Mijn vlieg ervaring van vandaag

Donderdag ziet er niet zo best uit. Wind en regen. Ik ga woensdagavond. Weinig wind, geen regen

Dit filmpje is al van april 2012, maar omdat het vandaag echt leuk zweefweer was, dacht ik er aan om het te posten (eindelijk).

Het embedden wil niet meteen lukken, maar je kan hier kijken.

Groetjes,
Bert

zo wordt het wel diredt zichtbaar:

[media=youtube]gmazn3sSXWc[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag mijn maiden gemaakt met de multiplex merlin met de tuning set 3s lipo echt een snelle duivel......de eerste 40 seconden dacht ik dit gaat niet lang duren maar kreeg hem snel onder controlle en heerlijk gevlogen maakt niet uit wat je doet hij blijft gaan en zo op hoogte...........dan lekker de motor uit wat blijft er een snelheid over met zweven en dan op een meter of 10 weer een keer snel omhoog 2 vluchten gemaakt totaal ongeveer 20 minuten op 3s lipo 450 Ma

Mario

Vandaag met een heel licht Noord-Wester briesje volop aan het in en afstellen stellen geweest met de Spirit-V.
ik had nog geen instellingen voor thermiek en speedstand en dat heb ik nu redelijk voor elkaar. Ook het zwaartepunt heb ik nu lekker. Ik vloog met aardig wat up-trim en de duikproef leek nergens op. Hij pompte ook een beetje (ik zag net in het on-board filmpje van vanmiddag pas hoe erg.....Die Cam is dus niet alleen leuk maar best nog nuttig ook!)

Uiteindelijk is al het lood eruit wat ik er voor de eerste vlucht in had zitten en ben ik bijna 100 gram lichter. Zit nu op 1334gram en waar ik de middag begon met vechten om in de lucht te blijven eindigde ik met heerlijk rustig m'n 8-jes vliegen en vrij eenvoudig op hoogte kunnen blijven.
Het is elke keer weer een genot om te voelen hoe een kist beter en lekkerder gaat vliegen naarmate je zwaartepunt op de juiste plek begint te komen.

Heerlijk gevloegen dus!

Justus

p.s. Met dit weer op een duin zitten was ook geen straf!

Challenger

Vandaag maar eens met mijn Challenger de berg afgegooid.
Het weer was prima, lekker windje recht op de helling en 24 graden wat wil een mens nog meer.

full

Hallo Gert,

Wel geprobeerd op diverse plekken maar wind was bijna niets of verkeerde richting, of het leek goed en dan zakte de Alula er nog onderuit :rolleyes:

Maar ja heb wel lekkere vakantie gehad, vandaag weer gewerkt.

groet

Terence

Vandaag heb ik in Cadzand (Zeeland) op het strand met m'n FunCub kunnen vliegen.
Ik heb er 6 lipo's doorheen gejaagd en het was een hele leuke, warme en mooie dag aan het strand.

Wat is dat toch eigenijk een leuk modelletje.
Makkelijk om te sturen, niet al te duur, vergeeft heeeeeel veel fouten, met 2 handen op je rug kan je landen en dat ook nog eens met een blinddoek.
Als ik de FunCub kapot zou vliegen ga ik er meteen weer eentje kopen.

Ik sta er echt versteld van want met m'n Super Flappie, die wel het 10 voudige heeft gekost, heb ik niet meer plezier (maar ook niet minder)!
Het is dus niet het geld wat bepalend is bij deze hobby, dat is me vandaag weer eens duidelijk geworden.
Gelukkig maar!

Groetjes,

Jordy

Ik sta er echt versteld van want met m'n Super Flappie, die wel het 10 voudige heeft gekost, heb ik niet meer plezier (maar ook niet minder)!
Het is dus niet het geld wat bepalend is bij deze hobby, dat is me vandaag weer eens duidelijk geworden.
Gelukkig maar!

Groetjes,

Jordy

zozo , mijn bijnaam toch gebruikt? ;) super flappie...

klopt wel wat je zegt... maar de funcub is dan ook wel een toestel wat ongelofelijk knap ontwikkeld is.... het toestel geeft je dit gevoel : " dat kan nooit crashen , zo goed vliegt dat... als ik dan toch crash, dan lig ik er niet wakker van, wat foam safe ZAP er tussen, en vliegen maar!

Vandaag de re-maiden van een Robbe Volare (2300mm, speed 550) zwever op de club gedaan. Bij de eerste handstart gas bij gegeven en ben daarna ruim 3 kwartier blijven vliegen. Ging dus best wel goed :mrgreen:

Inderdaad ,gisteren was het heerlijk thermisch op de hei.
Vluchten van meer als een uur gemaakt zelfs 1 van 1 uur en 50 minuten op 30 seconden motorloop van de epsilon classic.

Strakblauwe lucht en geen thermiek - maar met een licht briesje hier aan de kust, wel prachtig weer om mijn nieuwe climaxx van hollein in te vliegen. En dat ging fantastisch.

De duikproef gaf aan dat het aangegeven zwaartepunt perfect was en met een paar klikjes down was het trimmen voor elkaar.

Vervolgens zeker 35 landingen gemaakt en geoefend met butterfly (flaps 85 graden down, ailerons 6 mm up en elevator een paar milimeter down). Wat een fantastisch toestel, ik moest nog wat extra down bij mixen en toen was het voor elkaar: je haalt de schakelaar om en het toestel gaat in de ankers. Heel rustig, en volledig bestuurbaar.

Flugphasen programeren en de butterfly bij het landen op de gashendel zetten is nu de volgende stap.

Dank voor alle tips!

Roger

Vandaag heb ik ook lekker gevlogen.
Het weer was hier in het noorden van Zwitserland super.
Bijna geen wind en zo'n 28 graden met veel zon.

De Maiden met mijn Graupner Taxi 2400 (bouwbericht in het sleperforum) gemaakt en alles ging nagenoeg perfect.
Het was een hele leuke dag.

Groetjes,

Jordy

Vandaag hier in Oostenrijk ook super weer.
Mijn Lift Off Rocket van Simprop heeft vandaag zijn eerste vluchten gemaakt.

Wat een heerlijke kist om te vliegen, snel en toch goed in de thermiek.
Morgen maar eens op de hang proberen.

full

full

Back