Mijn vlieg ervaring van vandaag

Hier viel het (ook) tegen van thermiek weinig gemerkt. Nou was ik niet echt opzoek maar toch. Wat heb ik vandaag gedaan.... de Lastdown heeft zijn maiden gehad. Ik heb hem nu 3 weken onderhanden genomen en vandaag zijn doop gehad. Het is tevens het grootste wat ik tot nu toe gevlogen heb :) :D
De 1e handstart ging redelijk tikkie up was nodig. Bij de 2e handstart maakte hij zijn naam waar. Een mooie glijvlucht voor zover dit mogelijk was bij 4+ bft. De wind was ook erg vlagerig wat dicht aan de grond wel eens een risico was.
Op 200 meter vloog hij gemoedelijk en is goed te sturen. Met flappen uit op final gaat de vaart, nadat hij een meter omhoog is geschoten, er goed uit. wellicht een bietje down mee trimmen de volgende keer zodat hij op koers blijft.

Of het een echte "Lastdown" is moet de toekomst nog bewijzen.

De Lastdown XXL 3,6 meter

full

En dit lag één meter voor de neus van de Lastdown :D
Helaas ben ik een maand of twee te laat

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook eindelijk 2013 kunnen openen op de helling. De bootjes stonden mij een uurtje op de maasvlakte toe en heb even heerlijk kunnen knuppelen met obelix en xeno. De wind ging alleen steeds meer liggen zodat ik uiteindelijk alleen met wat elektrische hulp in de lucht kon blijven maar neemt niet weg dat ik toch even lekker heb gevlogen!

Justus

Nee. Ik heb zijn ogen uren in mijn rug voelen priemen ... ;-)
Maar ik gooide die DLG wel met een zelfde krachtsinspanning als voor een hard gegooide bowlingbal nodig is. :D

Huh?? Door dikke vingers niet kunnen DLG-en? Dat mag je uitleggen :confused:
Ik had moeite om de stekker naar de vleugelservo's aan te sluiten en netjes onder de stuurkabels te schuiven. tis allemaal klein klein klein daar. Serge stond erbij en keek ernaar. Toen kwam hij uit zichzelf met die conclusie. :(

Met een heerlijk zonnetje en weinig wind dik een uur gevlogen met de Highlight. Zelfs een 'slechte' dlg is heerlijk vliegen bij weinig wind!
Alleen jammer dat ik steeds overmoediger ging vliegen en uiteindelijk een vrij domme fout maakte en de neus op de stenen aan bonken heb gevlogen........zucht!

Justus

P.s. ik kom er nu pas achter dat mijn huidige telefoon de film anders opslaat dan mijn vorige dus is het lastig kijken. Maar het ging mij toch ook meer om het sfeerplaatje.

Jazeker! Morgen eind van de ochtend zal ik er weer even heen kunnen, heel misschien dan woensdagochtend vroeg ook nog even maar dat durf ik nog niet te zeggen.

Vrijdag ga ik ook (als het droog is tenminste) maar ik weet donderdag pas of ik er 's ochtends of vroeg in de middag ben.

Justus

Wat een verschil met gisteren! Koud en veel wind, tranende ogen dus maar wel weer anderhalf uur kunnen knuppelen met alles
IMAG0974_zps6bd2118e.jpg

Zelfs met deze een hoop lol gehad!
IMAG0972_zps574f9bf5.jpg

Justus

een PB'tje

Na 2 uur vond ik het welletjes :cool:

de2uur.png
Gevlogen met de 5 m Asw22, zondag 21 april tussen 12.00 en 14.00 uur. Langer was makkelijk mogelijk geweest maar de accu was leeg :rolleyes: (mijn accu)

Vandaag ook nog lekker aan de thermiek mogen ruiken met de Epsilon xl 4 mtr.
Het is wat zoeken bij ons rondom het veld ,maar op 200 mtr hoogte vind je wat makkelijker de bellen.

Nog een lekker belletje gehad tot 442 mtr.
Hopen als straks de vario er is ,dat het thermieken wat beter gaat. Nu soms nog wat moeite om in een bel te blijven,mischien dat het straks met een vario wat beter gaat, als je hoort en ziet wat er gebeurd.

Groet Martijn

vandaag de logger in de ava, maar zonder vario gevlogen... portofoon was leeg na gisteren en niet kunnen laden.

mijn grafiek heeft ongeveer dezelfde curve als die van arno maar ik hield het op een half uurtje al voor bekeken.
ik start liever een keertje opnieuw enkele minuten later...

het was inderdaad erg thermisch!

Jullie hebben echt geluk in Nederland.
In het noorden van Zwitserland was het vandaag "zeikerig" weer.
Ik heb toch nog een paar rondjes met de Lux kunnen draaien en begin zo langzaam maar zeker aan het "stunten" te wennen.
Best wel leuk om 4 Lipo's erdoor heen te jagen zonder ook maar 1 meter Thermiek.
Hier een paar schroeven, daar een paar loopings, gevolgd door een low bypass op de rug.
De spreuk: "auf dem Rücken muss man drücken!" kwam me op het laatste moment nog in zin, anders hadden we een nieuwe gleuf in ons veldje erbij gehad ;)

Al met al een leuke vliegdag, maar wel met rubberen laarzen.
Groetjes,

Jordy

Als ik de hoogtes zo lees dan durf ik m'n vlucht ook wel te plaatsen. Het was gisteren bijzonder thermisch. Heerlijk om tussen m'n vrienden te zweven:

Back