Mijn vlieg ervaring van vandaag

Gisteren 3 vliegtuigen gevlogen en alle 3 met schade terug.
Nadat ik de X-modells Electric Wisper met vleugelbreuk liet sneuvelen, ging de oude Twinjet keihard de sloot in. Dat is allemaal te repareren, maar van 50 meter loodrecht omlaag met een Kyosho Hype Wow is definitief het einde van dit ding.
Sommige dagen....
En het was nog wel zulk mooi weer.

Joris

de laatste goede vliegdag in 2011 ??????

Dat is iets wat we de voorbije twee maanden al een paar keer meenden te moeten zeggen wanneer het de goede vliegcondities betrof :rolleyes: Maar gisteren was het dus opnieuw raak; geen super-thermische omstandigheden maar wel heerlijk om "boven te blijven plakken"..

111911asw22.gif

5 vluchtjes (met mijn 5 meter ASW 22) van 18.5, 9.5, 22.5, 17.5 en 10 minuten.
Slechts één keer in de eerste vlucht was er heel even echt stijgen, de rest was gewoonweg lekker vliegen:D

Sorry Dirk; twee keer ging die slepert echt te hoog :murder::murder:

Laatst bewerkt:
Geschrokken

Gisteren na een aantal heerlijke vluchten met de Solution XL terug naar huis gegaan om de resultaten te bekijken en de boel weer op te laden...
Bij het bekijken van de grafiek ben ik wel enorm geschrokken...
full

De ontvangerspanning was erg instabiel en laag, terwijl ik de accu op het veld nog aan de lader gehad had. (5 cellen niMH)
Dat die accu aan het eind van z'n latijn moest zijn bleek ook tijdens het laden 's avonds.
De laadspanning liep dermate hoog op dat zich in onze woonkamer dikke rookwolken ontwikkelden en ik de accu, met ovenwanten aan, direct naar buiten moest gooien om erger te voorkomen.

Het resultaat:
full

weer een leer-moment gehad....

Laatst bewerkt door een moderator:
Oeps, jij hebt mazzel gehad Louis... als ie er in de lucht mee opgehouden was.

En wat als je de accu niet 'in het zicht' had opgeladen, zoals ik. Was je misschien dakloos geweest. ;)

Groet,

Jacob

Mijn ervaringen van vandaag....? Tot nu toe wachten tot die rottige mist optrekt. Bah!
Gelukkig hebben we vandaag bewijs geleverd dat er minimaal 3 dwazen op deze aardkloot rondlopen :D
dat zijn ; Arjan ,Douglas en ik .
Verder dan 30 meter moest je ook niet wegvliegen ,maar wel schik voor 10 gehad .

Met je hoofd in de wolken heeft vanaf vandaag een héél andere betekenis.

Gezellig, dat was het wel! We hebben wel gevlogen!!!

lekker gevlogen vandaag,, was erg mistig, maar prima thermiek. Zicht was metertje of 60-70 hoog en 100 ver. Genoeg voor de dlg's dus. wel heel wat keren de dlg kwijt geraakt in de mist maar toch was er prima meer als 3 minuten te vliegen vanaf een hoogte van 40-50 meter.

filmpje:
vFHD60jJDfI[/media] dlg flying in the mist - YouTube

Vandaag met 4-5 man vanaf 10.00 tot 12.00 op het veld geweest. Te weinig zicht om de lier op te zetten en te gaan vliegen. Wel zijn er met een turbo-raven wat taxiproeven gedaan. Mooi stukje techniek, zo'n turboprop.

Kortom - we hebben het veld even voorverwarmd opdat Serge voldoende zicht had om een rondje te vliegen:)

Vandaag heerlijk in het zonnetje gevlogen met de Solution XL met nieuwe ontvangeraccu...:rolleyes:
Tot 250 mtr hoogte was goed te doen, daarboven werd het toch wat waziger...

Dus vandaag mezelf netjes aan de maximum hoogte gehouden..:rolleyes:

Jaja wrijf het maar in :(

Nou...hier onze spectaculaire beelden van vandaag. Als je maar langzaam en kleine rondjes vloog was het best te doen :-)

Back