Mijn vlieg ervaring van vandaag

Het verschil in vleugelsterkte tussen een F3J en de Racek van Dirk is recht evenredig met het verschil in bereikte starthoogtes zo te zien :-)

Over de bereikbare starthoogte voor mijn Möwe / Raçe:
- omgekeerd evenredig is met zijn gewicht (6,5 à 7kg),
- plus evenredig met de verhouding gewicht-vermogen van de lier :rolleyes:
- evenredig met de lijnlengte.
Voor elk waren er tekortkomingen tov. de verwachtingen. :confused:

Maar toch is het leuk dat de Möwe na al die jaren weer eens met de lier omhoog is gegaan. Ooit is hij aan een lierstart verongelukt. Dat wil ik niet nog eens meemaken.:yes:

Dirk

Dit lijkt me wel vldoende. :rolleyes:

Dirk.

13.jpg

Mowe-Vissou_1.jpg

Mowe-Vissou_4.jpg

Ik heb de tekening ooit te pakken gekregen, en vergroot naar 3m80 spanwijdte. Pas later heb ik het artikel in de FMT gezien. Op de tekening (digitaal verkregen) is die VTH-verlag waarschijnlijk weg geretoucheerd.
Het zal best dezelfde kist zijn. zijn uiterlijk is zo uniek, dat verwissel je niet zomaar met een andere kist uit die tijd.

Ik heb wel zelf allerlei documentatie bijeen gesprokkeld over die kist.

Dirk.

vandaag was een dag met niet noemenswaardige thermiek . wel lekker gevlogen ,samen met arjan ,dirk en hendrik .

mooiste moment van de dag was toch wel de eerste vliegles aan mijn dochter (en dan zijn er zo jammer genoeg geen camera's )met de metrick . we hebben samen besloten dat we voor haar een zwever gaan maken (wie heeft er nog een 35mhz 4 kanaals ontvanger over en wil deze doneren ?)het gaat dus een skeeter worden van dynaflite ,daar zijn we al uit .

ze liep er de afgelopen week al vaker om te vragen of ze mocht vliegen , na vandaag voel ik me net een hond met 7 L......... :D net zo trots .

Zo vandaag weer een heerlijke vliegdag achter de rug op de Ginkelse heide. Arjan en Hendrik waren er ook. Serge was er ook lees ik net in het draadje over het hoogstestart-elastiek. Maar niet gesproken. :-( Nu weet ik nog niet hoe hij er in het 'wild' uitziet.

Twee heerlijke vluchten met de Möwe gemaakt, eerst naar350 m laten slepen, en dan heerlijk zweven.
Daarna nog een vlucht met Alpina gedaan. Na 45 min was ik het zat en hen de laatste 1000mAh snel verstookt met loopen, rollen, high-speed passes, ...

Het zonnetje deed erg z'n best, en de temperatuur was prima, de thermiek leit het helaas afweten. Een paar keer met veel moeite en ondersteuning van de vario een nulletje van een paar minuten kunnen scoren. Maar daar bleef het bij.

Gr. Dirk.

jawel hoor je hebt me gesproken . ik zat naast je op het veld met de briljant ,metrick en de bristolscout (ik had het hokensas sportfiske petje op )en mijn blonde dochter van 6 bij me .en we hebben nog een kort gesprekje gehad op het pad naar het veld toe . :D

Vandaag was weer een prachtige dag. Gerrit had een nieuw veldje dus zijn BoT is weer uitgelaten en ook mijn Starlight heeft heel wat startjes gemaakt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag ook weer gevlogen . Er was niet bijster veel thermiek .Wel wat nulletjes kunnen draaien .
tevens de metrick met een ander propje uitgeprobeerd en het zwaarte punt nog iets naar achteren .
op de ZS2209-24 zit nu een graupner cam van 9x4,5 . Dit was eerst een 8x5 welke dankzij het midden stuk onbalans bleef geven .
Nu is het allemaal trillingsvrij en is de stijgvlucht stabieler .

De brilljant blijft een fijne zwever voor deze rustige dagen .

Dirk nogmaals dank voor de ontvanger .

Arjan als jij geen vleugeltjes bij de romp van de pits bouwt , wil ik het wel doen .

lyckele eindelijk een gezicht bij de naam ,was leuk kennis maken ,kom vaker langs .
Hendrik was er ook en je geeft maar een brul als je de tekeningen wilt .

Tara heeft ook weer gevlogen , ze begint wat geconcentreerder te worden , dat is goed .

Vandaag ook weer gevlogen . Er was niet bijster veel thermiek .Wel wat nulletjes kunnen draaien .
tevens de metrick met een ander propje uitgeprobeerd en het zwaarte punt nog iets naar achteren .
op de ZS2209-24 zit nu een graupner cam van 9x4,5 . Dit was eerst een 8x5 welke dankzij het midden stuk onbalans bleef geven .
Nu is het allemaal trillingsvrij en is de stijgvlucht stabieler .

De brilljant blijft een fijne zwever voor deze rustige dagen .

Dirk nogmaals dank voor de ontvanger .

Arjan als jij geen vleugeltjes bij de romp van de pits bouwt , wil ik het wel doen .

lyckele eindelijk een gezicht bij de naam ,was leuk kennis maken ,kom vaker langs .
Hendrik was er ook en je geeft maar een brul als je de tekeningen wilt .

Tara heeft ook weer gevlogen , ze begint wat geconcentreerder te worden , dat is goed .

Hoi Serge,

Bedankt voor het gastvliegen (geef maar door aan het bestuur), indd leuk om even de gezichten te zien die achter de namen schuil gaan.
Heb me vandaag goed vermaakt, leuk om te zien dat er ook aardig wat F3J piloten zijn bij jullie.

Het vliegen daar is super, alle ruimte om je heen en hier en daar ook nog nulletjes uit kunnen draaien.

Ik kom zeker vaker langs (eerst aanmelden)

Grt Lyckele

Inderdaad Serge,

Het was weer een fijne vliegmiddag. Het weer werkte mee op de thermiek na. Maar wat wil je eind oktober ...

Tot een volgende keer.
Dirk.

Vandaag, samen met wat jongens van Biggs, te gast geweest bij mvc de Valken in Someren.
Wat een mooie lokatie zeg!

Genoten van de hele dag.

Diverse sleeps gedaan met mijn ASH26 achter de Wilga van Wim Sanders.
Wat hele kleine belletjes kunnen waarnemen, maar over het algemeen droeg het gewoon lekker.

Ook was er een leerling van me gekomen en hij heeft voor het eerst met zijn eigen nieuw gebouwde easyglider zelf gestart en geland!
Geweldig hoe zo'n 8-jarige jongen dan staat te glunderen!
Maakt je zelf ook weer jong van binnen!

Kortom, een geweldige dag gehad met wat overige leden van onze club!

Back