Mijn vlieg ervaring van vandaag

Vanmiddag heb ik de Boeing737 weer eens uitgelaten. Hij deed het prima. De wind stond mooi in de baan, dat vindt dit model erg prettig.
Tijdens een touch&go was ik wat enthousiast. Bij het begin van de rotatie haalde ik - om redenen ook mij niet bekend - de gear switch meteen om. De hoofdwielen stonden nog op de grond, maar het neuswiel was al naar binnen aan het bewegen. En dan denk je: OEI OEI OEI! Of de hoofdwielen ook al naar binnen bewogen kon ik niet zien (die bewegen zijwaarts naar binnen, neuswiel trekt naar voren in), maar het model was in ieder geval op tijd los, hij zakte niet met zijn buik op de grond. Na het loskomen trokken de wielen wel helemaal in, dus de stall-protectie had nog niet ingegrepen.
Verder was het weer mooi vliegen! Het blijft een gaaf ding.

Ik weet dat je vaker 737's uitlaat, ik hoop dat het dit keer je mooie model was en niet die van je baas.

Rick

En ik heb het kistje nog niet zo heel lang en ben erg tevreden over het vermogen maar als die ander prop-bladen echt zo'n verschil maakt is het zeker het overwegen waard

Het maakt een groot verschil. Hebben dit bij de spirit V van een clubgenoot kunnen constateren. De flex van de bijgeleverde bladen zorgen voor wat weerstand denk ik. Met cam folding bladen van Graupner ging hij echt sneller. Tot zo'n 25 m/s omhoog. Het amperage was ook iets hoger, maar bij kortstondig gebruik, 10 seconden, geen probleem natuurlijk. :cool:

Ik heb vandaag de drijvers weer eens onder de Mentor gebonden. Ik stond in de boot te sturen. Was weer leuk!
Je moest wel goed uitkijken voor de boten die af en toe langs voeren. De eerste hadden de cameraman en ik gemist, dat was bijna een mid-water collision ipv een mid-air ;).

Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren heb ik mijn Weasel voor het eerst op Langevelderslag gevlogen. De windsnelheid was prima, een knoopje of 16, maar de wind stond wel redelijk dwars. Dan is het vliegen toch een stuk minder leuk, omdat je veeeeel langer bezig bent naar links te vliegen dan naar rechts. Wel is het heerlijk om even uit te waaien.
Na het vliegen heb ik nog wat op het strand gespeeld met een stuntvliegertje, was ook erg leuk. Alleen dat zand dat werkelijk overal tussen gaat zitten......

na meer dan 10 jaar in een hoekje van de schuur te hebben gehangen,
weer een oude Skyflex V (de V staat voor ''verbrenner'') tot leven gebracht . het kleine OS-max 15FP motortje even grondig schoon gemaakt brandstof in de tank gedaan 10% nitro ..na 20sec begon hij te pruttelen ..alles goed na gezien 7,2Volt mini accu voor de ontvanger en servo's ..alles oke..dit is zijn/haar eerste vlucht weer na meer dan 10 jaar..
ja helemaal oke een mooie oude skyflex ''V'' van 1995!!!

UF4O9S2u8mg[/media] ''V'' , Skyflex v , skyflex ,Robbe Skyflex - YouTube

@ raymond, de mentor ziet er erg leuk uit met drijvers onder!

en wat die "mid-water" betreft.... zolang je maar van rechts komt zit het wel snor!

Ziet er leuk uit Bart.
Jij hebt iets met schermvliegen he.
Ik heb ook nog een leuk filmpje geschoten van schermvliegers op de Penken in het Zillertal.
Ook een met een valse start. Oeps
Xhv1BurEhO0[/media] augustus 22, 2012 - YouTube

zeg maar ''Ben''...maar maakt niets uit ..jazeker heb ik iets met scherm-vliegers,
en zo een ding heb ik ook is het klein.. een matras van hobbyking (van stof)
hij is 2meter en daar komt een action man onder met een propeller
zoals dit .. iG1qWpCY7tI[/media] - Paraglider RC - New Clip Launch product http://www.jinxkiller.com/jonnypilot - YouTube
kijk het is heel iets anders dan het echte werk..maar ik kom in de buurt hahahaha

maar klopt helemaal ik ben echt een kite-vlieger het is mooier vliegen dan de meeste mensen denken, bij mij op de vliegclub hebben ze allemaal wel eens gevolgen mijn een van mijn toestellen ,en ik moest gewoon mijn zender terug vragen.ze vonder het echt gaaf :)

en idd die gele (in jou filmpje) wilde niet zo erg hahahah

vanmiddag nog ff de epsilon omhoog gestuurd,weinig thermiek,maar toch nog 25 min in de lucht kunnen houden,wat een fijne kist is het toch.heb op 3standen schakelaar,de flaps zitten,neutraal,thermiekstand,landings stand,in de landingsstand 6mm down bij gemixt,hij is zo perfect onder controle.

Lekker buiten gespeeld op de hei, samen met mijn zoon. ASW20 uitgelaten, gesleept met de Taxi en Cirrus 75 en een heerlijke middag gehad....

deze heb je ook gemist...:xmas:

120827_Ede016.jpg

120827_Ede005.jpg

Back