij is het echt een stukkie speelgoed dus een weekje wachten op parts is niet echt een groot probleem maar als bijv. de A-arms ALTIJD het stukkie zijn dat breekt als ik het uberhoubt al voor elkaar krijg is het het wel waard om een setje aan te schaffen...

Goh wat je breekt aan een MBX6T, het 'zwakke' zijn de armpjes.
Heb er tot nu toe 1tje gebroken gehad... Rest blijft het een zeer goede en sterke wagen...

Als je niet kan rijden, en je landt na onderstaande sprong verticaal op de spoiler, dan breek je ook het diffhuis achteraan :oops:
Intussen heb ik T-bones voor en achter en lukt het landen ook al beter, met als resultaat: geen brokken meer gehad :cool:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
De auto is heel sterk, in de basis zijn de skidplates een nuttige. Verder de draagarmen voor-onder zijn de zwakke plek van deze auto. Maar je moet wel behoorlijk lomp doen om deze te breken.

Nuttige updates kunnen zijn (vaak wel duur en eigenlijk niet echt nodig):
- Alu servo saver
- Alu shock towers
- Alu toe blocks
- Alu hubs

NB: Het enige wat ik in 2 seizoenen gesloopt heb is 2 draagarmen, de servo saver heb ik preventief vervangen. Verder is het van belang om na een liter of 5 even je diffs te checken, vaak moet er een extra shim in de gearbox aan de kant van de ring gear.

Yep, na 5 liter heb je kans dat er een shim extra in past en dan moet je dat gewoon doen, door het inslijten van de pinion op de ring gear ontstaat er net was meer ruimte waardoor het nuttig is om die extra shim te plaatsen.

Bij mijn huidige auto heb ik er achter wel 1 extra in gedaan, voor niet die ging te stroef lopen.

Back