Mijn vlieg ervaring van vandaag

das goed nieuws franck!

hoeveel is het naar achter gegaan?
uitslagen ook moeten verminderen? of vloog het niet erg nerveus?

das goed nieuws franck!

hoeveel is het naar achter gegaan?
uitslagen ook moeten verminderen? of vloog het niet erg nerveus?

1cm naar achter, bij Slijm op de Argo zelfs 1,5 cm begreep ik. uitslagen waren bij de edelweiss als op het randje van minimaal, dus nu goed.

Wijze tip was het!. (man ik kan niet wachten tot zondag........22 graden en een 4 bft voorspeld! dus dat wordt knallen met thermiek.)

daarnaast is mijn zender voorzien van een scanner die het inschakelen bij bezet kanaal blokkeerd.

Klopt, ik vind er ook niets slechts aan..snap het wel.....mensen vergeten idd nu gewoon ff de yell..."vliegt er iemand op op XXX ?" dat was vroegah gewoon. Ook ik heb die scan (EVO 9)...overkomt mij iig niet :D

wijze mannen hier op het forum ;)
beter voorkomen dan genezen.

@ franck, ik kijk er ook al naar uit, naar zondag...
al hoop ik dat ik tegen dan minder ziek ben, want ik kan nu amper uit men ogen kijken van de koorts :D (verwonderd dat ik geen typfouten maak)

Vandaag zaterdag 13 April, weer heerlijk gevlogen.

Even met de Dogfighter van Multiplex het luchtruim onveilig gemaakt.

En daarna heerlijke rustige thermiek vluchten met de challenge.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou idd, ben behoorlijk jaloers...wat een toplokatie. Misschien als er volgend jaar wintersport in zit komen we bij je langs :D

Morgen mogen wij...vandaag alleen bezig geweest met sporten en de kids, en de ASW22 van Huey vliegklaar krijgen....

Vandaag nog wel even in de avond een maiden (eindelijk....) gedaan met de SZD-6x maar nog niet echt geheel naar wens. Alles nog wel heel gelukkig. Morgen de lier bijtijds opzetten en een lekker dagje vliegen voor de boeg hopelijk. De oude Robbe Ogar dan voor 2e maal de lucht in en nu ook wat langer vliegen na de eerste lierstarts met korte vluchten vorig weekend met de Graupner Discus van 4 meter. Nu al zin aan! :p

Groeten Peter.

Gelijk ook bij mijn favorieten gezet Arjan, erg mooie site! (Bracknell meteo, ken het van het varen en instelllen op de thermisch papier ontvanger ;) )
In ieder geval iedereen morgen een mooie vliegdag gewenst.

Groeten Peter

Vandaag was het rommelig in de lucht hier in ede .In het begin van de middag wilde de thermiek zich van grond moeilijk los laten komen .Wat later op de middag wel ging .
Ook heb ik genoten van het vliegen van Dirk zijn Dlg . blijftb een mooie tak van vliegen .Helaas niet voor mij weggelegd (te dikke vingers ).

Heerlijk gevlogen vandaag toch wel, de SZD-45 Ogar voor zijn 2e en derde keer het luchtruim gezien na de maiden in januari. 3 minuten motorloop en 20 minuten boven en dat met een gewichtige 5000mAh accu niet de lichtste maar beter accu dan lood en nodig voor zwaartepunt. Zweeft erg lekker toch wel.

full

Na 2e landing helaas te zien dat de staartbuis niet meer vast zit... :(
Gelukkig na landen te zien en niet in de lucht gebeurd. Dan was het einde Ogar geweest. De oude lijm heeft gewoon losgelaten. Eerst maar goed vast gaan zetten dan.

Met de Discus nu een 16 tal lierstarts achter de rug helaas bij laatste start een pol en een radslag. Op zich valt schade erg mee, vleugels zijn heel maar had veel liever gezien dat die zo heerlijk stabiel aan de lijn omhoog gegaan was. Helaas maar goed te repareren.

full

De schade.

Groeten Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook heb ik genoten van het vliegen van Dirk zijn Dlg . blijftb een mooie tak van vliegen .Helaas niet voor mij weggelegd (te dikke vingers ).
Ja. Eigenlijk was het niet echt DLG-weer (vrij veel wind), toch heerlijk gesmeten met dat ding. En een keer of 5 - 6 een nulletje van enkele minuten gehad, en eenmaal een leuke bel naar 200(?) meter.

Dirk.

Back