Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

fly baby fly

de hoogte kon ik niet checken, maar de landing was 13m verder dan de afzet. kicken!

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Yep, de eerste jumps waren half throttle. Vanaf de derde was het alles uit de kast, en dan gaan ze balloonen
Vroeger tapete ik mijn bandjes, maar sinds ik merkte dat dat uiteindelijk toch loskomt doe ik de moeite niet meer.
Ze zitten nu gelijmd en gebeadlocked en hopelijk moet ik ze nooit meer losmaken

Sgoe. Ik zal u daar aan herinneren de volgende keer dat ik u zie en ge hebt de truggy bij :D

Shit.... :D, maar ge bedoelt mss de hobao, dat vind ik niet zo erg :).

Maar zo in mul zand kunde dat eens proberen eh. Heb het ooit geprobeerd met mijn HongNor X2 truggy, maar de afzet was niet hoog genoeg.

Bij mij was de afzet ook maar 1 meter ongeveer. Op de tweede foto zie je het heuveltje. Zand opgewaaid tegen 1 van de vaste windschermen. De Proline Mashers geven echter zoveel grip dat de 6T serieus op snelheid kon komen.
Enkele dagen later heb ik het ook nog eens overgedaan met m'n MBX6. Hoewel gegeared voor dezelfde snelheid (60km/u) kwam die met z'n buggybandjes helemaal niet op dreef (toch niet in vergelijking met de T).

Na deze video gezien te hebben wil ik ook een bug-kap, scheelt me 2 km loopwerk :) zie bijv. 0.19
[media=youtube]Ao-JTLNpeTI[/media]

Op het parcours kon je niet veel snelheid halen. 13m verder landen zat er uiteraard niet in :D.

Kzou het met mijn mogen niet proberen, wil die toch nog wat heel houden :).

Als je goed land is er eigenlijk geen probleem op het losse zand.

De 10de keer ben ik met de mugen verticaal op de spoiler terecht gekomen: het diffhuis kapot en een shocktower gebroken, maar slechter kan je eigenlijk niet landen hé.

Bij mij was de afzet ook maar 1 meter ongeveer. Op de tweede foto zie je het heuveltje. Zand opgewaaid tegen 1 van de vaste windschermen. De Proline Mashers geven echter zoveel grip dat de 6T serieus op snelheid kon komen.
Enkele dagen later heb ik het ook nog eens overgedaan met m'n MBX6. Hoewel gegeared voor dezelfde snelheid (60km/u) kwam die met z'n buggybandjes helemaal niet op dreef (toch niet in vergelijking met de T).

Na deze video gezien te hebben wil ik ook een bug-kap, scheelt me 2 km loopwerk :) zie bijv. 0.19
Ao-JTLNpeTI[/media] g3 MMM 5s - YouTube

hey Gv288, welke gearing gebruik jij op de truggy ? daar ik ook de mmm heb zitten in mijn beestje. en rij je op 4S ?

Thx
greetz

@Gv288, nee, veel slechter als dat kan je niet landen :).
Diffhuis vervangen is een pain in the ass. Dat duurt zowat het langste om te vervangen. Shocktower is easy, maar duurder :P.

@Viper: Gewoon 16-17T aanhouden. Gaat zot hard zo :D.

Ik rij met een 14T pinion, 4s lipo's en de CC2200 kV
Maar niet vergeten dat er pro-line 40 series mashers onder zitten, die zijn stukken groter dan de standaard truggy banden.

Op de site van RC monster kan je heel gemakkelijk je gearing berekenen in relatie tot motor, banden, voltage:
http://www.rc-monster.com/brushless/advanced.html

Het diffhuis is inderdaad het lastigste, maar heel eerlijk sleutel ik minstens even graag dan het rijden.
ik heb er nu een alu chassis brace opzitten achteraan, eens zien of dat helpt (leren landen zal nuttiger zijn)

Ik rij met een 14T pinion, 4s lipo's en de CC2200 kV
Maar niet vergeten dat er pro-line 40 series mashers onder zitten, die zijn stukken groter dan de standaard truggy banden.

Op de site van RC monster kan je heel gemakkelijk je gearing berekenen in relatie tot motor, banden, voltage:
RC-Monster Brushless System Builder

Het diffhuis is inderdaad het lastigste, maar heel eerlijk sleutel ik minstens even graag dan het rijden.
ik heb er nu een alu chassis brace opzitten achteraan, eens zien of dat helpt (leren landen zal nuttiger zijn)

Thx is wat opzoeken, al heeft Stewie wel gelijk daar ik steeds kurtje en Stewie hun raad volg (niet altijd even slim i know :) ) en er nu een 17t opzit, dan ga ik eens moeten kijken naar andere bandjes.

Hoe hou jij het zand uit de mmm ? daar ik heb gelezen dat de regelaar er niet zo goed tegen kan, gebruik jij een shroud ?

Greetz

Laatst bewerkt:
Ik heb geen speciale voorzieningen voor de esc, ik heb er nog geen problemen mee gehad.
Deze ESC gaat al 3 jaar mee, ik heb hem in mijn ERBE gehad en die heb ook niet echt heel proper gehouden

Sleutelen is idd wel fijn. Maar diffhuis vervangen toch liever niet. Heb het 1x op de track moeten doen en toen was de dag zowat om :D.

Die alu rearbrace zal de felx verminderen tijdens het rijedn (wat op zand niet zoveel gaat uitmaken), maar zal nagenoeg geen schade voorkomen.
Zal wss net op een ander punt breken :).

Ik heb het ook eens gebroken op de blackjack toen ik schuin op de tafel geland was met minipin. Die alu hinge pin holder was doorgebroken en de schroeven waren natuurlijk uit het diffhuis getrokken. Tegen de volgende heat was hij terug gefixed hoor :p

Blue locktite :D
En een tip voor als je locktite gebruikt. Doe locktite aan uw schroef, draai ze in maar span ze niet aan. Laat de locktite eerst een nachtje opdrogen en span ze dan goed aan. Anders heb je inderdaad kans dat ge het nooit meer los krijgt :p

Niemand hier die op 3S icm 2650 KV rijd?

Heb toevallig die motor nog liggen voor de MBX6 en benieuwd naar de ervaringen, aangezien (bijna) iedereen tussen de 1900/2200 KV rijd....

Back