Mijn vlieg ervaring van vandaag

Ik zou een grote taart kopen voor het clublid die 'even snel' een andere accu in je zender heeft weten te zetten. Erg koelbloedig!
 
Ik zou een grote taart kopen voor het clublid die 'even snel' een andere accu in je zender heeft weten te zetten. Erg koelbloedig!

inderdaad snel gehandeld .
Had je geen waarschuwings signaal op je zender dat de spanning inzakte .
of is er heel simpel het lipje waar de plus op zit van je lipo afgescheurd(helaas hier ervaring mee ,maar dan gelukkig wel op de grond)
 
Heb wel een waarschuwing voor te lage accuspanning,heb deze op 7,6 volt staan.
Accu is helemaal dood.

Ga effe contact zoeken met de leverancier.
Ga er ook voorzorgen dat ik een reserve accu bij me heb.
 
Vandaag de Spirit V heerlijk uitgelaten: 20seconden motorloop en dan loopen, rollen, loopen, rollen, aanduiken, vette bochten pakken, loopen, aanduiken, lekker voorbij fluiten en kijken of hij niet stiekem toch op hoogte wil blijven op de net geen 3bft zeewind.
Als dat niet lukt....motor aan tot een stip en weer loopen, rollen.......

lekker een uurtje uitwaaien na gedane arbeid!

Justus
 
Ik ben net een uurtje thuis van een weekje vakantie in Zeeland. Ik had mijn 2 vakantievliegtuigjes (EG en cularis) bij. Afgelopen maandag wou ik de EG even uitlaten op de weide achter ons vakantiehuisje. Omdat ik deze EG nog nooit gevlogen had deed ik eerst een werptest. Bij de eerste worp wou de EG niet richting aarde zakken... Ik wierp hem zo de thermiek in!!!!! Ik had al gezien dat er overal dust devils verschenen maar dit heb ik nog nooit meegemaakt, zoveel thermiek. Ik ben dus vanaf het vlekke land gestart voor een vluchtje van 50 minuten zonder 1 seconde motorloop en zonder helling. Dit zal ik nooit meer meemaken vrees ik.
 
Ik ben net een uurtje thuis van een weekje vakantie in Zeeland. Ik had mijn 2 vakantievliegtuigjes (EG en cularis) bij. Afgelopen maandag wou ik de EG even uitlaten op de weide achter ons vakantiehuisje. Omdat ik deze EG nog nooit gevlogen had deed ik eerst een werptest. Bij de eerste worp wou de EG niet richting aarde zakken... Ik wierp hem zo de thermiek in!!!!! Ik had al gezien dat er overal dust devils verschenen maar dit heb ik nog nooit meegemaakt, zoveel thermiek. Ik ben dus vanaf het vlekke land gestart voor een vluchtje van 50 minuten zonder 1 seconde motorloop en zonder helling. Dit zal ik nooit meer meemaken vrees ik.

en je wacht van maandag tot vrijdag om deze prachtige beleving met ons te delen? ;) foei!

als je vaak genoeg gaat vliegen zal het nog wel eens voorvallen vermoed ik.... het komt wel vaker voor... het enige dat je nodig hebt is genoeg ruimte op lage hoogte om te kunnen meeglijden met de bel.

het is me ook al een keer gelukt met een cumulus xxl.

de grootste kansen heb je natuurlijk in de mooie voorjaarsdagen.
 
Vandaag hebben Terence en ik, heerlijk gevlogen met onze Spirit V op de Maiskogel.


Met 30 graden, en een klein beetje wind en een grandioos uitzicht op de Schmitte, waar wel 75 Paraglides vlogen hoog in een bel.

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mij gisteravond nog even lekker geamuseerd

Geen wind en toch lekker gevlogen....ben best wel blij dat ik voor een elektro in het assortiment heb gekozen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ gert mulder, ik tel er 48 ;) op de foto....
maar dan nog moet dit een fantastisch beeld geven, en kriebels om er zelf even tussen te gaan draaien.

prachtig uitzicht trouwens!
 
hellingvliegen

Afgelopen donderdag tijdens regen, bij Gert en Esther binnengevallen in hun mooie onderkomen in Piesendorf/Fürth in een prachtige omgeving, met hun improvisatie vermogen hebben ze een mooi onderkomen voor ons geregeld:D:D.

Gisteren met Gert met de kabelbaan naar de Maiskogel en lekker met de Spirit V gevlogen, helaas tijdens de landing zakte hij het laatste stukje door, een klein beetje schade aan pennetje in de voorlijst, dit vanmorgen gerepareerd met UHU endfest en dat mag 24 uur harden.

Hierna nog heerlijk me in het zweet lopen gooien met de Alula (mijn nieuwe vakantievriendje).

Bedankt Gert voor de hulp en lokatie

Terence
 
.........tijdens de landing zakte hij het laatste stukje door......

Ik ben met de landing ook nog zoekende naar het juiste moment van inklappen van de flaps.
Bij de helft van mijn landingen valt hij de laatste 20-30cm een soort van uit de lucht. Misschien als ik het wat eerder doe, glij ik wel wat langer door maar kan ik hem wat zachter neerzetten (in het filmpje was wel goed.....mijn ander landingen vond ik meer op tegen de grond kwakken lijken)

Justus
 
Justus, hoe doe jij het met het zand? Je hebt toch ook een turbo spinner en dus een groot gat aan de voorzijde? Met een buitenloper heb je zo snel zand tussen je windingen zitten.

Heb je al eens overwogen de plastic bladen te vervangen voor cam folding props van dezelfde afmeting? Dan gaat hij echt als een raket omhoog. Veel efficiënter :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben met de landing ook nog zoekende naar het juiste moment van inklappen van de flaps.
Bij de helft van mijn landingen valt hij de laatste 20-30cm een soort van uit de lucht. Misschien als ik het wat eerder doe, glij ik wel wat langer door maar kan ik hem wat zachter neerzetten (in het filmpje was wel goed.....mijn ander landingen vond ik meer op tegen de grond kwakken lijken)

Justus
In jouw filmpje ging het inderdaad goed, maar wat mij wel opviel was dat er maar heel weinig tijd zat tussen de laatste bocht en de feitelijke landing.
Als je die bocht iets hoger en vooral ook verder weg maakt, kun je hem rustiger laten uitzweven, en netjes met kleppen e.d. de hoogte afbouwen en afvangen. Wedden dat het dan veel vaker goed gaat!:D
 
Mijn vliegervaring van gisteren was dat ik wat foto's heb gemaakt van Terence en Gert die aan het vliegen waren ;).

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha, leuk Raymond!!

Goed dat ze niet zoveel thermiek hadden, anders had je de ruitenwissers nog moeten gebruiken...:rolleyes:
 
He Raymond,
Wij lagen even op ons rug in de wei en zagen je overkomen en foto's maken.

Moest je niet een beetje slalommen tussen de bovenste parapenters door?;)

Overigens mooie foto's van die hoogte

groet


Gert en Terence
 
Justus, hoe doe jij het met het zand? Je hebt toch ook een turbo spinner en dus een groot gat aan de voorzijde? Met een buitenloper heb je zo snel zand tussen je windingen zitten.

Heb je al eens overwogen de plastic bladen te vervangen voor cam folding props van dezelfde afmeting? Dan gaat hij echt als een raket omhoog. Veel efficiënter :)

@Discus2ct: Ik blaas alles zo goed mogelijk schoon en hoop er het beste van. Ik weet het, niet de meest betrouwbare werkwijze maar ja....ik wil toch vliegen.

En ik heb het kistje nog niet zo heel lang en ben erg tevreden over het vermogen maar als die ander prop-bladen echt zo'n verschil maakt is het zeker het overwegen waard. aard


In jouw filmpje ging het inderdaad goed, maar wat mij wel opviel was dat er maar heel weinig tijd zat tussen de laatste bocht en de feitelijke landing.
Als je die bocht iets hoger en vooral ook verder weg maakt, kun je hem rustiger laten uitzweven, en netjes met kleppen e.d. de hoogte afbouwen en afvangen. Wedden dat het dan veel vaker goed gaat!:D

Ik ben die dag veel bezig geweest met op de butterfly binnen komen bij relatief lage luchtsnelheid. Ik heb meestal met meer wind op het duin gevlogen en dan reageerd hij heel anders op kleppen dicht vlak voor de landing. Ik heb ook een paar keer zonder de flaps uit geland, alleen in thermiekstand, en dan kan je hem boter zacht laten landen. Maar dan heb je veel meer ruimte nodig en daar wilde ik nu dus op oefenen. Langzaam en steil met volle butterfly binnen komen om dan op het laatste moment pas alles weer in en landen.

En dat gaat met wisselend succes steeds beter!
 
Vanmiddag heb ik de Boeing737 weer eens uitgelaten. Hij deed het prima. De wind stond mooi in de baan, dat vindt dit model erg prettig.
Tijdens een touch&go was ik wat enthousiast. Bij het begin van de rotatie haalde ik - om redenen ook mij niet bekend - de gear switch meteen om. De hoofdwielen stonden nog op de grond, maar het neuswiel was al naar binnen aan het bewegen. En dan denk je: OEI OEI OEI! Of de hoofdwielen ook al naar binnen bewogen kon ik niet zien (die bewegen zijwaarts naar binnen, neuswiel trekt naar voren in), maar het model was in ieder geval op tijd los, hij zakte niet met zijn buik op de grond. Na het loskomen trokken de wielen wel helemaal in, dus de stall-protectie had nog niet ingegrepen.
Verder was het weer mooi vliegen! Het blijft een gaaf ding.
 
Back
Top