Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Nice Randy :D, heb je mooie combo hoor.

Mijne mbx6t is reeds gebouwd (vet!), de mbx6r is in vergevorderd stadium. Beide savox servo's en OS Speed motortjes.

En ook nieuw speeltje van vriendin voor kerst, Hobao Hyper TT E :D.
Dit in complot met Kurtje :murder:.

Tzal knallen worden in 2012 :D.

Vandaag nog een keer met m'n mbx6e gereden op een backyard track. 1/8 off-road blijft toch wel de leukste schaal die er is :D

M'n auto ging heerlijk rond op de gladde astro met een paar simpele afstellingen.

budget motor/esc

Mannen, ik ben een mbx6 brushless aan het maken voor een vriend van me en ik sta op budget.
Een roller heb ik intussen, een conversiekit ook, lipo's zullen zippy's worden, zender ontvanger staan er enkele hier op het forum.
Wat ik nog nodig heb is een motor+esc en een gepaste lader

Welke kunnen jullie aanraden?

Hobbywing combo setje en als lader best iets van de boven de 80w anders kun je niet op 1C laden. Ik laadt altijd op 2C maar die laders zijn natuurlijk wel iets duurder (150w voor 2C)

Je kan die idd in België verkrijgen, denk da RC Speedhouse nog een setje heeft liggen...

Duitsland hoort ook tot de mogelijkheden!

Weet iemand toevallig de maten van de Big Bore of de stock shocks?? Wellicht weet SSI nog welke erbij de MBX6 zaten? ;)

Edit: nog een vraagje erbij.... iemand ervaring met de nieuwe EVO wielen van AKA? Hebben die extra "stiffeners" een grote invloed?

Laatst bewerkt:
Weet iemand toevallig de maten van de Big Bore of de stock shocks?? Wellicht weet SSI nog welke erbij de MBX6 zaten? ;)

Edit: nog een vraagje erbij.... iemand ervaring met de nieuwe EVO wielen van AKA? Hebben die extra "stiffeners" een grote invloed?

Wat bedoel je? Maten van de big bores? De standaard mbx6 shocks zijn 15mm diameter (piston)

Die AKA stiffeners maken je wiel iets harder, maar niet super veel. De foam is wel duidelijk zachter. Volgens mij gaan de foams beter op circuits met putten en hobbeltjes. Ik heb ze zelf nog maar van in september, dus veel heb ik niet kunnen testen.
Ik zou zeggen: testen, testen, testen :D

Nope, ik ga mn shocks eens schoonmaken en olie verversen... Wellicht een ander setje veren proberen.
Daarom ook de vraag over de Big Bore shocks aangezien ik op amainhobbies ook BB veren kan vinden, niet dat ik dalijk de verkeerde bestel...;)

En ga volgende maand weer een setje bandjes bestellen (DBoots en Crossbrace) dus daarom de vraag over de nieuwe AKA wielen... Maar ik denk dat ik de "oude" wielen ga bestellen.

Nope, ik ga mn shocks eens schoonmaken en olie verversen... Wellicht een ander setje veren proberen.
Daarom ook de vraag over de Big Bore shocks aangezien ik op amainhobbies ook BB veren kan vinden, niet dat ik dalijk de verkeerde bestel...;)

En ga volgende maand weer een setje bandjes bestellen (DBoots en Crossbrace) dus daarom de vraag over de nieuwe AKA wielen... Maar ik denk dat ik de "oude" wielen ga bestellen.

De wielen zijn hetzelfde, alleen kun je in die nieuwe die plaatjes steken.
Welke veren ga je proberen? Ik zou gewoon Mugen veren kopen :p

Dan blijf ik lekker bij de oude wielen ;)

Ik ga voor een soft/medium setup betreft shocks... Heb sinds ik de tekno van jou heb gekocht niks aan de setup gedaan en dat beviel me wel!
Ik ga nu testen met

voor: 9.25/9.5 icm 500 cps
en
achter: 10.25/10.5 icm 450 cps

Moet iig nog de veren en oil bestellen maar dit word het denk ik wel zo'n beetje! Verder heb ik de anti rollbar ook maar eens verandert!
Daar had ik ook nog niks aan gedaan en 2.3 voor en 2.8 achter bleek niet zo'n briljante actie aangezien ik constant last had van griproll.
Nu heb ik

voor: 2.8
en
achter 3.0

Wat ik ga doen met de diffs weet ik nog niet... Dat komt allemaal wel in het aankomende seizoen! ;)
Eerst maar eens wat meters gaan maken!

Diffs had ik 15-15-7 op Helmond. Ging prima. Beetje standaard setup voor als het droog is.
Met de temperaturen van nu zal die 500/450 wel goed zijn. Ik reed met 550/500 op m'n nitro toen het 30°C was. Veren waren ook 9.25 en 10.25 die dag in combinatie met 3.0mm swaybars rondom.
Je kunt ook 1mm of 2mm extended wheelhubs plaatsen voor minder griproll en de inserts in de hoogste positie plaatsen vooraan (upper draagarm) geeft ook smoother stuur in de bocht.

De 2mm extendend wheelhubs had ik al in mn "wish list" op Amain gezet! ;) Tevens ook de alu front upper arm bracket.... En een transponder... En de AKA wielen... En de AKA medium inserts... En.... En.... En.... ;)

Spanks voor de info btw!

edit: en ondanks het drukke jaar wat op de planning staat, wil ik toch wel een aantal wedstrijden meepikken (iig mn eerste!)!

Laatst bewerkt:
Weet niet of je mails krijgt van Amain, maar die hebben daar nu een kortings actie op shipping als ik me niet vergis ;)

Back