Mijn vlieg ervaring van vandaag

Dat meneer firefox dan een schuimpje te min vind is zijn probleem.de piloot van het schuimpje heeft schik. En dat is de essentie van het verhaal.het maakt niet uit waarmee je waar vliegt,door het samen delen van de gezamelijke hobby,modelvliegen heb je samen schik.

Nu toegegeven, iedereen zijn wikkel maar persoonlijk zou ik ook niet naar de Alpen trekken om er mijn schuimpje te zien vliegen.

Dan ga ik gewoon naar een terril hier in de omgeving en werp ik het ding daar in de ruimte.

Je gaat naar de Alpen met materiaal die in dit kader hoort.
(lees minimum 2000 mm spanw.)

Mvg,
Aurectar

Vanaf 4:39 zie je dat wij de grootste lol hadden bij ons hellingvliegen in de Alpen hadden met het kleinste spul, en dat had ook op LVS kunnen zijn...

Groet,

Jacob Bos

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had eigenlijk besloten de opmerking van Fireforx te negeren, maar voel toch een lichte drang tot enige toelichting.

Ik was in Oostenrijk te gast bij Gert, die woont daar al een paar jaar. Hij vliegt met grote regelmaat in de bergen, het is tenslotte zijn thuis. Hij had net een Merlin gekocht en nam deze dus mee met vliegen. Af en toe ging de motor aan om wat rond te zoeven, maar er is zeker ook zonder motor gevlogen. Gert had er lol mee, daar gaat het om. Niets anders.

Laat iedereen lekker doen waar hij zin in heeft, waarom toch zo'n neerbuigende opmerking.....

Gert had er lol mee, daar gaat het om. Niets anders.
+1.
Dat was waar ik het met Maarten ook al over had. Groot is mooi maar of de lol er echt veel groter van wordt...ik weet het niet. Voor mij in ieder geval niet. Niet met hellingvliegen maar ook niet in de wei of op de hei.

Vandaag heb ik met Gerrit Eggink, Erik Rukkers en Paulus Korhorn heerlijk gevlogen in een wei bij Markelo. Het was lekker weer, beste thermiek, Gerrit z'n lier snorde er vrolijk op los....en het was zo onwijs gezellig genieten.

Dat zijn de dagen die me bijblijven en met welke vliegtuigen er gevlogen werd is echt van ondergeschikt belang. Ik heb me vermaakt vandaag en prijs me gelukkig met een geweldige hobby en een forum dat me mensen laat ontmoeten waar ik superdagen mee heb.

Hier op Madeira ook het een en ander aan hellingvliegen bekeken vandaag. I know, geen RC, maar toch heerlijk om een middag naar die kerels te te kijken en om van hun helling skills te genieten! Wat moet dat fantastisch zijn! Later nog bij de start/landingplek staan ouwehoeren met die gasten en wat mooie filmpjes gemaakt. Gaaf!!

3e8c8415-97a3-5422.jpg

3e8c8415-97f3-360e.jpg

----------------------
Sent from iPhone.

+1.
Dat was waar ik het met Maarten ook al over had. Groot is mooi maar of de lol er echt veel groter van wordt...ik weet het niet. Voor mij in ieder geval niet. Niet met hellingvliegen maar ook niet in de wei of op de hei.

Vandaag heb ik met Gerrit Eggink, Erik Rukkers en Paulus Korhorn heerlijk gevlogen in een wei bij Markelo. Het was lekker weer, beste thermiek, Gerrit z'n lier snorde er vrolijk op los....en het was zo onwijs gezellig genieten.

Dat zijn de dagen die me bijblijven en met welke vliegtuigen er gevlogen werd is echt van ondergeschikt belang. Ik heb me vermaakt vandaag en prijs me gelukkig met een geweldige hobby en een forum dat me mensen laat ontmoeten waar ik superdagen mee heb.

helemaal mee eens!

gr paulus

oeie :) wat hebben sommige nederlanders lange teentjes...

ik zeg iets met een speelse lach, en meteen voelen ze zich bedreigd :)

zoals ik al eerder zei, IK vind dat je een parkflyer niet van de helling gooit in oostenrijk... wat jullie doen is jullie keuze... tis een vrij forum en een vrije wereld waarin we leven.

ik wou hier niemand aanvallen, of tegen de muur zetten.
:2gunfire::hammer:

om toch maar weer on-topic te gaan... ik ga vandaag mijn nieuwe super ava pro invliegen (aangezien het gisteren ietsje te hard waaide) , en waarschijnlijk nog wat slingeren.
het is hier mooi weer, en ik woon in een appartentje op het 2e verdiep, dus ik overzie heel wat lucht, en het lijken me knappe wolken! vast en zeker thermiek te vinden dus

Laatst bewerkt door een moderator:
Die speels lach kwam niet helemaal aan, excuus!
IK voelde mij in mijn eer aangetast omdat ik alles wat zweeft goed genoeg vind om van een duin, berg of helling te gooien ;-)

Succes met de AVA....machtig mooie kist!

hij vliegt super, dank je...

begrijp me niet verkeerd, maar ik snap totaal niet wrom iemand zo een klein (parkflyer) schuimpje van de helling gooit in oostenrijk.... zeker met zo een prachtig uitzicht...

ik zou eerder durven zeggen dat de BERG in zijn eer gekrenkt is hierdoor ;)

begrijp me niet verkeerd, maar ik snap totaal niet wrom iemand zo een klein (parkflyer) schuimpje van de helling gooit in oostenrijk.... zeker met zo een prachtig uitzicht...

ik zou eerder durven zeggen dat de BERG in zijn eer gekrenkt is hierdoor ;)

Fireforx309, was je wel eens in de bergen hellingzweven?
Zo niet, dan begrijp ik jouw post (reactie) volledig!

Johannes

We gaan wel off-topic zo maar waarom niet? Het ding vliegt, je hebt er lol aan, je staat op een berg met waanzinning uitzicht en vliegbare omstandigheden, je hebt hem bij je, geef eens 1 goede reden om hem niet van de berg te gooien?

Daar komt bij dat een kistje als de Alula juist ook in oostenrijk ALTIJD vliegt! Als de Climaxx nog niet in de lucht blijft vliegt dat wel en als de Climaxx achteruit wappert vliegt hij nog steeds! Twijfel je of de helling draagt? Gooi een schuimpje! Twijfel je waar je moet je landen? Gooi een schuimpje!

Voordat wij het aandurfden om op 'de andere stek' de starten had Rick met zijn Alula er al een half uur vliegen op zitten. Ik ben er diep van onder de indruk en het is een kwestie van tijd voordat er bij mij ook eentje op de plank komt want ondanks dat ik totaal niet van schuim houd geloof ik dat die dingen onmisbaar in het assortiment zijn en dus ook in oostenrijk volledig op hun plek zijn.

Waarvan akte!

Raymond heeft in de afgelopen weken tijdens (!) zijn vakantie in Oostenrijk Eem schuimpje gekocht en gevlogen. En net als Justus zorg ik er bij een volgende trip ook voor dat er een Alula o.i.d. in de kofferbak ligt.

Groet,

Jacob Bos

En net als Justus zorg ik er bij een volgende trip ook voor dat er een Alula o.i.d. in de kofferbak ligt.

+1. Inmiddels heb ik al een Raptor SAL én een Xeno voor de volgende trip. Juist ja, voor Oosterijk of voor de vakantie waar dan ook...

Ik denk dat ik mijn onderschrift kan vervangen in...

'het maakt niet wát je vliegt, áls je maar vliegt''

Waarvan akte!

Raymond heeft in de afgelopen weken tijdens (!) zijn vakantie in Oostenrijk Eem schuimpje gekocht en gevlogen. En net als Justus zorg ik er bij een volgende trip ook voor dat er een Alula o.i.d. in de kofferbak ligt.

Groet,

Jacob Bos

En ik ook, vorige week een Alula besteld, en ben hem nu aan het monteren.

Ik vond het erg leuk toen ik Rick zag vliegen in OOstenrijk.

Tijdens de vakantie op een helling(kje) waar dan ook zender aan, ontvangeraccu aansluiten en in 10 seconden vlieg je.

Ik weet zeker dat ik hier lol mee gaan hebben, ondanks dat ik een houtwurm ben:D:D

grtoet

Terence

vandaag mijn 2e vliegdag met de super ava pro 4flaps....

voor het eerst een mooie bel kunnen pakken, tussen de enorme gaten door....

aan de elastiek omhoog, tot een 60m, en dan op zoek... helaas was ik vaak snel beneden door de slechte lucht en 3bft tegenwind.

er zijn enkele korte filmpjes gemaakt, maar ik vrees dat ze niet erg goed van kwaliteit zijn... men vrouwtje bibbert nogal door haar ziekte, en het is dus wat onduidelijk....
eens kijken of er wat tussen zit.

60 meter is niet erg hoog. Heb je zo'n korte lijn? De AVA lijkt me een kist waar je behoorlijke starthoogtes mee moet kunnen halen, zeker met windkracht 3.
Hoe sterk zijn de vleugels eigenlijk? Ik vind de kist er altijd wat fragiel uitzien, kan je een beetje fatsoenlijk trekken in de start?

60 meter is niet erg hoog. Heb je zo'n korte lijn? De AVA lijkt me een kist waar je behoorlijke starthoogtes mee moet kunnen halen, zeker met windkracht 3.
Hoe sterk zijn de vleugels eigenlijk? Ik vind de kist er altijd wat fragiel uitzien, kan je een beetje fatsoenlijk trekken in de start?

mijn elastiek is erg agressief (ik heb nog andere waarmee ik ga experimenteren) waardoor de versnelling al snel op is.... en wanneer de elastiek slap komt, heeft het geen nut om er aan te blijven hangen.

ik heb begrepen van een F3J piloot dat er een collega F3J piloot is die er competitie mee vliegt, en hem gewoon voluit aan de lier hangt, met een haast even grote kracht net als men met de Explorers of starlight doet.

de vleugels plooien dan blijkbaar wel, maar breken niet... (al zou ik rustig aan de lier doen, aangezien ik geen wedstrijd vlieg)

ik heb gisteren een tijdje gevlogen aan de elastiek zonder dat ik de vleugeltippen aan het middenstuk vastgetaped had... en ze bleven mooi op hun plaats.

de kist is ook erg fragiel, maar voor het normale vlieg en land werk is ie sterk genoeg...

trouwens, gisteren was mijn 2e vluchtdag met de ava, en ik heb hem 2x mooi in de handjes kunnen landen .... komt gewoon even precies binnen als een DLGtje :)

Vandaag heerlijk wezen vliegen met mijn epsilon.
Bij de 4e vlucht van de dag,accu weer vol,zender nog vol,lekker aan het rondzweven op 280 mtr ,zittend in mijn stoel.
Opeens ,shit de kist reageert niet meer,een snelle blik op mijn zender en wat blijkt zender is uit!
Opnieuw aangezet,geen reactie,kist vliegt steeds verder weg met de wind mee.

Ik houdt de kist in de gaten en roep er een paar clubleden bij.
Al snel zijn we tot de conclusie dat mijn 2 mnd oude lipo die in de zender zit is overleden,wat nu??
De kist zweeft steeds verder weg en zit nu al boven het dorp.
Gelukkig is een clublid snel de draden van mijn lipo aan het doorknippen en knutselt er een andere 2s lipo aan.
De kist zit al zeker op 700 mtr bij mij vandaan ,we zetten de zender opnieuw aan en gelukkig hij bindt gelijk met de kist.

Met klamme handjes probeer ik de kist weer met motor aan weer terug te sturen richting veld. Hij komt steeds dichterbij,vlakbij het veld remkleppen er op om hoogte en snelheid te verliezen.
Helaas zit ik nog te hoog en moet opnieuw draaien om hoogte te verliezen,verlies helaas te veel hoogte en merk dat ik nu te ver van het veld zit en besluit een noodlanding in het mais te maken.
Op het laatste moment geef ik up en mijn kist landt in het mais,snel het mais in en kijken wat er over is van mijn Epsilon Competition.
Al snel heb ik de 3,5 mtr kist gevonden en gelukkig geen schade!!
Op het veld de lipo nagemeten,totaal geen spanning meer!!

Gelukkig allemaal goed afgelopen,had er niet aan moeten denken dat de kist in het dorp was neergestort met alle gevolgen vandien.

Nu eerst maar contact opnemen met de leverancier van de lipo.

Ben blij dat alles goed is afgelopen en alles nog heel is!

Mag je erg blij zijn dat het zo afgelopen is en de Epsilon een stabiel vliegtuig is.
Dual power op de zender dus ook nodig ;-)

Groeten Peter

poehhh, mag je van geluk spreken man! als ik het voorheb ben ik genaaid.... ik heb geen accu's in de buurt dan hoor :)
jongen toch, voort zelfde geld boor je de epsilon in iemands achterhoofd.... ik moet er niet aan denken :sµ

gelukkig een verhaal met een happy ending... de meeste lopen niet goed af

Back