Hier viel het (ook) tegen van thermiek weinig gemerkt. Nou was ik niet echt opzoek maar toch. Wat heb ik vandaag gedaan.... de Lastdown heeft zijn maiden gehad. Ik heb hem nu 3 weken onderhanden genomen en vandaag zijn doop gehad. Het is tevens het grootste wat ik tot nu toe gevlogen heb

De 1e handstart ging redelijk tikkie up was nodig. Bij de 2e handstart maakte hij zijn naam waar. Een mooie glijvlucht voor zover dit mogelijk was bij 4+ bft. De wind was ook erg vlagerig wat dicht aan de grond wel eens een risico was.
Op 200 meter vloog hij gemoedelijk en is goed te sturen. Met flappen uit op final gaat de vaart, nadat hij een meter omhoog is geschoten, er goed uit. wellicht een bietje down mee trimmen de volgende keer zodat hij op koers blijft.
Of het een echte "Lastdown" is moet de toekomst nog bewijzen.
De Lastdown XXL 3,6 meter
En dit lag één meter voor de neus van de Lastdown
Helaas ben ik een maand of twee te laat

De 1e handstart ging redelijk tikkie up was nodig. Bij de 2e handstart maakte hij zijn naam waar. Een mooie glijvlucht voor zover dit mogelijk was bij 4+ bft. De wind was ook erg vlagerig wat dicht aan de grond wel eens een risico was.
Op 200 meter vloog hij gemoedelijk en is goed te sturen. Met flappen uit op final gaat de vaart, nadat hij een meter omhoog is geschoten, er goed uit. wellicht een bietje down mee trimmen de volgende keer zodat hij op koers blijft.
Of het een echte "Lastdown" is moet de toekomst nog bewijzen.
De Lastdown XXL 3,6 meter
En dit lag één meter voor de neus van de Lastdown

Helaas ben ik een maand of twee te laat
Laatst bewerkt door een moderator: