Mijn vlieg ervaring van vandaag

Niet mijn eigen vliegervaring...

Thanksgiving in de US of A én modelvliegen gaat samen, de jongens van Flitetest zijn wat langdradig en qua humor niet toppie maar het idee en de uitvoering kan ik wel waarderen:

Tip: sla de eerste 2 minuten maar over

Groet,

Jacob

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag toch gaan vliegen na het werk met de condor .Het was wel wat winderig waardoor de thermiek ook lekker onstuimg was in de vorm van 15 meter er bij en 10 laten vallen .
Bonus van vandaag was wel dat ik een Epsilon eerste generatie gekregen heb (De best vliegende in mijn ogen ).Dat is dus de versie met ribbenvleugels en geen zware schuimlappen.
Het rompje vergt wat werk met wat matjes en epoxy .Dick nogmaals hartelijk dank ,dit wordt een erg fijn vliegertje .En we hebben een goede f5j kandidaat hiermee .

Het waaide hard vandaag... erg hard. Dus we dachten... Laten we gaan vliegen. Zie hieronder het resultaat. Zet het geluid niet te hard. Youtube heeft de audio verkloot aan het eind.

wat een mooie dag vandaag! En na de middag van de gelegenheid gebruik gemaakt om te spelen met de stiek! Een 20 tal starts gemaakt, dat gaat met elke start beter. Na de 3e vlucht 50 gram uit de neus gehaald, handstartje voor de controle en hup weer aan de stiek. Een strak sturende 2 kanaals zwever van 26 jaar oud, ik begin er steeds meer plezier in te krijgen.

daarvoor heb ik fijne handschoenen .1 paar dunne met grip vlak . en 1 paar unox handschoenen zonder vingertoppen .

:oops: Handschoenen heb ik inderdaad ook maar die lagen nog thuis...:oops:

De laatste weekeinden hebben waarschijnlijk meer vlieguren mogelijk gemaakt dan de hele zomer :twisted:

Was bijna vergeten dat het ondertussen al december was :p

Rhon en Spatz

Vandaag een paar leuke vluchten gemaakt. Allereerst mijn spatz-lookalike zijn maiden gegeven. Daarna de eerste sleepstarts met mijn oldtimer zwever Rhon gemaakt. Ik ben een tevreden mens want ze vliegen allebei prima. Nog een klein beetje afstelwerk en een prop met meer spoed op de Spatz en dan ben ik klaar voor het voorjaar:D.

Hierbij de foto's:
full

full

full

full

Klopt en dat is mijn manier om dat zeer onwenselijke hakenkruis door iets beters te vervangen. Ik hoop tenminste dat mensen hier geen aanstoot aan nemen. Max

Maidens

Je merkt dat het vakantietijd is: de maidens komen als warme broodjes uit de lucht vallen (krom nederlands maar iedereen begrijpt het wel denk ik)

Gefeliciteerd Max, paar mooie vliegers er bij!

Zelf heb ik gisteren de Pibros door het zwerk laten zwieren. Echt lachen dat ding.. rolsnelheid schat ik op 1440 graden per seconde. Maar loopings doet ie niet...

Vandaag de Spinnin Birdy QR zjin eerste vluchten laten maken. Vergt nog wat fine-tuning maar ook een heerlijke gooi- en smijt bakkie. Bossie is weer blij.

Iedereen prettige dagen en keep 'em high!

Groet,

Jacob

Alsnog een remaiden gemaakt met mijn Grunau Baby. Het weer was perfect, mooi rustig alleen een beetje natte ondergrond. Raymond was er ook bij en was een bijzonder goed hulp voor het lieren. (had ik nog nooit gedaan)

De remaiden was meer dan goed verlopen. Echt een mooie kist met een bijzonder vliegbeeld.

De Typhoon Van Raymond is echt een mooie kist om te zien. van snel naar langzaam hij kan het allemaal. Vliegt leterlijk als een scheermes.

Mooie beelden heren jullie hebben je ook prima vermaakt
ik/wij hadden een VGT treffen bij ZCNOP wat ook een zeer geslaagde dag was.

Vandaag was het hier in het Noorden zo mooi, dat ik dacht: ik zoek mijn bixler eens op. Het is geen zwever, maar er valt toch wat mee te prutsen.

De eerste vliegdag dit jaar voor ons.

En inderdaad, er was wat zwakke thermiek. Zelfs was er een buizerd aan het zoeken en hij vond ook regelmatig wat thermiek. Prachtig om te zien.
Een mooi begin van 2012.

Taco.

Back