Mogelijk 1:10 on-road roto/trekstart wedstrijdklasse.

Als er bij de MACH (Heemstede) binnen de reguliere clubraces (ca. 4-5 per jaar) een aparte klasse wo

• Nou, 2 races per jaar misschien vindt ik wel genoeg

Votes: 0 0,0%
  • Leuk maar die 5,- Euro inschrijfkosten zie ik tegenop

• Gek, ik moet er niet aan denken, niets aan op een circuit.

• Iets anders nl.:

• Total voters
    731
Ik zag dat een iemand had gestemd dat hij 5 euro inschrijfgeld teveel vond. Wil diegene kenbaar maken bij welk bedrag hij wel mee zou doen?
Of is het een principe kwestie?

Ik zou het sowieso op prijs stellen als iedereen zijn keuze zou willen motiveren...

Greetz.

Bartje.

TGXnut zei:
Utrecht helaas nog steeds niet voor brandstof. Zal ook nog wel een jaartje of wat duren ben ik bang. Ik neem aan dat ze voor die geluidswal ook een vergunning nodig hebben en dat zal wel weer tegenvallen. En de kosten natuurlijk.......

Uit betrouwbare bron (voorzitter Raco, die ik Zondag j.l. heb gesproken) )heb ik vernomen dat (waarschijnlijk) Utrecht in het najaar weer open kan gaan voor brandstofrijden.....
Hang mij hier niet aan op, maar het zit eraan te komen.......

Dat zou goed nieuws zijn! Kan ik in de buurt lekker oefenen.

Bedankt voor de info. En ophangen doen we al een tijdje niet meer...

Voor zover ik weet moet een voorstel 2 weken van tevoren ingestuurd worden. De vergadering is 10 februari dus het moet binnenkort opgestuurd worden.
Ik heb zelf geen ervaring met wat er dan allemaal in zo'n voorstel moet staan. Ik weet niet hoe ver zoiets uitgewerkt moet zijn...
Als we dat hier samen kunnen stellen, dan kan ik of iemand anders het mailen naar het/de secretariaat/secretaris/afgevaardigde brandstof ???

Greetz.

Bartje.

opzetje....

-------------------------------------
t.a.v. MACH bestuur sectie brandstof

Heren,
gaarne willen wij hetvolgende voorstel ter sprake laten komen
op de Algemene Leden Vergadering van 10 Februari a.s.

Na rondvraag via enquetes op diverse internet sites, is naar voren gekomen
dat er wens is binnen de bestaande clubraces voor een aparte klasse voor brandstof auto's schaal 1/10.
De klasse waar vraag naar is, is een starters klasse waarin alleen 1/10 brandstof auto's mogen rijden
van het type Trekstart en/of Rotostart, met motoren van 2.1 (.12), 2.5 (.15) en 3cc (.18 )

De gedachte achter deze klasse is om de parkeerplaatsrijders de mogelijkheid te geven
zich te meten met mede parkeerplaatsrijders maar dan eens op een echt circuit.

Deze klasse zal vrij eenvoudig van opzet dienen te zijn, zonder al te veel restricties en regels.
e.e.a. dient nog verder uitgewerkt te worden, maar gedacht wordt i.i.g. aan hetvolgende:
- open voor uitsluitend 1/10 200-235mm roto- en trekstart auto's met bovengenoemde motoren,
- rijders behoeven GEEN lid te zijn van de MACH, alleen een vergoeding van ten hoogste 5,- euro per race kan gevraagd worden,

Raceformaat is vrij simpel:
- een aantal runs (4-5) van 5 minuten, in beide richtingen van het circuit.
- Minder runs (3) met eventueel een finale van hooguit 10 Minuten. (tanken en concentratie kunnen een probleem zijn)
- een topsnelheids run, 2 pogingen per rijder om de hoogste topsnelheid neer te zetten
mits dit kan met de speedtrap en als het mogelijkheid is om het transponder systeem
van de club te gebruiken, een parkeerplaats rijder heeft geen persoonlijke transponder.

Aan het eind van de clubraces. komt er een kampioen uit de bus, mogelijk kunnen we deze een lidmaatschap voor een jaar aanbieden....

Martin,
Bart,
Wiebe
-------------------------------------

vul maar aan.....

Je voorstel ziet er goed uit.
Alleen hebben niet alle parkeerplaatsrijders een RTR-auto.
Ik heb zelf bijvoorbeeld al een Mugen MSX3, dat is niet echt een RTR maar wel een auto welke je in de categorie parkeerplaats (Street) auto's moet indelen.
Dus ik zou de klasse indeling iets vrijer indelen om een groot aantal parkeerrijders niet uit te sluiten.

8) hee mannen de algemeene ledenvergadering van de nomac!!
is 27:JANUARI dat is dus anstande VRIJDAG om 20:00 in de blokhoeve
en die is gelegen te nieuwegein!!

Groetjes:mario 8)

Je weet het van mij hè Mario, ik kan niet.....
Ehh, de eventueel te verplaatsen race van de AMCA, naar een ONEVEN weekend, zoals we hebben afgesproken........ regel je dat even?... :wink:

mg.mugen zei:
8) hee mannen de algemeene ledenvergadering van de nomac!!
is 27:JANUARI dat is dus anstande VRIJDAG om 20:00 in de blokhoeve
en die is gelegen te nieuwegein!!

Groetjes:mario 8)

Alles leuk en wel maar daar had de NOMAC meer ruchtbaarheid aan mogen geven aangezien iedereen met een NOMAC pas als toehoorder erbij mag zijn.....

@ M7H

Voorstel ziet er goed uit.

Wellicht moeten we de resultaten van de POLL meenemen naar de ALV. Dan hebben we wat cijfermateriaal.

Moeten we nog bedenken hoeveel vrijwilligers er nodig zijn?

Resultaat van de poll meenemen is een goed plan.
Wellicht zullen we ook aan de parkeerplaats rijder duidelijk moeten maken om middels de reeds bestaande methode op de site van de MACH van te voren in te schrijven op de wedstrijd.
Deze methode is al gebruikelijk voor clubleden met internet, en aangezien deze oproep via internet gaat, lijkt dat me dus geen probleem......

Hoeveel vrijwilligers er nodig zijn?
Tja, waarvoor?
Voor technische ondersteuning kun je de leden aanspreken, dit gaat vanzelf denk ik omdat ze in de paddock naast elkaar staan.
Baaninzet, is al geregeld via het bestaande systeem, dus wat nog meer?

Ik had gehoopt dat de doelgroep hier (de parkeerplaatsrijder) ook nog eens het voorstel doorneemt, en eventueel opmerkingen geeft, bijvoorbeeld dat stukje dat ik verzonnen heb over die topsnelheids race, ik heb natuurlijk geen idee of dat wenselijk is.....
En misschien zijn er juist nog wel wensen die ik niet in dat stukje heb staan.......

Sja ik heb geen ervaring met dit soort voorstellen, ik weet niet eens of het wel op de ALV of op de sectievergadering thuishoort...

Maar het inderdaad wel handig om te weten wat de deelnemers precies voor wedstrijdformaat willen...

Ik vind het wel een mooi plan... en die topsnelheidsraces, is ook een leuk idee! en ja dat tanken bij een race van 10min ja ach ik heb er geen probleem mee.

Ik denk dat je dit jaar weinig kans hebt bij de MACH, misschien volgend jaar (Seizoen 2007).
Dit jaar hebben ze eerst de 1:5 geweerd om te zorgen dat het circuit in optimale conditie blijft, en dan gaan ze zeker geen parkeerplaats rijders 'de boel laten verklooien' zo kort voor het EK 1:10 bij de MACH....

Nou Jaap, dat is dus duidelijk weer een ongeronde opmerking van je.....
Een 1/10 parkeerplaats rijder kan niet de schade aanrichten aan de baan die de (eigenwijze) bigscalers wel kunnen.....
Eigenwijze zeg ik, omdat na diverse waarschuwingen er toch niet geluisterd werd......
Ik vind het zonde dat die beslissing is genomen, maar neem maar van mij aan dat de MACH dit niet zomaar heeft gedaan.....
De toplaag die er een poosje geleden is neergelegd heeft behoorlijk wat gekost, en er ligt nu een prachtige gladde baan.....

Of had je liever dat ZEER open asfalt gehad wat er in Groningen ligt?

Back