Ik zit mij hier te verontschuldigen voor offtopic maar nu zie ik dat het mijn eigen draadje is....
Haha, zal ik dan maar weer beginnen met waar het draadje om bedoeld was?
Afgelopen weekend, zoals iedereen weet, was het dus prachtig weer

Zaterdags met de fietskar naar de club. Leuk. Veel mensen, U can fly in elkaar gezet, beschikbare instructeur gezocht, en even twee vluchtjes gemaakt. Was behoorlijk druk, dus maar 2 vluchtjes.
Afgelopen zondag echter, waren er veel minder mensen, maar wel een instructeur. Toen dus 5 vluchten gemaakt, na even te hebben geïnventariseerd wat ik allemaal al gedaan had. Niet veel, alleen wat 'rondjes' en vlakke 8'en.
Oke, goed. Vliegtuig wordt in de lucht gebracht, waarna ik zelf mag vliegen. Me wordt verteld loopings te maken. 1e keer, dus spannend, maar goed. Op redelijke hoogte, full throttle, full up, op het omslagpunt throttle dicht, tot ik hem weer recht moet leggen. Ging lekker.
2e vlucht, laag overkomen. Nog spannender, want ik had het toestel in een van mijn eerste vluchten (juni) overtrokken met gevolg dat we natte voeten kregen. Eerst ver de hoek in, daarna scherp insteken, rechtleggen en gas dicht. Eerste keer wat bibberig, dus op ongeveer 10 meter hoogte, maar de 2e keer was meer een touch-n-go, behalve dan dat'ie niet touchte.
3e vlucht, landen. Ging goed. Mooie landing. Nog maar eens proberen.
Dit keer wat crosswind, vleugel niet goed laaggehouden, dus moest ik een heel end lopen. Maar nog steeds geland.
3e landing, héél laag over, gas dicht, (en ik wist wel dat er een walletje zat, maar niet dat ik er niet overheen zou komen.) Je raadt het dus al, in het walletje. Maar goed. Gelukkig geen schade. En ik wou meteen weer.
Maar dat kon niet, want de instructeur moest weg. Jammer, maar hartstikke leuk gevlogen dus

Vriendelijke groet.
Jasper