Mijn vlieg ervaring van vandaag

Oh ja de Pitts.....

111030_Pitts.jpg

111030_Pitts1.jpg

111030_Pitts2.jpg

111030_Pitts3.jpg

Ik heb hier nog een gerepareerd rompje liggen, zal ik voor je meenemen. Maar een motorkap, is er niet meer bij.....

Dat is brandhelder Arjan.:D

Profiel is wel terug te vinden ,spanwijdte ook.
Motorkapje ligt hier nog 1 van een sukhoi en anders is deze redelijk goed van balsa na te maken (dat ligt hier nog genoeg ).

Alvast dank

Oh ja de Pitts.....

111030_Pitts.jpg

Maar een motorkap, is er niet meer bij.....
De jongste (?) van de twee (links) kan nog een 'gekke bek' trekken, en doen alsof het heel verdrietig is. De oudste, de piloot die het overkomen is, heeft er toch zichtbaar meer moeite mee. Ook al kon hij er niets aan doen ...

Toch zonde van een leuke kist.

Dirk.

Net nog even een aantal hoogstarts gemaakt met de Cirrus & Cirrus75. Heerlijk weer! Er moet nog een boel worden afgesteld maar ach.. dat komt wel.

De langste vlucht van vandaag (6 minuten schoon aan de haak)

311011_C75.gif

Toch her en der heeeeel eventjes een nulletje aangetikt!

311011_C75.gif

Toch her en der heeeeel eventjes een nulletje aangetikt!
Inderdaad!
Verbazingwekkend, want je laat toch verschrikkelijk mooi voorbeeld van een temperatuusinversie zien: de temperatuur loopt op naarmate je hoger komt, hij daalt ook weer naarmate je lager komt. Dat is dodelijk voor een stijgende bel, want die koelt tijdens het stijgen af (± 0,7 gr/100m) zodat na enige tijd het temeratuursverschil, en dus de thermiek, weg is.

Gr. Dirk.

Inderdaad!
Verbazingwekkend, want je laat toch verschrikkelijk mooi voorbeeld van een temperatuusinversie zien: de temperatuur loopt op naarmate je hoger komt, hij daalt ook weer naarmate je lager komt. Dat is dodelijk voor een stijgende bel, want die koelt tijdens het stijgen af (± 0,7 gr/100m) zodat na enige tijd het temeratuursverschil, en dus de thermiek, weg is.

Gr. Dirk.

En ik maar denken dat de temp sensor de kluts kwijt was.. Dit is een interessant fenomeen! Weer wat geleerd! Dank!

Gisteren weer even heerlijk kunnen vliegen met de Cirrus75. Wat een heerlijk rustig weer was het zeg! Twee vluchtjes op video gezet:

Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren weer even heerlijk kunnen vliegen met de Cirrus75. Wat een heerlijk rustig weer was het zeg! Twee vlechtjes op video gezet:

Nice!!!!!

Probeer je zelf aan te leren dat je tijdens de start alleen met je rudder stuurt (of staat je rudder gemixed met je aileron?) dan is de kans dat je van de lijn klapt minder groot zeker bij meer wind.

Grt Lyckele

Laatst bewerkt door een moderator:
Nice!!!!!

Probeer je zelf aan te leren dat je tijdens de start alleen met je rudder stuurt (of staat je rudder gemixed met je aileron?) dan is de kans dat je van de lijn klapt minder groot zeker bij meer wind.

Grt Lyckele

Dankje voor de tip! Echter sloeg de kist behoorlijk naar links door het gewicht van de camera op de tip. Ik wilde dus snel corrigeren door de kist recht te leggen met de rolroeren. Ik zie dat ik in de rest van de start ook nog wel eens de rol aantik. Ik ga er op letten!

----------------------
Sent from iPhone.
Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor :-)

Vandaag nog moedig geweest om te gaan vliegen samen met terence.
Maar wat was het waterkoud zeg .
Met de briljant nog een leuk vluchtje gehad vanaf de lijn van ongeveer een 15 minuten .Ik had de timer niet gezet dus dit is geschatte tijd .
We zijn ook voortijdig gestopt ivm de tropische temperaturen van dat moment .

Vandaag nog moedig geweest om te gaan vliegen samen met terence.
Maar wat was het waterkoud zeg .
Met de briljant nog een leuk vluchtje gehad vanaf de lijn van ongeveer een 15 minuten .Ik had de timer niet gezet dus dit is geschatte tijd .
We zijn ook voortijdig gestopt ivm de tropische temperaturen van dat moment .

Was inderdaad niet zo warm, en we hebben ons verbaasd over enige thermiek onder een grijs wolkendek en nevelige omstandigheden, zweven blijft mij soms verbazen als je geen stijgende omstandigheden verwacht op zo'n dag en ze er toch zijn, rara:rolleyes:

groet

Terence

Was inderdaad niet zo warm, en we hebben ons verbaasd over enige thermiek onder een grijs wolkendek en nevelige omstandigheden, zweven blijft mij soms verbazen als je geen stijgende omstandigheden verwacht op zo'n dag en ze er toch zijn, rara:rolleyes:

groet

Terence

Niet zo warm? ik was blij dat ik er een touwtje om heen geknoopt had ,anders had ik een probleem met het urineren om hem te vinden :D.

Maar inderdaad het was verbazend om te zien dat er toch nog goede stijgende plekken waren .
Zal misschien ook wel te maken hebben gehad met drogere gebieden dan de rest van de omgeving (bulten en grondwaterstand).
Maar het was ook zo voorbij .

en het punt van discussie was????????

Het puntje van discussie was RDS aansturing van rolroeren en remkleppen, dat ontstond toen we naar van die mooie F3J kisten stonden te gluren. En Serge had begrepen dat die aansturing niet spelingvrij zou zijn.

groet

Terence

lineair servo's voor in de vleugel .
Alleen worden deze niet meer gemaakt (Muv spektrum voor schuimen wapper gevalletjes)
Terwijl er wel behoefte voor is en ze beter toepasbaar zijn dan normale servo's als deze bijvoorbeel ook 15mm dik zouden zijn .Dan heb je dus genoeg aan 16mm inbouw ruimte in de vleugel .

Hierdoor ,hoef je dus niet moeilijk te doen om zo min mogelijk stuurhevel buiten de vleugel te krijgen .

Laatst bewerkt:
Oke.
Maar als het tandwiel en tandheugel een beetje hoogwaardig gemaakt is,waarom zou dat meer speling hebben dan de normale servo's.
Waar ook de nodige tandwieloverbrengingen inzitten?
En hadden de lineaire servo's uit de oertijd zoveel meer speling dan de destijds gewone servo's?
Trouwens waar zijn al die lineaire servo's gebleven?
Op zich een mooi systeem voor het openschuiven van een canopy oid.

heb blijkbaar 5 minuten nodig gehad om dit bericht te typen......
Staat er ineens een bericht van Serge erboven.
Ik word oud,dus langzaam

RDS werkt met normale servo's en een gehoekte as. Als er al speling is komt dat doordat de as niet goed is opgesloten in de pocket (naast het woordje "LINE" in dit plaatje)

small%20rds%20vb.gif

Rotary Aileron and Flap Drivers

Ik begrijp niet helemaal wat een servo met een tandwiel en RDS met elkaar te maken hebben?

Btw ons discussie puntje van vanmiddag
WizardLinearServo.LRG.gif

Blue Point Engineering Inc. - Mechanical Parts / Hardware Products

Ik wist dat ik ergens zoiets gezien had .Alhier dus

Ik quote mezelf even zodat jullie begrijpen wat ik bedoel met lineair .

je hebt dan geen hevel die buiten de servo uitsteekt die een gedeelte van een cirkel aflegt om een lengte af te leggen . hiermee val je dus (mits goed geconstueerd binnen het dikte van de servo en kun je dus met een lineaire beweging je remklep aansturen .of een ander roer ,waardoor de uitslag altijd gelijk is aan je knuppel uitslag . en je geen friktiepunt hebt in je kabel en geleider door buitenwaartse wrijving .

Mooi systeem dat RDS volgens Arjan.
Niks geen ontsierende roerhoorntjes meer.
Ik heb het in het echt nog nooit gezien.
Wie heeft ervaring met dit systeem?
Wat is het nadeel hiervan,dat het zo weinig gebruikt wordt(trenminste dat denk ik dan)

Het is in heel veel F3J/F3B/F3K toestellen te krijgen, vaak als optie. Nadelen zijn er volgens mij niet. Het is misschien wat lastiger te construeren, de pocket zit IN het roervlak dus achteraf kun je het er moeilijk in zetten. Het moet dus echt tijdens de bouw aangebracht worden.

Back