Mogelijk 1:10 on-road roto/trekstart wedstrijdklasse.

Als er bij de MACH (Heemstede) binnen de reguliere clubraces (ca. 4-5 per jaar) een aparte klasse wo

• Nou, 2 races per jaar misschien vindt ik wel genoeg

Votes: 0 0,0%
  • Leuk maar die 5,- Euro inschrijfkosten zie ik tegenop

• Gek, ik moet er niet aan denken, niets aan op een circuit.

• Iets anders nl.:

• Total voters
    731
laten we maar gewoon eens kijken hoe het uitpakt bij mach.....dan kunnen we altijd nog eens kijken waar en hoe er iets verandert kan worden....toch ?!...

//ronald

Ja zeker er is genoeg animo zo te zien (16man) dus laten we gewoon een datum prikken en kijken hoe het uitpakt, moeten we wel zeker weten dat er min. 10man komen lijkt me...

En ik ben overigens van andere mening, ik vind het totaal niet erg al sta ik 2uur op een baan en ik hem maar 15min gereden het circuit rijden tot hoever ik het heb meegemaakt (das nog heel weinig) vond ik het geweldig dus daar heb ik best wat voor over...

RClipse zei:
Ja zeker er is genoeg animo zo te zien (16man) dus laten we gewoon een datum prikken en kijken hoe het uitpakt, moeten we wel zeker weten dat er min. 10man komen lijkt me...

Even over de data, het is dus binnen de clubwedstrijden van de MACH. Deze worden dit jaar waarschijnlijk wat anders dan het was. Maar er zijn wel al data voor.

De data van de wedstrijden waar wij onze eventuele nieuwe klasse bij kunnen zetten zijn dan de volgende:

Voor het clubkampioenschap:
25-26 maart
23-24 september

Uitwisselingsrace (wedstrijd tussen 2 clubs):
22-23 april
10-11 juni

en een FUN wedstrijd!:
22-23 juli

Greetz.

Bartje.

is het eigenlijk ook verplicht om er telkens op zaterdag te zijn of is dat gewoon een trainingsdag?

mvg jarno

Ziet er allemaal goed uit.
Alle datums zou ik aanwezig kunnen zijn.
Lijkt me wel interessant om je auto op het circuit uit te proberen.
Op de parkeerplaats lijkt hij wel snel, maar je kan niets controleren en kijken of je wijziging in de setup een positief of negatief effect heeft op je sneheid.

Volgens mij was bij mach de bedoeling dat er op zaterdag 1 of 2 kwalificaties werden gereden.

Maar voor de beginners klasse lijkt me dat niet zo'n goed plan, veel jongeren hebben toch een zaterdag baantje.
Zelf vind ik het ook niet prettig om 2 dagen achter elkaar te rijden.

Vorig jaar reed ik me eerste seizoen bij mach, ging ik altijd de vrijdag voor de clubwedstrijd trainen, zaterdag werken en auto weer in perfecte conditie maken, en dan zondag de quali's en de wedstrijd.

nu wordt dat veranderd om meer tijd te hebben op de zondag.
Maar als ik beginner was zou ik minimaal 1 week voor de wedstrijd wat oefenen op de baan.

Ben zelf in augustus 2004 begonnen met circuit rijden op de mach.
Ik was van te voren wel zenuwachtig van wat als iedereen heel snel is of ik rij zo'n wedstrijd auto stuk.
maar dit gebeurd gewoon niet, zeker niet op de mach.
Gewoon op zondag om 10.00 daar aanwezig zijn, tegen hans gezegd dat ik beginner was enzo.
Toen heeft een jongen( Mitchell) me de hele dag geholpen met dat auto goed reed en beetje de lijnen die je zo ongeveer moet rijden uitgelegt.

Ik denk dat je zelf eerst deze stap moet maken, op een niet wedstrijd dag gaan rijden. Dan is de sfeer rustiger en veel meer mensen die willen helpen.

Als je bijv. zo'n beginners klasse gelijk doet met dat de clubrijders hun wedstrijd hebben dan is er gewoon weinig tijd om hun te helpen.
Je zou beter die wedstrijd apart kunnen doen en dan gewoon wat mensen regelen van de club die daar willen helpen en uitleggen, en bijv een demo raceje doen van wat er allemaal mogelijk is.

Ook zouden die kunnen helpen met tanken tijdens een wedstrijd, het tanken tijdens een wedstrijd is altijd een spannend moment en maakt het leuker.
Denk dat het niet al te moeilijk is om bijv 10 man te vinden die een dagje zo willen helpen. Zelf zou ik er geen probleem van maken om een dagje zo te helpen, ook om meer mensen van mijn leeftijd op het circuit te krijgen.

Iets wat ik niet snap is het probleem met vervoer, hebben jullie niet gewoon ouders die jullie willen rijden??
Mijn vader wil me altijd brengen, ook als ik nk's ga rijden geen probleem.

nou omdat mijn vader ook genoeg andere dingen te doen heeft zoals aan het huis klussen en die mensen werken heel de week hard en dan willen ze in het weekend gewoon rust. maar inderdaad af en toe brengen vind mijn vader ook niet erg. alleen dat 2dagen is niks voor mij want ik moet op zaterdag de hele dag werken.

mvg jarno

RedAlert zei:
gewoon op een relaxte manier kennis maken met een circuit en niet meteen de druk van de regels over motorinhoud , trekstarter etc...

Echt in de allereerste post van bart over deze klasse staat het volgende:
kyoshodriver-->Bartje zei:
Dit houdt in dat er alleen roto- en trekstart motoren zijn toegestaan, verder zal het regelement veel toestaan.
Dit betekent dus dat vrijwel alle soorten 1:10 on-road modellen aan deze klasse zouden kunnen deelnemen.

Dus nee, je hoeft je niet druk te maken over allerlei regeltjes, dat is juist de bedoeling.....
R3an!m@ted zei:
Ik denk dat je zelf eerst deze stap moet maken, op een niet wedstrijd dag gaan rijden. Dan is de sfeer rustiger en veel meer mensen die willen helpen.

Als je bijv. zo'n beginners klasse gelijk doet met dat de clubrijders hun wedstrijd hebben dan is er gewoon weinig tijd om hun te helpen.
Je zou beter die wedstrijd apart kunnen doen en dan gewoon wat mensen regelen van de club die daar willen helpen en uitleggen, en bijv een demo raceje doen van wat er allemaal mogelijk is.

Ik snap je wel, maar het probleem is dat NOG een dag weg laten vallen van de toch al drukke kalender dit jaar mogelijk meer protesten zouden opleveren van je leden dan positieve berichten.......
Tijdens de clubraces is er ruimte zat (spijtig genoeg :wink: )......

Volgens mij is de bedoeling voornaamste kennismaking met het circuit(rijden) en alles er om heen...
Maar ik denk waarschijnlijk een medaille of bekertje...

carson/robbe zei:
wel leuk maar wat kan je winnen dan? :? :?:
rs4evo3 zei:
RClipse zei:
Volgens mij is de bedoeling voornaamste kennismaking met het circuit(rijden) en alles er om heen...
Maar ik denk waarschijnlijk een medaille of bekertje...

Haha, tja.....
Nou, op een parkeerplaats win je ook niets, dus wat dat betreft kan het alleen maar beter zijn......
Misschien is de eventuele prijs wel een jaar lidmaatschap van de club......
Of een glaasje limonade, voor de halve prijs.......

R3an!m@ted zei:
Volgens mij was bij mach de bedoeling dat er op zaterdag 1 of 2 kwalificaties werden gereden.

Volgens mij was dit de bedoeling, wanneer we het clubkampioenschap gingen beslissen in 1 weekend, aangezien er toch weer besloten is om er iets van 5 te rijden zal dit niet gaan gebeuren lijkt me.........

Alles dient nog uitgewerkt te worden, maar het is hoe dan ook voor deze klasse waar we het in dit topic over hebben echt niet de bedoeling dat men 2 dagen moet rijden......

zoals al aangegeven moet de "fun" factor gerespecteerd worden en de "race" factor is minder van belang......

ben gister voor het eerst bij de Mach een paar rondjes wezen doen. Erg gezellige club! Mensen staan ook gelijk voor je klaar als er wat is.

TGXnut zei:
Erg gezellige club! Mensen staan ook gelijk voor je klaar als er wat is.

Zie je wel!... :mrgreen:

En je kunt het MACH circuit tot je erbij neervalt trainen in VRC...(met een redelijk goeie computer :wink: )

Ik zag wel dat Chielos geweest is gisteren, mogelijk heeft hij je nog wat tips kunnen geven......

Was helaas erg druk zelf aan het testen... Dus ik heb daarnaast niemand kunnen ondersteunen! maar als je volgende keer vragen heb, kom maar even langs. Ik reed gister met Gele body';)

Hulp kwam vooral van degene met een Veteq waar ik naast stond te sleutelen. Verder was er ook nog iemand die een s710 aan het inrijden was en heb nog ff bij de "grote" jongens staan kijken

'k heb 't topic niet helemaal gevolgt, maar worden er ook meer ervaren rijders uitgenodig om te helpen?

Ik wil best 'n dagje trainen combineren met wat hulp voor deze rijders en hierdoor kun je ook laten zien hoe het ook kan en wat uiteindelijk het doel is :)

In de allereerste post (eigenlijk de poll) kun je zien dat het de bedoeling is om deze rijders een eigen klasse te geven tijdens de clubraces, dus niet op aparte dagen.
Ja, dan heeft de meer ervaren rijder ook tijd nodig voor zijn eigen autootje, maar op een clubrace zijn er genoeg ervaren rijders aanwezig, waar er altijd wel een paar zijn die tijd hebben natuurlijk....
Ook kan de straatrijder d.m.v. afkijken HEEL veel leren......
Zou je een aparte dag of dagen gaan organiseren, dan heb je weer kans dat je niet genoeg ervaren rijders kunt regelen.......

Tevens lijkt het me niet de bedoeling om deze klasse op een aparte dag te doen, want dan valt er weer een weekend of weekenden uit van de toch al drukke kalender dit jaar......

M7H zei:
R3an!m@ted zei:

Volgens mij was dit de bedoeling, wanneer we het clubkampioenschap gingen beslissen in 1 weekend, aangezien er toch weer besloten is om er iets van 5 te rijden zal dit niet gaan gebeuren lijkt me.........

Alles dient nog uitgewerkt te worden, maar het is hoe dan ook voor deze klasse waar we het in dit topic over hebben echt niet de bedoeling dat men 2 dagen moet rijden......

zoals al aangegeven moet de "fun" factor gerespecteerd worden en de "race" factor is minder van belang......

Gewoon 5 normale BC's dus? Dus geen wedstrijden met een andere club? Die data worden dan gewoon BC's?

Back