Mijn vlieg ervaring van vandaag

Mooi Terence, ik had deze van de week al in m'n handen gehad. Dat ie goed vliegt verbaast mij niets... Ik wilde gaan vliegen, maar de wind stond voor ons veld heel verkeerd, er was geen vliegen aan.

full

Hey Peter,

je mag toch echt eens een 6 meter kist hebben hoor. Zo lijkt die 4 meter niet eens zo groot met jouw lengte. ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, wie weet Douglas....;-)

voorlopig even genoeg en ook nog genoeg om verder mee te bouwen. Maar erg lekker zo'n lier!!

Groeten Peter.

Ik kom net terug van een paar uurtjes op m'n gemak vliegen en instellen van de LUX en de Solius.
Het was koud, maar droog en bijna geen wind dus eigenlijk mooi om te vliegen.

M'n zoon heb ik om 08:00 in de kindercrèche gebracht en ik ben gelijk doorgereden naar de club.
Fijn zo'n vrije dag!
Niemand hier, dus perfect voor de maiden van de LUX van Topmodel CZ ;)
Leuke kist. Kan lekker snel gevlogen worden en ook langzaam.
Ik zou nu al bijna de Solius weer willen verkopen omdat de 2 kisten nagenoeg hetzelfde vliegen, alleen is de LUX een stukje sneller en heeft een V-staart.

Ik heb me ook ééns goed bezig gehouden met de Jeti-DC16.
Die had ik vorig jaar gelijk moeten kopen ipv. de MC-32.
Ik kan er (Software) veel beter me overweg en na een paar uurtjes vliegen vindt ik de sticks ook nog ééns beter.

Groetjes uit Zwitserland,

Jordy

Vandaag een lekker dagje aan het elastiek bij MVC-Cumulus in Kampen. Meerdere prachtige thermiekbellen gehad. We waren met 3zwevers en omdat er bijna elke vlucht thermiek gepakt werd hoefde het elastiek niet veel gebruikt te worden waardoor de elektrovliegers (motor en zweef) er geen last van hadden.

Max

Vandaag ook gevlogen met de Salto, en de thermiek was hier plaatselijk erg sterk. Zó sterk dat ik af en toe moeite had om een bel in te steken. Na 3 keer aanhalen knetterhard omhoog. Morgen zouden de vooruitzichten beter worden... :D

Vandaag ook gevlogen met de Salto, en de thermiek was hier plaatselijk erg sterk. Zó sterk dat ik af en toe moeite had om een bel in te steken. Na 3 keer aanhalen knetterhard omhoog. Morgen zouden de vooruitzichten beter worden... :D

wil het toch lukken dat ik morgen ga vliegen! (met skyassistant) maar ik denk dat ik de vario op stil zet ;)

Ah, ik had ook de Sky Assistant bij. Maar die had ik op een gegeven moement uitgezet. Niet vanwege het piepen, maar ik had voor het gemak de tempstekker losgetrokken, en dan geeft ze ''gillend'' om de 20 seconden 128 graden aan...

Morgen is wel een goed moment om te oefenen met de Sky Assistant. Het goed centreren in een bel word dan een leuke bezigheid.

vandaag was lekker . vario gaf hoogtes aan die niet nader vernoemd worden .epsilon classic blijft een lekkere thermiek zwever .

ff weer en keertje vliegen

Met de goede voorspellingen voor de zondag in gedachten, heb ik gisteren dit dingetje maar weer eens vliegklaar gemaakt.... (met o.a. een nieuwe servo op aileron)

20130407103451.jpg

Vandaag wast het dus, na enige gewenningsverschijnselen, weer eens heerlijk spelen in de thermiek :)

07042013.png

De SA inlezend las ik dat mijn laatse log, voor deze, dateerde van 14.10.2012 :schrik: Dat was lang geleden dus.(175 dagen niet gevlogen :confused::confused::confused:)
Het werk aan deze, [post1], lag dus dit weekend, met een goed excuus, stil :D

Wat een weertje mensen! Mijn solius staat na een vlucht van 25min weer aan de grond. Heerlijk! En wat een kistje ook! Snel weer de lucht in!

e3eha3at.jpg

Vandaag de Discus (onder andere) meegenomen en lier opgesteld.

full

De oude Graupner Discus uit ca '85 moest nog een maiden maken en heeft dat vandaag dan ook gedaan ;-)

full

Ligt hier netjes te wachten op haar eerste lierstart en maiden.

Meerdere vluchtjes gemaakt. In ieder geval veilige landingen met het oudje gemaakt en leuke lierstarts. Met de SZD-6x net even verkeerd door losgeschoten haakje en die moet een nieuw aluminium vleugelverbinder hebben maar verder geen schade.
Al met al lekker gevlogen vandaag.

Hier een fimpje van eerste lierstart van de Discus.

Groeten Peter.

Één vlucht 'slechts' met Roofmus II (eigen ontwerp F3J), maar die duurde dan ook ruim 45 min. Toen was ik het zat, dus geland.

Een miserabel startje aan het elastiek van net iets meer dan 50 m.
Daarna hoppa omhoog naar de 220 m. Toen was ik de bel even kwijt, maar even later had ik heb weer te pakken. Even de 310 m aangetikt.
Vervolgens eens kijken of hij nog steeds wil loopen en rollen. Ja, dat wilde hij. En dan raak je die hoogte nog veel sneller weer kwijt.
Maar op 600 seconden de volgende bel in, en op 800 weer, en zo nog een paar keren.

Ginkelse%20hei%207-4-2013.JPG

Daarna nog een uurtje gespeeld met de DLG (zonder logging).

Kortom: een heerlijke dag!
Dirk

ik kon het schudden :(

ik reed naar de club, maar had de kalender niet in het oog gehouden.
bleek het F3J wedstrijd te zijn.

dus niet kunnen vliegen met de super ava die ik vanmorgen nog even in orde gemaakt had na een losgekomen servo op de flap.

ik was 45min onderweg om dan tot die vaststelling te komen dat het wedstrijd was :mad:
dan maar weer 45min terug.

thuis gekomen en de ELF maar in het koffer geduwd en een veldje in de buurt gezocht.

15min gegooid, 1 belletje gevonden, maar door de turbulentie die kwamen van het grote bos vlak ernaast maar gestopt.

niet veel gevlogen vandaag! wel veel groenten en kruiden gezaaid! ;)

Back