Vandaag heerlijk wezen vliegen met mijn epsilon.
Bij de 4e vlucht van de dag,accu weer vol,zender nog vol,lekker aan het rondzweven op 280 mtr ,zittend in mijn stoel.
Opeens ,shit de kist reageert niet meer,een snelle blik op mijn zender en wat blijkt zender is uit!
Opnieuw aangezet,geen reactie,kist vliegt steeds verder weg met de wind mee.
Ik houdt de kist in de gaten en roep er een paar clubleden bij.
Al snel zijn we tot de conclusie dat mijn 2 mnd oude lipo die in de zender zit is overleden,wat nu??
De kist zweeft steeds verder weg en zit nu al boven het dorp.
Gelukkig is een clublid snel de draden van mijn lipo aan het doorknippen en knutselt er een andere 2s lipo aan.
De kist zit al zeker op 700 mtr bij mij vandaan ,we zetten de zender opnieuw aan en gelukkig hij bindt gelijk met de kist.
Met klamme handjes probeer ik de kist weer met motor aan weer terug te sturen richting veld. Hij komt steeds dichterbij,vlakbij het veld remkleppen er op om hoogte en snelheid te verliezen.
Helaas zit ik nog te hoog en moet opnieuw draaien om hoogte te verliezen,verlies helaas te veel hoogte en merk dat ik nu te ver van het veld zit en besluit een noodlanding in het mais te maken.
Op het laatste moment geef ik up en mijn kist landt in het mais,snel het mais in en kijken wat er over is van mijn Epsilon Competition.
Al snel heb ik de 3,5 mtr kist gevonden en gelukkig geen schade!!
Op het veld de lipo nagemeten,totaal geen spanning meer!!
Gelukkig allemaal goed afgelopen,had er niet aan moeten denken dat de kist in het dorp was neergestort met alle gevolgen vandien.
Nu eerst maar contact opnemen met de leverancier van de lipo.
Ben blij dat alles goed is afgelopen en alles nog heel is!