Fotor
Forum veteraan
Zo zeg, ik heb me bijna schofterig zitten vermaken vandaag. Eerst op het lokale modelvliegveld in Piesendorf (Oostenrijk) de Orca ingevlogen, meer daarover straks in een apart draadje over de Orca. Daarna doorgereden naar de helling bij Hollersbach. Er zijn nog 4 lui van de club in Odoorn en Theo Coenen is ook hier. Met gastheer Gert erbij stonden we met 7 man op de helling. Een matig windje redelijk recht op de helling zorgde voor prachtige condities. Dichtbij droeg de helling een beetje, als je verder het dal in vloog dan kwam je in gigantisch stijgen terecht. Ik vermoed dat het meer een constante stroom thermiek was dan hellingwind. Ik heb met de Typhoon en Orca alleen maar lopen scheuren. Cirkels met diameters van honderden meters. Aanduiken, laag over de helling, door naar voren en weer omhoog, en daarmee even doorgaan. Heerlijk. Beide kisten hadden volle ballast mee.
De mannen van Odoorn hadden geen van alle enige hellingervaring, maar ze hadden het spelletje snel door en hebben zich uitstekend vermaakt. Enige fout was een B4 die in een boom knalde bij de landing door een verkeerde afstand inschatting, verder is er geen schade gevlogen.
De heren uit Odoorn op een rijtje
Gastheer Gert vermaakte zich ook prima
Ook de dames kwamen na een wandeling even kijken
Tussen het vliegen door lekker genieten van het mooie weer en uitzicht
Wat een waanzinnige uitzichten heb je hier toch
De mannen van Odoorn hadden geen van alle enige hellingervaring, maar ze hadden het spelletje snel door en hebben zich uitstekend vermaakt. Enige fout was een B4 die in een boom knalde bij de landing door een verkeerde afstand inschatting, verder is er geen schade gevlogen.
De heren uit Odoorn op een rijtje
Gastheer Gert vermaakte zich ook prima
Ook de dames kwamen na een wandeling even kijken
Tussen het vliegen door lekker genieten van het mooie weer en uitzicht
Wat een waanzinnige uitzichten heb je hier toch